БІЗНЕС-ОСВІТА | Лідерство 11 серпня 2006 р.

Не слід применшувати значення бізнес-освіти

Як новий декан бізнес-школи, Glenn Hubbard очікував різних сюрпризів, але не того, що йому відразу доведеться захищати ідею бізнес-освіти, як такої. Чи дійсно бізнес-школи навчають лідерству?

Тиск на бізнес-школи почався у 2005-му році у статті Harvard Business Review, авторами якої були Warren Bennis та James O'Toole. В ній йшлося про те, що програми МВА постійно стикаються з критикою щодо нездатності надати справжні і корисні знання, невміння виховати лідерів, навчити студентів етичним та моральним нормам. Така критика повинна бути сприйнята дуже серйозно. Багато теорій ставлять академічний світ відособлено від світу комерції, індустрії та фінансів. І якщо МВА не навчає лідерству, то яка взагалі від неї користь?

Вочевидь, завдання бізнес-школи є набагато ширшим — впроваджувати знання щодо перетворення фінансових ринків, впевнювати суспільство у перевазі економічної прозорості та не давати забути справжнім лідерам ключові принципи бізнесу. Бізнес-освіта широко розвинулась у США. Америка на сьогодні показує постійний прогрес, приблизно на 3,5% щороку при надзвичайно низькому рівні інфляції.

Чому продуктивність США постійно зростає, в той час як інші країни показують негативні результати? Ті, хто скажуть, що причиною цього є високий рівень технологій, очевидно, провели занадто мало часу у Токіо, Сеулі чи Берліні. Фактично, технологічний рівень Сполучених Штатів далеко не найвищий. Ця країна стала продуктивною не завдяки своїм комп'ютерам, а завдяки менеджерам, підприємцям, керівникам, які знали як використати новітні бізнес-моделі для процвітання нації. Вмінню мислити настільки стратегічно можна навчитися. І саме бізнес-школи займаються таким навчанням.

Багато хто вимірює успішність випускників бізнес-шкіл відповідно до зарплатні, яку вони отримують. Але це не дає змоги побачити справжню картину. Справжньою цінністю бізнес-освіти можна вважати її вплив на здатність лідерів через багато років вирішувати ключові проблеми бізнесу.

Але, звісно, критичні зауваження щодо бізнес-освіти мають своє підґрунтя. На сьогодні студентам МВА слід бути ще ближчими до справжніх бізнес-лідерів. Вони повинні відповідати дійсним потребам бізнес-світу. Вони повинні створювати передові ідеї та впроваджувати теорію у дійсність. І якщо всі ці вимоги будуть виконуватися, тоді сучасні бізнес-школи зможуть стати справжніми осередками розвитку та продовження бізнес-революції.

Ярослав Федорак, за матеріалами FT.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблемВитончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)