Цінність МВА поставили під сумнів
Для багатьох сучасних топ-менеджерів програма МВА стала своєрідною "втечею від реальності". Поки їхні колеги "б'ють лоби", борючись із кризою, вони відпочивають за цікавою літературою у бібліотеках, сподіваючись на те, що після закінчення рецесії вони повернуться на ринок не лише свіжими та переповненими новими знаннями, але й більш затребуваними і, як наслідок - дорожчими.
Але якщо так буде думати кожен, то хто ж тоді працюватиме? І чи можна буде вважати освіту МВА тим самим "золотим стандартом", яким вона була до сьогодні?
Не дивно, що бізнес-школи звітують про неймовірне зростання популярності своїх програм, спровокованої надзвичайним інтересом до неї менеджерів та управлінців, які "втікають" від рецесії.
Наприклад, останнє опитування, в якому взяли участь представники понад 500 програм МВА, проведене Graduate Management Admission Council, показало, що три чверті бізнес-шкіл спостерігають збільшення кількості заявок від потенційних студентів. При цьому провідні бізнес-школи, такі як Harvard, Sloan та Kellogg говорять про подвоєння кількості заявок.
Подібну картину можемо спостерігати і у Великобританії, де також стрімко зростає кількість управлінців, які виявляють бажання навчатися на МВА. Особливою популярністю сьогодні користуються денні курси. Ще б пак, адже в часи кризи менеджерам вигідніше навчатися, а не працювати.
У той же час у житті бізнес-шкіл не все так безхмарно, як їм би того хотілося. Адже компанії, які зазвичай виступали спонсорами навчання значної кількості студентів, сьогодні вже не готові з такою самою легкістю витрачати свої гроші. А це, в свою чергу, змушує бізнес-школи впроваджувати все нові та нові інноваційні підходи та практики для заповнення своїх студентських груп та класів. Багато з них впроваджують короткі програми, а дехто навіть вдається до так званих "кишенькових" форматів, пропонуючи спеціалізовані курси, які займуть у студента всього кілька днів.
Не складно здогадатися, що всі ці заходи здійснюються для здешевлення програм МВА, адже мало хто з компаній чи окремих студентів сьогодні готовий заплатити преміум-вартість за півтора- або двохрічний курс.
Проте, основне питання так і залишається відкритим (хоча відповідь на нього багатьом здається очевидною): як вплине збільшення кількості випускників МВА на якість освіти, яку вони отримують, і чи не призведе це до того, що цінність ступеню МВА буде повністю знецінена. Зрештою, якщо диплом МВА є у кожного, тоді яка в ньому особливість?
За матеріалами "Is the MBA losing its value?", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|