Посміхайтеся, панове: як гумор допомагає в роботі
Джерело: K.Fund Media
Дорослі люди рідко посміхаються і сміються. Зриваються з «гумористичної скелі», коли починають працювати — дійшли висновку в своєму дослідженні професор Стенфордської вищої школи бізнесу Дженніфер Аакер (Jennifer Aaker) і викладач Наомі Багдонас (Naomi Bagdonas).
І це невтішна тенденція, пишуть дослідники, оскільки гумор — це ефективний і досить мало використовуваний інструмент для влади. Він забезпечує конкурентну перевагу, прив’язує співробітників до робочого місця, створює гарну, стійку до стресів робочу атмосферу.
Гумор працює як міст і сходи. Несподівано, так? Насправді все просто.
Мости — це інструменти для побудови зв’язків, збільшення довіри і зміцнення культур. Гумор працює за принципом моста, тому що сміх запускає викид окситоцину — гормону, який полегшує соціальний зв’язок, збільшує довіру і прискорює саморозкриття.
Але як ви можете використовувати гумор у налагодженні робочих контактів? Не бійтеся сміятися над собою. Така якість олюднює лідерів і змушує людей визнати внутрішню силу управлінця: якщо керівник може сам себе висміювати, значить він упевнений у своїх здібностях.
Жарт над собою також дає сигнал співробітникам, що вони також можуть вдаватися до гумору. Але не рекомендується жартувати підлеглому над собою в присутності шефа — це може підірвати ваш авторитет.
Натомість управлінцям варто уникати агресивних жартів — піддратовування, насмішок. Зате за допомогою гумору можна підкреслити спільні точки зору або виділити спільних ворогів.
Якщо ви не дотепний і не вмієте влучно жартувати, то це, безумовно прикро, але вихід є. Все, що потрібно зробити — це з’ясувати, хто у вашій організації має гарне почуття гумору, і заохотити їх. Назвіть їх «посланцями гумору» і наділіть повноваженнями для згуртування команди.
Сходи не є протилежністю мостів. Сходи — це способи використовувати гумор для підвищення вашого статусу, або зниження чужого.
Дослідження, проведені в 2016-му році Бредом Біттерлі (Brad Bitterly), Елісон Вуд Брукс (Alison Wood Brooks) і Морісом Швейцером (Maurice Schweitzer), довели, що якщо ви зможете пожартувати з приводу професійної сфери, то колеги з більшою ймовірністю сприймуть вас як людину компетентну.
Але жартувати треба теж вміти. «Люди хочуть щирості. Якщо ви не вмієте розповідати анекдоти, не робіть цього», — попереджає засновниця і колишня гендиректор американської косметичної компанії Bare Minerals Леслі Блоджетт (Leslie Blodgett).
Одне з найбільш результативних місць для жартів — це стіл переговорів, за ним гумор зробить вас переконливішим. Гумор сильний ще й тим, що легко запам’ятовується.
Біолог і автор Джон Медіна (John Medina) відзначає в своїй книзі «Правила мозку», що «мозок не звертає уваги на нудні речі». На додачу до окситоцину сміх вивільняє допамін, який покращує пам’ять і вдосконалює процес обробки інформації.
Гумор може допомогти вам отримати роботу мрії. Опитування понад 700 СЕО Hodge-Cronin and Associates показав, що 98% керівників надають перевагу кандидатам з почуттям гумору, а 84% вважають, що люди з почуттям гумору краще працюють.
Дуайт Ейзенхауер якось сказав: «Почуття гумору — частина мистецтва лідерства, вміння ладити з людьми, домагатися успіху»
Тому побудуйте міст, підніміться сходами, змішайте метафору і використовуйте найочевидніший інструмент, якого всі інші бояться торкнутися. І якщо вас за це звільнять, повідомте Дженніфер Аакер і Наомі Багдонас. Вони ще працюють над дослідженням щодо користі гумору.
За матеріалами "Humor Is Serious Business", Stanford Graduate School of Business.
Ілюстрація: Depositphotos.com
|