П'ять тенденцій офшорингу
Займаючись офшорингом, деякі компанії розповсюджують та розмножують власні помилки. У фінансовій та обліковій сферах, а часто і поза ними, офшор - це одна із найбільш логічних відповідей на глобалізацію функцій компанії. Але часто передача процесів компанії в руки іноземних провайдерів призводить до потреби пошуку висококласних менеджерів, які б могли вдало керувати бізнесом у незвичних для компанії умовах.
Нижче наведені деякі найбільш розповсюджені практики та тенденції, а також їх аналіз в офшорній сфері:
- Компанії відкривають свої фінансові та облікові відділи в інших країнах, що дає їм змогу спростити власну роботу. При цьому компаніям варто завжди пам'ятати, що, віддаючи на аутсорсінг фінансову функцію, вони можуть делегувати провайдерам і власні облікові помилки. Принаймні, організаціям слід переконатися, що вони не віддають на аутсорсінг функції контролю.
- Мінлива географія та дорослішання середовища. Офшорне виконання фінансових та облікових робіт США поволі виходить за рамки звичних країн на зразок Індії. Зокрема, з'являється нова зацікавленість у послугах Латинської Америки, зокрема: Мексики, Бразилії та Аргентини. Сьогодні кількість операційних відділів багатьох компаній у Латинській Америці невпинно зростає.
- Використання інструментів співробітництва. Використання новітніх технологій, більшість з яких базується на мережі Інтернет, дає можливість автоматизувати більшість аутсорсінгових процесів, полегшуючи життя організаціям та постачальникам.
- Кількість "гравців", які вдаються до аутсорсінгу, та кількість відповідних послуг постійно зростає. Таким чином у організацій з'являється вибір, яким чином розпоряджатися процесами та функціями, на які кроки погоджуватися, як справлятися із динамікою ринку, тощо.
- Керівники фінансової функції здобули болісний але корисний урок: неможливо повністю позбавитись від функції чи процесу, передавши її у чужі руки. Частина операцій обов'язково повинна залишатися в руках компанії, щоб мати змогу контролювати постачальника. Саме тому сьогодні основним завданням організацій є збереження балансу між функціями, які виконує аутсорсер, та функціями, які бере на себе компанія.
За матеріалами "Top Five Trends in Offshoring", CFO.com.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак.
|