ТЕНДЕНЦІЇ | Майбутнє світу 16 червня 2017 р.

Розвиток чи деградація: яким буде світ у 2030-му році

Джерело: K.Fund Media

Чому світ розділиться на цивілізований та варварський та як зміняться люди в майбутньому. Валерій Пекар, підприємець, футуролог, викладач Києво-Могилянської бізнес-школи (kmbs), автор книги "Різнобарвний менеджмент", спробував спрогнозувати майбутнє.

Розвиток чи деградація: яким буде світ у 2030-му році

1. Одні «знімуть вершки», інші — нічого не зрозуміють

Під час будь-якого фазового переходу є першопрохідці, успішні або невдалі послідовники, жертви катастрофи, лінивці та ізольовані.

Перші — це лідери переходу. Наприклад, Англія, Голландія і Північна Італія — з них почалась індустріальна революція, вони й зняли всі «вершки». Успішні послідовники — це США, Німеччина, Корея, Сінгапур. Вони трішки затримались із переходом, але змогли наздогнати лідерів. Невдалі послідовники, такі, як Україна, так і не встигли за першопрохідцями, жертви впали ще нижче, лінивці навіть не намагались наздогнати (країни Африки), а ізольовані (аборигени) нічого не помітили і не зрозуміли.

2. Два світи — дві цивілізації

Завдяки моделі фазових переходів можна зрозуміти, яким буде світ в 2030 році. В майбутньому будуть дві великі системи: цивілізований світ «Ойкумена» і варварський світ «Околиця». Вони будуть дуже різні.

«Ойкумена» — це територія серйозного прориву у розвитку, а «Околиця» не зміниться взагалі.

Як виглядатиме «Ойкумена»? Це світ без кордонів. Його жителі будуть громадянами всієї планети. Тут всі блага будуть дешевими і якісними.

При правильній організації і завдяки розвиненим технологіям електроенергія буде безкоштовною. Ця тенденція означає принципову зміну собівартості всіх товарів і послуг.

«Околиця» не зміниться. Бідність, неграмотність та інституційна неспроможність — головні риси цього світу. Жителі «Околиці» матимуть доступ до глобального розважального контенту, але двері розвиненого світу для них будуть закритими. Дешеві блага тут будуть недоступними, а допомога від розвинених країн не принесе їй користі, бо її або розкрадатимуть, або не зможуть розподілити за призначенням.

3. Освічені пасіонарії та консьюмтаріат

В країнах «Ойкумени» населення розділиться на два класи: активний та пасивний. Перші — це освічені пасіонарії. Ці люди мають цікавість до життя та жагу до самореалізації. Їхній капітал — знання та репутація. Соціологи вважають, що таких людей в країнах «Ойкумени» буде близько 10%.

Чимало професій за декілька років зникне

Активний клас працюватиме, його можна розділити на чотири групи: креатив (письменники, режисери, дизайнери, музиканти, дослідники), охорона (поліцейські, солдати, рятівники), турбота (лікарі, соціальні працівники) та вчителі з великої літери — люди, які поєднуватимуть в собі креатив, охорону і турботу.

Пасивний клас «Ойкумени» — консьюмтаріат — не буде працювати, вони задовольнятимуться тим, що матимуть.

Але ж нічого не дається просто так — за все треба платити. Пасивні люди платитимуть лояльністю. Вони будуть отримувати мінімальний дохід за те, аби не шкодили іншим та дотримувалися правил. Типового консьюмтарія цікавлять тільки базові речі: їжа, одяг і розваги.

4. Самокеровані команди

Економіка «Ойкумени» — це посткапіталізм. Щоправда, класичний капіталістичний устрій залишиться в певних сферах, хоча буде менш ефективним.

В майбутньому розвиватимуться такі явища як вікіноміка, краудсорсінг, краудфандінг, конкуренція-співробітництво та спільне використання. За рахунок дешевизни основних благ бурхливо ростимуть «уявні» постіндустріальні ринки вражень, персональних трансформацій і товарів з віртуальною споживчою цінністю (наприклад, механічний наручний годинник в епоху смартфонів).

У цивілізованому світі популярними будуть невеликі стартапи та творчі команди без традиційних ієрархій та одноосібного лідерства. В організаціях працюватимуть самокеровані команди, люди в яких не матимуть ніяких посад.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiалТворча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)