Тренди-2016: внутрішня підтримка
Ще однією тенденцією, яка визначатиме поведінку компаній та споживачів наступного року, Trendwatching.com вважає зміни у корпоративній культурі, а саме — у ставленні до працівників.
Ми чуємо чимало розмов про етичне споживання. Людям хочеться купувати продукцію соціально відповідальних компаній, які турбуються про екологію та інші важливі питання. Проте 2015 рік відзначився безліччю скандалів: від корупції у FIFA до використання рабської праці у Таїланді в ланцюжку поставок компанії Nestlé. Як наслідок, споживачі втрачають довіру до брендів, а бізнес не знає, у який бік рухатись, аби завоювати довіру людей.
У 2016 році виграшною стратегію може стати наступна: компанія піклується про своїх працівників, дозволяючи клієнтам це побачити. Людям не все одно, як організація ставиться до свого персоналу. Причому немає значення, чи йде мова про нерівність в оплаті та умовах праці у країнах, що розвиваються, чи про корпоративні скандали у таких відомих бізнесах, як Amazon. Людям у будь-якому випадку не все одно, коли вони чують про несправедливість у ставленні до працівників. Тому зробити елементом своєї внутрішньої культури турботу про підлеглих та показати це ринку — означатиме обійти конкурентів.
Ми вже бачимо перші приклади компаній, які слідують ці тенденції. Скажімо, GrabTaxi (додаток для замовлення таксі, який працює у Південно-Східній Азії) запустив ініціативу GrabLife у Тайланді у травні 2015 року (а до цього — у Сингапурі). Це соціальна програма для водіїв таксі, що дозволяє накопичувати гроші у спеціальному фонді. Компанія перераховує до нього певну суму за кожну поїздку. Водії, які відповідають певним критеріям якості праці та лояльності до бізнесу, завдяки цим коштам отримають певні пільги: страхування життя, підтримку на випадок кризи тощо. Компанія планує й інші бонуси: у тому числі уроки англійської мови та стипендії для навчання.
У 2016 році виграшною стратегію може стати наступна: компанія піклується про своїх працівників, дозволяючи клієнтам це побачити
У жовтні 2015 року фірма REI оголосила про те, що усі 143 її магазини (що продають спорядження для активного відпочинку) будуть зачинені у «чорну п’ятницю». Це будо зроблено для того, щоб працівники та клієнти могли провести цей день на природі — замість того, щоб продавати та купувати. Усі 1200 підлеглих отримали звичайну платню за цей день. Крім того, працівників та клієнтів заохотили розміщувати у соціальних мережах фотографії того, як вони провели цей день без шопінгу і помічати їх хештегом #OptOutside.
Ще один незвичний приклад продемонструвала компанія Flipkart — гігант електронної комерції, якого часто називають «індійським Amazon». У липні 2015 року ця організація запустила ініціативу, мета якої — надати підтримку своїм працівникам, які хочуть всиновити дитину. Кошти, які надає компанія, можуть піти на оплату юристів чи послуг агенції по всиновленню.
Головне для компанії — робити конкретні кроки назустріч працівникам, а не обмежуватись гучними заявами
А Intel до 2020 року планує суттєво урізноманітнити свій персонал. Компанія стверджує, що у технічній сфері працює замало жінок та представників національних меншостей, тому вона виділяє S300 млн., щоб змінити цю ситуацію.
Наведені приклади демонструють, як бізнес може змінювати свою культуру ставлення до працівників — і тим самим впливати на ставлення клієнтів до себе. Так, REI використала «чорну п’ятницю» як привід для того, щоб транслювати ринку свої цінності. А GrabTaxi змогла диференціювати себе від конкурентів, реагуючи на страхи своїх працівників.
Напевно, кожна компанія може знайти власний шлях — як використати цю тенденцію з користю для себе. Головне при цьому — робити конкретні кроки, а не обмежуватись гучними заявами. Звичайно, це коштуватиме компанії чимало, але й результат може бути вражаючим.
За матеріалами trendwatching.com.
|