БІЗНЕС-ОСВІТА | Онлайн-навчання 5 грудня 2014 р.

Бізнес-освіта на порозі революційних змін

Джерело: Освіта.UA

Безкоштовні освітні онлайн-платформи приваблюють усе більшу аудиторію слухачів у всьому світі.

Бізнес-освіта на порозі революційних змін
Ілюстрація: Shutterstock
Масовий запуск онлайн-курсів MOOC (масових відкритих онлайн-курсів) у всьому світі примушує бізнес-школи впроваджувати програми дистанційного навчання, оскільки цифрова революція в освіті досягає все нових куточків світу.

Мартін Бін (Martin Bean) уявляє навчальний клас майбутнього таким, де студенти виконують завдання на своїх планшетах і смартфонах, а не в робочих зошитах; світ, у якому викладачі не витрачають часу на передачу знань, які краще за все можна почерпнути з екрану ноутбука в офісі і в якому викладачі можуть спілкуватися з масовими глобальними аудиторіям завдяки революції у традиційному підході навчання — за допомогою нових технологій.

Це — «цифрова революція», яка, змітаючи на своєму шляху все, проникає у глобальну індустрію освіти та бізнес-школи, щоби пристосуватись до нової аудиторії, яка виросла на сенсорних пристроях, листуванні за допомогою SMS і пошуку в Google та яка отримала прізвисько «цифрових аборигенів».

«Передові технології примушують багатьох з нас переглянути самі основи нашого навчання», — каже Мартін. Він — колишній активний співробітник компанії «Microsoft», який у даний час є ректором Університету дистанційного навчання й досліджень Open University. Його останній проект — онлайн-платформа «Future Learn», яка є першим провайдером MOOC у Великій Британії.

Онлайн-платформа «Future Learn» існує всього рік — вона відсвяткувала свій перший день народження минулого місяця, але вже пробилась на освітню сцену, пропонуючи короткі та актуальні онлайн-курси на теми бізнесу й менеджменту, починаючи з інноваційних технологій та роботи підприємств і закінчуючи аналізом даних. «Вона взяла світ штурмом», — з ентузіазмом розповідає Мартін.

На Future Learn підписані 1,4 млн. користувачів, включаючи більш ніж 40 університетів, таких як Bath і Reading — операторів двох найрейтинговіших бізнес-шкіл Великої Британії. Будучи власністю Університету дистанційного навчання і досліджень Open University, фінансування цієї платформи MOOC підвищилось до 2,5 млн. фунтів стерлінгів, згідно з рахунками, поданими у Реєстраційну палату. Але з таким швидким ростом приходять і нові проблеми.

Переконати користувачів MOOC завершити навчання на своїх курсах виявилось непростим завданням, крім того, виникає питання, як роботодавці оцінюють ці онлайн-курси. Багато керівників у сфері освіти й досі чіпляються за свої традиційні корені, які (зокрема, у Великій Британії) є важливою складовою залучення у країну студентів на міжнародному рівні. Удар Мартіна у відповідь полягає в тому, що «інновації рідко завойовують популярність миттєво». Його заразлива впевненість залишається непохитною.

Мартін обмацує брюки й навпомацки знаходить свій смартфон. «У більшості людей в кишені є зброя масового ураження, — каже він. — Сьогодні мова йде про смартфони; завтра — про такі натільні пристрої, як Google Glass. Але на досягнутому прогрес не зупиниться. Якщо освіта не йтиме в ногу з мінливим середовищем, воно упустить можливості, — каже він. — Ми ризикуємо тим, що цей сектор стане неактульним або, цілком можливо, навіть неважливим.»

Захопленість технологіями дуже поширена в діловому світі, тож не дивно, що використання новітніх пристроїв, таких як системи голосування у прямому ефірі й віртуальні класи навчання, у даний час запроваджують кращі у світі школи бізнесу.

«Вони впроваджують нові технології, проводячи трансформацію навчання», — каже Мартін. Більшість шкіл вищого рівня використовують МOOC для доступу до нових аудиторій і залучення підприємців до дорогих програм навчання.

Бізнес-школа «HEC Paris» запустила спільно з Coursera свою останню серію відео тривалістю в шість тижнів та інтерактивних сесій про питання ділових відносин. Стенфордська школа бізнесу запустила програму атестації для керівників, яка викладається повністю онлайн. Багато інших провайдерів MBA були змушені звернутись до використання кіберпростору.

Але всередині бізнес-шкіл не завжди панує настільки позитивна атмосфера. Деякі з цих онлайн-курсів конкурують із традиційними системами освіти. Wharton, одна з найкращих американських шкіл, уважає, що MOOC може знищити третину професорів у сфері бізнесу. «Спочатку було набагато більше запитань, ніж відповідей», — каже Мартін.

Спільне нарікання таке: як технології змінять освіту, коли так багато знань надається безкоштовно, варто тільки провести пальцем по екрану? Відповідь залишається неясною. Нові технології починають радикально змінювати формат бізнес-тренінгів — і викреслюють нове майбутнє.

Кілька бізнес-шкіл почали запускати онлайн-версії своїх програм МВА для керівників, включаючи IE, Durham і Warwick. Мартін уважає, що викладачі можуть використовувати MOOC для апробації проектів із самооцінки студентів та використання відеоресурсів.

Мільйони користувачів об’єдналися для навчання на таких онлайн-платформах, як Future Learn, щоби з’єднати в єдине ціле лекції професорів таких великих шкіл, як Harvard, MIT та Wharton у вільному доступі. Найбільш популярні онлайн-платформи Alison, кількість користувачів якої становить близько 3 млн., а також EDX — 2,7 мільйона та Udacity — 1,6 млн. користувачів.

«FutureLearn також накопичила 65 мільйонів завантажень на ITunes University й набирає 6 мільйонів переглядів щороку на своїх YouTube каналах, — каже Мартін. — Але ми повинні йти в ногу з технологіями, що розвиваються.»

Критики кажуть, що онлайн-платформи конкурують з освітніми моделями бізнес-шкіл. «MOOC становлять загрозу, зокрема програмам навчання керівників, які є хорошим джерелом доходів для бізнес-шкіл», — стверджують вони.

Мартін відзначає, що люди дорожать своїми традиціями та плекають їх і бояться, що вони скоротяться або знеціняться через темпи змін. «У деяких випадках ця нервозність переростає в опір, — каже він. — Вони часто розглядають технології як загрозу, а їх впровадження у викладання як зменшення їх авторитету і значення для студентів».

Бізнес-школи досить сильно стурбовані темпами змін, що відбуваються, але на публіці тримаються хоробро. Більшість не згодні з тим, що технології онлайн-навчання становлять загрозу їх «традиційним» програмам.

Пеггі Бішоп Лейн (Peggy Bishop Lane), заступник декана факультету програм МВА для керівників в університеті Wharton, каже: «Ми не вважаємо MOOC конкурентом для нашої програми МВА. Наш досвід дуже сильно відрізняється від їхнього досвіду, і наші студенти у нас отримують більше, ніж вони (MOOC) можуть запропонувати.»

Професор Ерік Ваартс (Eric Waarts), декан факультету програм вищої освіти Школи менеджменту в Роттердамі (Rotterdam School of Management), каже, що MOOC — величезні «PR-генератори». «Проте, — додає він, основною функцією програм EMBA є навчання людей для вдосконалення їх компетентностей і кар’єри, і програми EMBA пропонують значно більше, ніж MOOC — принаймні, у тому вигляді, як вони розроблені в даний час».

Розробники MOOC намагаються підвищувати прибуток. Вони монетизують свої курси, стягуючи комісію та продаючи сертифікати про закінчення курсів невеликій кількості студентів, які їх закінчують.

EDX, наприклад, запускає серію коротких програм для керівників, слухачі яких повинні внести авансовий платіж у розмірі $1249. Coursera також пропонує ряд послідовних онлайн-курсів, які дозволяють студентам придбати сертифікат для надання своїм роботодавцям. Експерт у питаннях технологій навчання також дозволяє їм пройти випробування в реальному житті, схоже на стажування.

Але Дафна Коллер (Daphne Koller), президент Coursera, каже: «Бізнес-школи — нам не конкуренти, а союзники. Ми надаємо доступ багатьом учням, які іншим чином не змогли би пройти бізнес-курси кращих університетів у світі».

Технології MOOC розглядаються в якості «троянського коня», який може украсти виручку у шкіл, але оборот Future Learn у 2013 році склав усього 4000 фунтів стерлінгів за рахунок продажу послуг відеовиробництва і втратив майже 2 мільйони фунтів стерлінгів, оплативши податки, згідно з даними Реєстраційної палати.

До сьогодні революція в дистанційному навчанні розглядалася скоріше як доповнення до бізнес-освіти. Але Мартін каже, що не достатньо лише внести масу ноутбуків і технологій у лекційний зал. «Щоб отримати максимальну користь від запровадження технологій у класі, — каже він, — цей метод навчання не може бути просто доповненням до освіти. Він повинен стати невід’ємною частиною загального освітнього процесу.»

Мільйони людей звертаються до онлайн-освіти, і це лише питання часу, коли кожна бізнес-школа почне проводити онлайн-лекції у студентських будинках та офісах.

Очевидно, дистанційне навчання готове до стрибка. «І ми тільки почали», — каже Мартін.

За матеріалами "Digital Revolution In Business Education Poised To Take Off", BusinessBecause.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
В овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолатиВ овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолати
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)