Сім управлінських навичок, що знадобляться в 2025 році
Світовий робочий ландшафт змінюється. Роботи, що користуватимуться попитом, змінюватимуться, оскільки все більше і більше процесів автоматизується за допомогою штучного інтелекту, машинного навчання та роботів. У той же час, як все більше міленіалів приміряють на себе менеджерські ролі, робочі команди стають більш розрізненими, а глобалізація додає нові виклики у процеси співпраці.
"Зміна буде відбуватися так швидко, що 50% професій, які існують сьогодні, зникнуть через 10 років. Таким чином, ми житимемо в середовищі, котре буде щохвилини адаптуватися і постійно змінюватися", — говорить Ліз Бентлі (Liz Bentley), засновниця консалтингової компанії Liz Bentley Associates. "Менеджери також потребуватимуть нових навичок. Врівноважені, ієрархічні структури минулого не будуть працювати", — запевняє вона.
Отже, якщо ви плануєте свою майбутню управлінську кар'єру, варто звернути пильну увагу на наступні навички.
Управління технологіями
Технології розвиватимуться і надалі, так що не існуватиме жодної роботи, яка не буде захищена від наслідків. Це буде породжувати нові виклики, конфлікти і можливості, пов'язані зі створенням таких навичок, як управління даними, управління конфіденційністю тощо. Менеджери повинні будуть добре розбиратися в технологіях, щоб передбачити ризики.
Лідерство «поза центром»
Ефективні менеджери і лідери повинні бути менш егоцентричним. Підхід «я лідер, тому ви мене повинні слухати» вже не буде актуальним. Тому міленіалам, які будуть складати основну масу топ-менеджерів через 7-10 років, треба врахувати це. Менеджери повинні бути більш «outcentric» — «поза центром», тобто не авторитарними, і концентрувати увагу на розвитку людей і команд навколо них таким чином, щоб самим бути активними і цінними учасниками команд.
Уміння оцінювати soft skills
Ефективні менеджери повинні всебічно оцінювати співробітників, з огляду на їхні вміння взаємодіяти з іншими людьми і на суто професійні здібності.
Кращими вважатимуться співробітники, які будуть мати сильне критичне мислення і творчі підходи у вирішенні проблем. Менеджери повинні мати можливість одночасно виявляти ці здібності в інших, а також залишатися в курсі нових інструментів та оцінок, які найбільш точно вираховуватимуть їх у кандидатів та працівників.
Фокус на результат
Компанії прийматимуть більше елементів орієнтованого на результат робочого середовища (Results-Only Work Environments, ROWE). Ця стратегія управління персоналом, створена консультантами Калі Реслером (Cali Ressler) та Джоді Томпсоном (Jody Thompson), фокусується на автономії та підзвітності.
Іншими словами, ефективні менеджери створюватимуть середовища, де менше уваги приділяється тому, де і як працюють люди, і більше вимірюваним результатам. Використання підрядників буде продовжувати зростати, і керівникам потрібно буде по-іншому подумати про те, як вони підбиратимуть навички, необхідні для досягнення своїх цілей.
Коли ми переорієнтуємося на робочу силу, яка є на 100% автономною і на 100% відповідальною, ми досягнемо продуктивності, що грунтується на результатах, а не на годинах роботи. Оскільки ми бачимо більше віддалених робочих місць, більш гнучких графіків роботи, менеджерам дійсно доведеться зосередитися на аспектах комунікації та управлінні взаємовідносинами.
Принцип різноманітності
Демографічні зміни, зміни поколінь, розширення кіл спілкування завдяки іноземним партнерам, віддаленим співробітникам, акцентування на пошуку гендерного балансу — все це говорить про те, що нові лідери повинні бути чутливими до культурних відмінностей. Тому свою управлінську політику їм доведеться вибудовувати, враховуючи всі ці відмінності для того, щоб команда працювала ефективно.
Прозорість
В епоху інтернету приховати будь-яку інформацію дуже складно — від приватних заміток і до внутрішньокорпоративних даних. Отже, люди потребуватимуть менеджерів, яким би довіряли, а такими можуть бути тільки ті лідери, які все роблять прозоро, нічого не приховуючи від своїх співробітників.
Емоційний інтелект
Якщо IQ є мірою вашого розумового розвитку, EQ є мірою вашого емоційного розвитку. Високий рівень EQ допоможе легко визначати власні сильні і слабкі сторони або ваших колег, або начальників, і ці знання допоможуть знайти шляхи для поліпшення будь-якої кризової, складної ситуації. Люди з високим EQ, як правило, більш емпатичні, отже, можуть бачити ситуацію з точки зору інших.
З огляду на те, що на ринок праці незабаром вийдуть представники покоління Z, у наших інтересах якнайкраще адаптувати їх на робочих місцях. За кілька років ми отримаємо ділове середовище, яке буде набагато кращим, справжнім. Але це також означає, що і культура управління буде іншою.
За матеріалами "7 Skills Managers Will Need In 2025", Fast Company.
Ілюстрація: Depositphotos.com
|