БІЗНЕС-ОСВІТА | Навички 10 листопада 2010 р.

Як навчитися тому, чому ви не навчилися у бізнес-школі?

Коли випускники програм МВА стикаються з реальністю, вони починають розуміти, що люди далеко не завжди поступають ідеально, чим перешкоджають процесу планування, на якому базувалося все їхнє навчання.

Провал — це позитивна річ. Неправильне — правильно. Підлеглий повинен керувати своїм керівником. Повільне — швидко. Ці твердження знайомі багатьом досвідченим людям бізнесу. Втім, на думку Джея Берні (Jay Barney) та Тріша Кліффорда (Trish Clifford), авторів книги "Чого я не навчився у бізнес-школі" (What I Didn't Learn in Business School), ці концепції повинні бути інтегровані у навчальну програму бізнес-шкіл.

Головний герой книги Берні та Кліффорда — випускник MBA, який працює на компанію HGS Inc. На його плечі лягає завдання ідентифікувати та впровадити стратегію використання нової хімічної технології. У Джастіна Кемпбела (так звати головного героя книги) є всі необхідні знання, але не вистачає навичок роботи з людьми.

Саме цього, на думку Берні (який, до речі, працює у Fisher College of Business), не вистачає реальним бізнес-школам: "Ми непогано навчаємо людей фінансам, обліку та маркетингу. Ми навіть даємо їм розуміння стратегії як набору аналітичних інструментів. Але за своєю природою стратегія — це багатофункціональна річ. На жаль, наша сучасна освітня система розрахована на створення функціональних експертів, але не розрахована на виховання стратегічних лідерів".

Кліффорд підтримує свого колегу, додаючи, що школам дуже важливо навчитися балансувати між цими пріоритетами. "Мати хороші функціональні знання і при цьому ігнорувати людський аспект так само погано, як і здійснювати надмірні інвестиції в людей, не маючи при цьому необхідних функціональних знань", — пояснює він.

Програми бізнес-шкіл наразі не пристосовані до виконання таких завдань. Вони підходять до процесу навчання однобоко, даючи студентам знання про те, як керувати сучасним бізнесом у стимулюючому натхненному оточенні. Втім, зіткнувшись із реальністю, випускники МВА починають розуміти, що насправді все далеко не так ідеалістично.

"Бізнес-школам потрібно навчитися розвивати людей, які, скажімо, відмінно розуміються на фінансах, таким чином, щоб вони стали настільки ж відмінними експертами зі стратегії", — додає Берні.

А поки цього не сталося, студентам МВА потрібно розуміти, що попри високий рейтинг закінченого ними навчального закладу та численні прочитані книги, їм потрібно завжди бути готовими до провалу. А коли провал стане очевидним — швидко ставати на ноги і рухатися далі. Тільки так можна досягнути успіху в сучасних бізнес-умовах.

За матеріалами "How to Learn What You Didn't Learn in Business School", Chief Learning Officer.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Можливо все!Можливо все!
Ваш надійний тилВаш надійний тил
Вийди за межi. Забудь про успiх — стань видатнимВийди за межi. Забудь про успiх — стань видатним

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)