Тренди-2019: рішення з відкритим кодом
Джерело: open
Багато бізнесів прагнуть мати значний позитивний вплив на світ, але це мало кому вдається. Проте у найближчому майбутньому все може змінитись: з’являтиметься все більше рішень у стилі open source, а компанії ділитимуться своїми напрацюваннями з іншими заради розв’язання найсерйозніших спільних проблем.
На думку фахівців trendwatching.com, ця тенденція набере великої сили у 2019-му році. Чому це так? По-перше, піклування бізнесу про довкілля вже не сприймається людьми як щось виняткове — скоріше як «гігієнічний фактор». Наприклад, у жовтні 2018-го установа Ellen MacArthur Foundation проанонсувала, що понад 250 організацій (у тому числі PepsiCo, Coca-Cola, Unilever та H&M) домовились до 2025-го року перестати використовувати пластик, що не піддається переробці. У минулому ця новина набула б великого розголосу, але сьогодні вона не викликає навіть здивування. Споживачі очікують, що компанії поводитимуться відповідально. А якщо бізнес хоче виділитися на цьому тлі — йому потрібно докласти додаткових зусиль.
По-друге, глобальні бренди хоч і є масштабними гравцями, проте, навіть об’єднавшись, вони не здатні вирішити найбільших проблем. Скажімо, McDonald’s та Starbucks, разом узяті, несуть відповідальність лише за 4% стаканчиків, які використовують (і викидають у сміття) люди щороку. Таким чином, на перший план виходить взаємодія між брендами і бізнесами: якщо вони ділитимуться своїми здобутками та ідеями, то це з набагато більшою ймовірністю допоможе змінити світ, аніж будь-які надзусилля окремих гравців.
Деякі приклади використання описаного тренду можна побачити вже зараз. Скажімо, у жовтні 2018-го року компанії HP та IKEA приєдналися до коаліції NextWave Plastics, мета якої — зменшити забруднення океану пластиком. Обидва ці бізнеси мають чимало ініціатив, спрямованих на зниження споживання пластику, проте ця суттєво відрізняється від попередніх. У межах цього партнерства HP та IKEA планують ділитись своїми знаннями та технологіями в стилі open source. NextWave Plastics була заснована у 2017-му році компаніями Dell Technologies та Lonely Whale, і сьогодні до цієї глобальної мережі входять 10 великих бізнесів, у тому числі General Motors та Herman Miller.
Якщо глобальні бренди ділитимуться своїми здобутками, то це допоможе змінити світ швидше, аніж будь-які надзусилля окремих гравців
Американський бренд взуття Allbirds протягом трьох років працював над створенням нового матеріалу для в’єтнамок. Звичайна EVA-піна, яка є найбільш поширеною на цьому ринку, не є екологічною. Натомість новий матеріал, що отримав назву SweetFoam, виготовляється з цукрової тростини. Він має молекулярну структуру, ідентичну EVA-піні, і аналогічні споживчі характеристики. Allbirds та її партнер — нафтохімічна компанія Braskem — зробили інформацію про структуру SweetFoam доступною усім бажаючим. Відтепер будь-який бренд з будь-якої сфери може використати ці напрацювання. А сама Allbirds поки що продає в’єтнамки зі SweetFoam по $35 за пару.
Восени 2018-го року з’явилась новина про те, що Ford, Uber та Lyft долучились до публічно-приватної платформи SharedStreets, яка має на меті усунення проблем з міським транспортом. Цю платформу фінансує Bloomberg Philanthropies, і вона функціонуватиме у 30 великих містах (серед них Париж, Вашингтон та Мельбурн). Планується, що таким чином будуть створені спільні автоматизовані стандарти щодо обмеження швидкості, використання узбіччя тощо.
На думку фахівців trendwatching.com, цей тренд є одним з найвпливовіших у світі — і саме він може стати найактуальнішим для вашого бізнесу у 2019-му. Вони наголошують: не варто чекати, доки ви створите якесь проривне рішення глобальної проблеми, щоб розпочати співпрацю. Навряд чи якась компанія сьогодні здатна самотужки подолати будь-який масштабний виклик. Натомість партнерство — саме те, що може забезпечити прорив. Головне запитання тут: хто є вашим ідеальним партнером?
За матеріалами trendwatching.com.
|