Майбутнє великих даних — 17 «пророцтв»
Великі дані захлиснули світ бізнесу мовби «великий потоп». Але що далі? Чи обсяги даних надалі зростатимуть? Або це поняття відійде в небуття щойно на горизонті з’явиться новий тренд. І що це може буде? Когнітивні технології, «швидкі дані» або щось ще?
Ставлячи ці запитання, Бернард Марр (Bernard Marr), один із найавторитетніших фахівців світу з питань використання даних у бізнесі, пропонує узагальнення деяких прогнозів, які проливають світло на ймовірне майбутнє великих даних.
1. Обсяги даних надалі зростатимуть. Немає жодних сумнівів стосовно того, що ми генеруватимемо все більшу кількість даних, особливо якщо врахувати, що кількість мобільних построїв та з’єднаних з інтернетом девайсів зростатиме по експоненті.
2. Способи аналізу даних вдосконалюватимуться. Згідно Ovum, хоча SQL все ще залишається стандартом, сфера використання Spark, альтернативної платформи аналізу даних, надалі поширюватиметься.
3. З’являтиметься дедалі більше інструментів для непрофесіоналів. Кілька місяців тому Microsoft і Salesforce запустили сервіси, які дають змогу непрограмістам створювати додатки для аналізу бізнес-даних.
4. Функціональність програмних рішень із бізнес-аналітики розширюватиметься. Як прогнозує IDC, до 2020-го року 50% аналітичного ПЗ матиме вбудовану директивну аналітику.
5. Попит на швидкість збільшуватиметься. Згідно Forrester, одним із головних пріоритетів користувачів стане можливість швидкого прийняття рішень. Тому протягом найближчого часу набиратимуть популярності сервіси стрімінгу даних (наприклад, Kafka і Spark), які уможливлюють прийняття рішень у режимі реального часу.
6. Машинне навчання є найважливішим стратегічним трендом цього року, — стверджує Gartner. А відповідно до прогнозу Ovum, машинне навчання стане обов’язковим елементом процесу роботи з даними, принаймні, в бізнесах, що послідовно зміцнюватимуть свої ринкові позиції.
7. Питання приватності стане одним із найсуттєвіших викликів у царині великих даних. Особливо це актуально у світлі прийняття ЄС нових вимог щодо приватності. Компаніям доведеться докласти чималих зусиль, щоб відреагувати на цю хай очевидну, але, здебільшого, замовчувану проблему, вдосконалюючи свої процедури контролю приватних даних. Як пророкує Gartner, до 2018-го року 50% всіх порушень норм бізнес-етики буде пов’язано з даними.
8. Все більше компаній впроваджуватимуть посаду директора з даних (СDO). Forrester вважає, що у найближчій перспективі ця позиція набиратиме популярності. Але зараз важко сказати, наскільки стійкою буде ця тенденція. У будь-якому разі постать СDO не принесе особливої користі деяким бізнесам, а також фірмам, у яких переважно працюють «цифрові аборигени».
9. Самокерованих «агентів» буде все більше, — стверджує Gartner. Зокрема, поширюватимуться роботи, безпілотні автомобілі, «розумні» віртуальні помічники та радники.
10. Діапазон напрямів, що страждатиме від дефіциту кадрів, розширюватиметься. Якщо зараз компанії стикаються з проблемою браку аналітиків та дослідників даних, то в майбутньому до переліку дефіцитних фахів увійдуть архітектори баз даних та спеціалісти з управління даними, — вважає IDC.
11. Масштаби проблеми нестачі фахівців у царині «великих даних» можна зменшити. Для цього, як прогнозує International Institute for Analytics, компанії застосовуватимуть відповідні стратегії рекрутингу та реалізовуватимуть внутрішні навчальні програми.
12. Компанії намагатимуться комерціалізувати дані. Як припускає Forrester, після придбання The Weather Channel компанією IBM фірми активніше пробуватимуть монетизувати свої дані.
13. З’явиться ринок алгоритмів. Відповідно до прогнозів Forrester, бізнеси швидко збагнуть, що можна купувати не програми, а алгоритми та наповнювати їх своїми даними. Тож варто очікувати зростання ринку таких сервісів, як Algorithmia, Data Xu та Kaggle.
14. У моду ввійде термін «когнітивна технологія». Для багатьох фірм поняття «когнітивне обчислювання» та «аналітика» стануть синонімами така само, як сьогодні чимало фірм ототожнюють терміни «аналітика» й «великі дані».
15. Всі бізнеси ґрунтуватимуться на даних, — таким, на думку Forrester, буде вже недалеке майбутнє більшості компаній, котрі намагатимуться зробити дані джерелом генерування надходжень.
16. Компанії, що використовуватимуть дані, виграватимуть у конкурентів за рахунок підвищення продуктивності. За прогнозом IIA, до 2020-го року сукупний приріст продуктивності, якого досягнуть бізнеси завдяки використанню даних, сягне $430 млрд.
17. Визначення «швидкі дані» та «дані як рушій для дій» витіснять термін «великі дані», — вважають деякі експерти. Вони це аргументують тим, що поняття «великі» не обов’язково означає «найкращі», а також що компанії не використовують навіть малої частки даних, які мають. Словом, фірми повинні ставити правильні запитання та при пошуку відповідей керуватися даними — неважливо «великими» або якимись іншими.
За матеріалами "17 Predictions About The Future Of Big Data Everyone Should Read", LinkedIn.
|