Сталий розвиток: чому компанії не досягають бажаних результатів
Зараз все більше компаній реалізовують ініціативи в сфері сталого розвитку. Проте і персонал, і суспільство, здебільшого, ставляться до таких зусиль скептично, вважаючи, що керівники роблять це виключно дбаючи про власне реноме та репутацію бізнесу. Згідно даних дослідження консалтингової компанії Bain & Co, у цьому й полягає одна із головних причин, чому компанії не досягають очікуваного прогресу.
Лише 2% компаній або виконують або перевищують показники щодо сталого розвитку, які самі ж перед собою ставлять — і це в умовах, коли потреба змін у цій царині стає все більш нагальною, — такий висновок зробила Bain & Co, провівши інтерв’ю з менеджерами 300 фірм.
Частково такі результати опитування можна пояснити фокусуванням компаній на інших стрижневих напрямах діяльності; серед іншого, на реалізації таких елементів програм соціальної відповідальності, як ініціативи з розвитку громади чи надання підтримки сферам охорони здоров’я, культури чи освіти.
Також варто зазначити, що чимало компаній докладають неабияких зусиль, прагнучи досягти реального прогресу на ниві сталого розвитку. Зокрема, Biogen, Nike, Coca-Cola, Dell та Microsoft із завидною постійністю займають чільні позиції у відповідних глобальних рейтингах. А, наприклад, Dell нещодавно отримала нагороду Chief Executive, очоливши перелік цього видання 2017 Corporate Citizenship Awards у категорії «Найкраща ініціатива зі сталого розвитку». Працівники лабораторії Dell у Лімерику (Ірландія) встановили на даху офісу «розумний вулик» та з допомогою інтернету речей (IoT) здійснюють дистанційне спостереження за бджолиним роєм, зокрема, вивчають динаміку активності бджіл та умови всередині вулику. Крім усього, все більше компаній публікують річні звіти щодо питань сталого розвитку; а деякі з них проявили себе як щирі прибічники активних дій, спрямованих на розв’язання актуальних для сучасного світу проблем (як-от глобальні зміни клімату). Але майже огульне невиконання фірмами показників, визначених для цього напряму, говорить про те, що переважна більшість із них не спромагається реалізувати свої, інколи дуже амбітні, плани.
Лише 2% компаній або виконують або перевищують показники щодо сталого розвитку, які самі ж перед собою ставлять
Згідно Bain, першопричиною є те, що, як зазначили більшість респондентів, головним рушієм зусиль у сфері сталого розвитку є не щире бажання допомогти зберегти довкілля чи покращити умови та безпеку праці, а прагнення зміцнити репутацію компанії. Крім цього, за словами компанії, «менеджмент не включає питання сталого розвитку в коло своїх головних пріоритетів через глибоко вкорінену думку, що для цього доведеться пожертвувати суто бізнесовими цілями, а також у силу браку стимулів, які б спонукали серйозно займатися цією діяльністю».
У цілому було зроблено висновок, що брак ресурсів та конфлікт пріоритетів є двома основними перешкодами для досягнення цілей щодо сталого розвитку. Тільки менш ніж чверть опитаних сказали, що мусять звітуватись за виконання поставлених завдань у цій області корпоративної діяльності.
Що ж потрібно, аби реально покращити стан справ на даному напрямі? «Як показало наше дослідження, підтримка керівників вищих рівнів є найважливішим чинником успіху, — зазначає Bain. — Не тільки слова, але реальні, очевидні для всіх дії, — ось що дозволить змінити ситуацію на краще».
При цьому Bain радить керівникам не боятись інформувати широку громадськість про цілі стосовно сталого розвитку, навіть якщо це означатиме прискіпливу увагу з боку сторонніх «контролерів» або ризик наразитись на публічну критику в разі невдачі. Також Bain звертає увагу на важливість обґрунтування ініціатив зі сталого розвитку з точки зору інтересів бізнесу. Врешті-решт, кроки, здійснені в цьому напрямі, можуть допомогти вдосконалити ланцюг постачань і, відповідно, скоротити витрати, а також підвищити рівень вдоволеності персоналу. І ще, ця консалтингова компанія радить модифікувати процеси ухвалення капітальних витрат із тим, щоб враховувати чинники, що стосуються сталого розвитку. Це дасть змогу фірмам інтегрувати показники результативності ініціатив, спрямованих на розв’язання деяких болючих для сучасного суспільства проблем, до системи метрик оцінювання загальної ефективності бізнесу.
За матеріалами "Why are so Many Companies Missing their Own Sustainability Targets?", Chief Executive.
Ілюстрація: Depositphotos.com
|