Цифрове навчання: основні тренди 2016-го року
Протягом цього року частка e-learning у загальному обсязі корпоративного навчання суттєво зросла. Тому неважко спрогнозувати: 2016-го дедалі більше організацій використовуватимуть електронні форми навчання.
Що ж варто врахувати компаніям, плануючи свої навчальні стратегії на 2016-й рік? Ось основні тренди, на які радять звернути увагу фахівці.
1. Аутсорсинг стає дедалі популярнішим
Відповідно до звіту компанії Docebo «Цифрове навчання: ринкові тренди та прогнози (2014-2016 роки)» (E-Learning Market Trends & Forecast 2014-2016), лише 58% своїх освітніх бюджетів компанії витрачають на внутрішні програми, а 58% — на ініціативи, які реалізуються силами сторонніх спеціалізованих фірм.
Із цього можна зробити висновок, що все більше організацій усвідомлюють: самонавчання — це дуже добре, але від нього мало користі. Аби належним чином підготувати персонал, недостатньо провести кілька внутрішніх семінарів та тренінгів. Потрібно залучити «вузьких» фахівців, які володіють знаннями у сфері нейронаук, психології та медіа.
2. Навчання відбувається протягом цілої доби
Зараз навчання відбувається не лише на роботі та в аудиторії, а практично 24 години на добу. Наприклад, перед тим як обдзвонювати споживачів, працівник, якій перебуває поза межами офісу, може зайти в електронну корпоративну бібліотеку за консультацією або, відпочиваючи ввечері вдома, подивитись відео, котре допоможе підготуватись до важливої зустрічі з клієнтом.
Щоб не програти своїм прозорливішим конкурентам, компанії мусять забезпечити персоналові можливість навчатися будь-коли та будь-де, а для цього потрібно подбати про розробку відповідних мобільних додатків та навчальних модулів.
3. Змінюється ставлення до навчання
Також у звіті Docebo звертається увага на зміну ставлення до корпоративного навчання, у першу чергу, з боку працедавців. Так, абсолютна більшість керівників (96%) погодились із тим, що успішні освітні ініціативи позитивно впливають на продуктивність кадрів; 78% — враховують освітній фактор при визначенні можливостей кар’єрного та професійного зростання свого персоналу; а 87% респондентів уважають за доцільне враховувати чинник безперервності навчання працівників при формуванні їхніх компенсаційних пакетів.
У найбільш виграшній позиції щодо цифрового навчання перебувають великі компанії. У них витрати на навчання одного працівника є нижчими, ніж у середніх фірмах, а охоплення персоналу програмами категорії e-learning є максимальним. Отже, меншим гравцям варто переймати їхні підходи з тим, щоб підвищити окупність своїх інвестицій у навчальні ініціативи. Це є дуже актуально, бо, як зазначили 70% респондентів, найбільшою перепоною для реалізації програм електронного навчання є часові та бюджетні обмеження.
За матеріалами "3 Ways E-Learning Is Changing in 2016", Chief Learning Officer.
|