З якими проблемами доводиться стикатися деканам бізнес-шкіл
Бували часи, коли саме по собі потрапляння на посаду декана провідної бізнес-школи могло бути прирівняне до виграшу в лотереї. Для щасливчика це означало хорошу оплату, престиж, можливість поєднувати теорію з практикою, займатися політикою навчального закладу і головне — почуватися досить безпечно на своїй посаді, стверджує Метт Симондс (Matt Symonds), засновник SymondsGSB та QS World MBA Tour.
Метт Симондс
(Matt Symonds)
|
Економічна рецесія ж поставила все з ніг на голову. Сьогодні школам доводиться боротися за свій прибуток анітрохи не менше, ніж світовим корпораціям. Як наслідок, деканам доводиться займатися не лише своїми безпосередніми обов'язками, але й захищати роль бізнес-шкіл в очах потенційних студентів та роботодавців, які в майбутньому забезпечуватимуть їхніх випускників роботою.
Декани бізнес-шкіл, по суті, втратили останню свою перевагу — сьогодні вони не можуть почуватися безпечно на своєму робочому місці. Дослідження, проведене серед 40 топових бізнес-шкіл за версією Forbes показало, що кожна четверта школа змінила свого декана в 2008-му році. А у 38% шкіл теперішній декан знаходиться на посаді не довше 2 років.
Найдовше займати свою посаду вдалося декану Tuck School of Business Паолу Даносу (Paul Danos), який працює на ній з 1995-го року. Ось яким, на його думку, повинен бути успішний лідер бізнес-школи.
"Декан повинен утримувати баланс між інтересами та бажаннями кількох важливих учасників навчального бізнесу — студентами, викладачами та майбутніми роботодавцями, — стверджує він. — У школи повинен бути довгостроковий план, спрямований у майбутнє. Тільки так вона може претендувати на звання престижної. А декан повинен бути готовий донести інформацію про цю візію учасникам навчальної програми та показати, чому саме вона є правильною (найкращою для бізнесу)".
Філіп Хаспеслах (Philippe Haspeslagh), представник бельгійської Vlerick Leuven Gent Management School, з досвідом роботи у Стенфорді та Гарварді, говорить так: "Керувати бізнес-школою — означає керувати бізнесом, який перш за все повинен залишатися навчальним закладом. Дуже важливо переконати учасників факультету адаптуватися, оновлюватися та бути готовими до змін. Але робити це у традиційному корпоративному стилі не можна, адже йдеться про школу. Потрібен академічний підхід, компетенції, енергія та терпіння".
"Основний виклик, який постає перед будь-яким директором бізнес-школи, полягає в тому, щоб зуміти поєднати три критичні напрямки: академічний, бізнес-напрямок та інтерес суспільства. У кожного з цих напрямків є свої очікування та цінності. При цьому існує не так вже й багато людей, які здатні успішно поєднувати інтереси всіх трьох напрямків".
Паол Данос же переконаний, що однією з ключових навичок хорошого декана бізнес-школи є вміння пов'язувати між собою питання бізнесу та науки. "Мені доводилося бачити деканів, які були надзвичайно сильними в питаннях управління, не маючи при цьому фактично жодного наукового досвіду. Так само, як і чудових науковців з різними докторськими ступенями, які тим не менше були слабкими управлінцями. Нестача однієї або іншої компетенції, на жаль, часто створює проблеми".
За матеріалами "B-School Deans In The Hot Seat", Forbes.
|