Остання мода MBA: «відплив умів» у соціальні підприємства
Джерело: MBA Strategy
Час від часу в бізнесі з'являється нове модне віяння, що захоплює уми світової еліти. Сьогодні це соціальне підприємництво, де серйозні керівники й керівники присвячують себе проблемам суспільства, сполучаючи етику і бізнес-підхід.
Чи є недоліки в цієї шляхетної моди? Очевидно, так. Бізнес-спільнота все більше стурбована "відпливом умів", коли кращі випускники бізнес-шкіл ідуть у такі підприємства, як Teach for America. Соціальні організації мотивують яскравих людей, звертаючись одночасно й до альтруїстичної, і до егоїстичної сторони. Вони дають можливість рятувати світ, одержувати від цього вигоду й відчувати власну важливість одночасно.
Цікавий той факт, що в серйозних соціальних підприємців часто досить слабко розвинені соціальні ж навички: вони попросту ігнорують владу, власницькі тенденції, політику, нарешті. Світоглядом вони нагадують економістів: для них будь-яка проблема — лише недолік ефективності. Але ж найчастіше проблеми зводяться саме до політики, тобто до вирішення конфлікту інтересів.
Хорошим прикладом може стати досвід колишнього канцлера шкіл Вашингтона Мішеля Рі (Michelle Rhee), чий вплив на політику міста ледь не коштував мерові його посади. Причина може бути в тім, що соціальні підприємці погано розбираються в справах влади й політики, вважаючи свої технічні навички й благодійні пориви достатнім набором для подолання "смуги політичних перешкод".
Можливо, причина не стільки в політичній некмітливості, скільки в гордій упевненості соціальних підприємців у своїй здатності перестрибнути політичний процес і довести всім можливим супротивникам власну правоту. У розпал скандалу з Enron у бізнес-школах почали робити сильний акцент на етиці. Можливо тепер, в еру соціального підприємництва, у бізнес-школах почнуть викладати основи політичного процесу, усвідомлюючи, що навіть найгеніальніші громадські благодійники теж можуть помилятися.
За матеріалами The Nonprofit Quarterly.
|