MBA через Інтернет: сильні та слабкі сторони
Джерело: Освіта.ua
Як науковці, так і роботодавці наразі перебувають у нерішучості щодо MBA кваліфікації, отриманої через Інтернет.
Поява післядипломної освіти, що надається через Інтернет, за останнє десятиріччя було, щонайменше, суперечливим, як і поява онлайн-навчання в секторі МВА. Вибір бізнес-освіти не завжди є прямолінійним рішенням. Для людей з усталеною кар'єрою і сім'єю, можливість зміни місця проживання і відсутності заробітку протягом двох років у поєднанні з високою вартістю навчання може бути неприпустимою.
Проте завдяки Інтернету подібну ситуацію можна змінити. У той час як сектор MBA навчання зростає, і все більше шкіл в останні десять років пропонують MBA-програми, престиж навчання через Інтернет, як очікується, отримає значний імпульс із запуском першого онлайн-MBA курсу від бізнес-школи вищого рівня.
Онлайн-курс MBA — MBA@UNC, пропонований University of North Carolina's Kenan-Flagler Business School, запущено 4 липня 2011 року. На цей курс було відібрано 19 студентів за критеріями стаціонарної програми, які будуть навчатися через Інтернет для отримання такого ж ступеню, що й студенти стаціонару.
Сьюзан Кейтс (Susan Cates), виконавчий директор програми MBA@UNC з Kenan-Flagler, каже, що перший рік стане навчанням і для самої школи і називає студентів "першопрохідцями і партнерами".
Вона додає: "Ми набрали небагато студентів у перший клас, оскільки зосередилися на якості та маємо рішучість забезпечити виключне навчання, у міру того, як ми пізнаємо тонкощі високоякісної дистанційної освіти".
Стаціонар або онлайн-навчання?
Є деякі відмінності між онлайн-курсом та стаціонарною програмою UNC MBA. Наприклад, "жива" взаємодія студент-викладач відбувається в більш вузькому оточенні, ніж у звичайному класі MBA і з меншим особистим контактом.
Кейтс каже, що з цієї причини, онлайн MBA-програма Kenan-Flagler призначена для працюючих професіоналів, що бажають поліпшити свої перспективи, а не для тих, хто хоче змінити сферу діяльності.
Важливою деталлю визнання онлайн-програми є те, що між нею і стаціонарним курсом є багато спільного, в тому числі і використання такого ж навчального плану. Крім того, програми розроблені і викладаються тими ж професорами і загальна кількість годин їх контакту зі студентами — 471, як і для стаціонару.
Тим не менше, для тих, хто скептично ставиться до онлайн-програм MBA, у тому числі і для багатьох рекрутингових служб, реальна проблема полягає у підрахунку втрат віртуальних студентів, що не перебувають у студентському містечку.
Такі складові як співдружність випускників, обзаведення знайомствами і підтримка з боку інших студентів можуть виявитися недоступними в онлайн-середовищі MBA, у той час як вони вважаються найбільш цінною частиною МВА-освіти.
Джуді Гранді (Judy Grundy), менеджер з рекрутингу в лондонській Boston Consulting Group, говорить: "Я бачу способи, як це вирішити, але мені було б цікаво подивитися, як бізнес-школи відтворять такі ключові складові як інтерактивні групи навчання і можливість створення зв'язків".
Але Кейтс твердо переконана, що це може статися. Вона пояснює: "Студенти починають будувати професійну мережу своїх однолітків з самого першого дня через особисті онлайн-обговорення, секційні засідання та розв'язання кейсів. За межами класу обговорення та обмін ідеями здійснюється через записи на стіні, групи онлайн-навчання і навіть інтернет-клуби".
Хоча UNC і займає 20-е місце в QS Global 200 Top Business Schools Report for North America, вона є першою школою з топ-100, яка спробувала себе в інтернет-навчанні, на тлі численних спроб інших шкіл.
The University of Phoenix's School of Business пропонує онлайн-MBA приблизно вже сім років. Рік Кастеллано (Rick Castellano), директор зі зв'язків з громадськістю цієї школи, каже, що запустив проект онлайн-MBA, бо розуміє, що студенти висувають багато вимог до свого часу.
"Національний центр статистики у сфері освіти США повідомляє, що працюючі або нетрадиційні студенти складають більше 70% усіх студентів країни", — пояснює він.
MBA через Facebook
London School of Business and Finance (LSBF) пішла ще далі в навчанні через Інтернет, запустивши минулої осені свій проект Facebook MBA, яким вже зібрано 90 тисяч прихильників. Він відкритий для всіх, хто цікавиться основними навичками, які викладаються на курсі MBA, і пропонує безкоштовний доступ до 80 годин лекцій і відео-ресурсів від престижних рекрутингових агентств, у тому числі Deloitte і Accenture. Плату вносять тільки ті студенти, які хотіли б отримати акредитоване навчання, що підтверджується University of Wales.
Віталій Клопот, керуючий директор інтерактивного навчання в LSBF каже, що школа дотримується тієї думки, що навчання MBA передбачає обмін знаннями з широкою мережею, і Facebook, як найбільша соціальна мережа, є очевидним місцем для цього.
"Використання Facebook дозволяє студентам MBA, долати як фізичні, так і соціальні кордони. Це дає людям доступ до високоякісної освіти, яка доступна в зручний для них час, і якщо вони хочуть поєднувати навчання з поточною роботою або сімейними зобов'язаннями, вони можуть — навчатися у своєму ритмі".
MBA навчання через Інтернет, як і інші численні методи гнучкого навчання, такі як дистанційне і вечірнє, як ніколи раніше може зробити MBA освіту доступною для великої кількості студентів. Однак деякі рекрутингові агентства все ще висловлюють застереження.
Зої Маклафлін (Zoe McLoughlin), менеджер міжнародного найму в Boston Consulting Group, говорить, що наразі ця компанія не буде розглядати онлайн-випускників МВА на тому ж рівні, як і їх однолітків з стаціонару, хоча вона і визнає, що було б недалекоглядно припускати, що це ніколи не зміниться.
"Якби такі бізнес-школи, як Harvard, INSEAD або London Business School зважилися на онлайн-навчання, ми б розглядали це питання по-іншому", — говорить вона.
Клопот вважає, що майбутнє MBA освіти, принаймні частково, належить онлайн-MBA."У людей є реальні перешкоди, щоб знайти час для MBA, незалежно від вартості програми, місця розташування, зобов'язань в сім'ї або на роботі. Навчання онлайн або змішане (blended learning) навчання дозволяє студентам вчитися, так як їм зручно поряд з виконанням своїх зобов'язань".
За матеріалами "The online MBA revolution", QS TopMBA.
|