Тренди-2016: експансія штучного інтелекту
Технології змінюються настільки швидко, що важко не потрапити у пастку цього цікавого калейдоскопа. Але компанії варто пам’ятати: не можна дивитись на світ крізь призму технологій, натомість треба розглядати технології крізь призму основних людських потреб і бажань. Іншими словами, запитайте себе: як ті технології, якими ви захоплено користуєтесь зараз, допомагають клієнтам отримати саме те, чого вони хочуть?
У 2016 році все більша кількість споживачів очікуватиме від брендів використання потужних і доступних технологій штучного інтелекту, щоб створити по-справжньому розумні продукти та сервіси. Драйвери, які рухатимуть цей процес, залишаються незмінними з давніх часів: зекономити час або гроші людей, зробити щось простішим.
Майже кожен великий бізнес вже знає про цей тренд і користується можливостями, який він надає. Скажімо, Toyota у листопаді 2015 року оголосила, що інвестує $1 млрд. у штучний інтелект. Але тепер і невеликі компанії можуть використовувати ці технології. Наприклад, хмара Watson Developer Cloud від IBM дозволіє розробникам отримати доступ до когнітивних обчислень. Цим інструментом користуються вже 77 тис. людей по всьому світі.
Приклади, що підтверджують силу цієї тенденції, можна знайти у різних країнах. Скажімо, шведський залізничний оператор Stockholmståg у вересні 2015-го оголосив про розробку інноваційного алгоритму: він використовує великі масиви даних, щоб попереджувати затримки у розкладі руху потягів. Розробив цей алгоритм шведській математик Вільгельм Ландергольм. Його мета — попереджати про ймовірні затримки за дві години — що дає можливість контролювати трафік. А спеціальний додаток інформує пасажирів про зміни у часі відправлення потягів.
У листопаді 2015 року Google проанонсував новий продукт Smart Reply. Це програма машинного навчання, яка автоматично генерує відповіді на листи, що отримують користувачі. Smart Reply сканує зміст листа і пропонує три варіанти відповіді. Користувач просто обирає бажаний варіант і натискає «Відправити». Поступово, з часом, програма дізнається про те, як зазвичай діє клієнт, коли отримує лист, і підстроюється під нього, пропонуючи все кращі варіанти.
Сьогодні не потрібно бути технологічним гігантом, щоб використовувати переваги, які надає штучний інтелект
CogniToys — це стартап, що пропонує «розумні» іграшки, підключені до інтернету. Коли ця компанія вийшла на Kickstarter, то зібрала у чотири рази більше грошей, ніж ставила собі за мету. Іграшки від CogniToys розвивається разом зі своїми маленькими власниками. Коштують вони від $99, а у роботі використовують штучний інтелект на базі IBM Watson (система машинного навчання, що стала відомою, коли перемогла у американському ігровому шоу Jeopardy). Алгоритм дозволяє іграшці розуміти питання, яке задає дитина, відповідати їй, розказувати історії та анекдоти. «Особистість» іграшки розвивається з часом завдяки взаємодії з власником.
Отже, сьогодні не потрібно бути технологічним гігантом, щоб використовувати переваги, які надає штучний інтелект. Насправді, вам не завжди й потрібен справжній штучний інтелект (хоча якщо потрібен — то доступ до нього вільний, як ніколи). Скоріше, цей тренд про очікування людей: вони вважають, що штучний інтелект має задовольнити їхні потреби. Тому якщо у вас немає часу чи ресурсів, аби скористатись реальним штучним інтелектом, поміркуйте: що мої клієнти хочуть отримати насправді? Як можна використати різні технологічні новинки, щоб це реалізувати?
За матеріалами trendwatching.com.
|