Тренди-2017: повернення до анонімності
Минулі роки зробили персоналізацію обов’язковою складовою багатьох бізнесів. Як мінімум, компанії почали точніше визначати — хто є їхнім клієнтом, і формувати власні сегменти, спираючись не на традиційні параметри (вік, стать тощо), а більш конкретні (сфера діяльності, інтереси і т.д.). Споживач відчуває, що його добре знають і розуміють — можливо, саме тому він все частіше починає прагнути анонімності.
Сучасні технології відкривають перед компаніями безліч можливостей — у тому числі дозволяють формувати «сегменти з однієї людини». Наприклад, понад 40 мільйонів користувачів Spotify можуть отримувати щопонеділка унікальні плейлисти, підлаштовані під їхні смаки. Звичайно, такий підхід подобається майже кожному — бо він економить час і дає відчуття, що про вас дбають.
Проте інколи в людині прокидається «інстинкт першовідкривача», і вона хоче дослідити, що знаходиться за межами відомої їй території. Вона прагне дізнатись — як виглядатиме взаємодія з компаніями та іншими споживачами, якщо вони не матимуть жодних упереджень щодо неї.
Цей новий тренд тільки починає поширюватись, але, на думку фахівців з trendwatching.com, вже у 2017-му році компанії почнуть надавати більше можливостей для користувачів, які хочуть залишитись інкогніто.
Наприклад, американська компанія Interviewing.io (платформа, як дозволяє інженерам тренуватись у проходженні співбесід) нещодавно оголосила про запуск нової опції. Відтепер голоси і кандидата, і інтерв’юера можуть бути змінені. Сервіс може позбавити їх ознак статі, додати синтетичні елементи чи навіть зробити схожими на голоси тварин. Головна мета — позбавитись упереджень, які можуть виникати під час співбесіди. За бажанням, у процесі проходження інтерв’ю користувачі можуть відкрити свою особистість — і продовжити розмову вже від свого імені.
Анонімність зараз виходить на новий рівень: стає можливим зберігати інкогніто, не наражаючись на ризик бути ображеним
Анонімність часто асоціюється із неповагою та образами. Тому, потрапивши до анонімного чату, можна очікувати будь-чого. Компанія Candid, розташована у США, намагається забезпечити анонімне спілкування без неприємних несподіванок. Вона використовує алгоритми машинного навчання, щоб знаходити і відфільтровувати небажаний контент (за даними сервісу, 40% повідомлень не публікується). Також Candid позначає необґрунтовані чутки і шукає підтверджень контенту у мережі.
Треба зазначити, що це не єдиний подібний сервіс в інтернеті. У липні 2016-го року Yahoo представила власний алгоритм, який дозволяє виявити образливі коментарі.
Цей тренд стосується не лише анонімності, але й можливості досліджувати різні концепції ідентичності. Наприклад, з січня 2016-го року сервіс Antipersona пропонує людям отримати досвід — як бути іншою людиною. Відбувається це у Twitter: користувач може обрати будь-який акаунт і протягом доби отримувати ті ж оповіщення, що й власник. Як кажуть розробники сервісу, мета проекту — дозволити людині зазирнути у соціальне життя інших, подивитись на світ з їхньої точки зору.
В основі цієї тенденції лежить одна з базових потреб — у справедливому ставленні до себе, такому ж, як до інших. Саме про це варто пам’ятати бізнесу, роблячи будь-які кроки у напрямку забезпечення анонімності для клієнтів.
За матеріалами trendwatching.com
|