Як підійти до формування команди розробників курсу eLearning
Продуктивність будь-якої навчальної програми напряму залежить від професіоналізму людей, які її створюють та реалізовують. Ось що радить врахувати в роботі з групою розробників курсу Тім Слейд (Tim Slade), автор програм електронного навчання та співавтор кількох книг з серії «E-Learning Uncovered» («Секрети E-Learning»).
Малоймовірно, що всі члени команди розробників електронного курсу матимуть однакові здібності, ідентичні знання та схожий попередній досвід. Проте, як би не проявлялась ця комбінація в масштабі групі, у ваших силах обернути її на свою користь. Ось чотири кроки, які слід вчинити при формуванні команди.
Запровадьте процес розробки курсу
Як і будь-яке інше творче, зорієнтоване на клієнта завдання, розробка та реалізація навчального проекту мусить ґрунтуватись на чітко структурованому процесі. Процес визначатиме ваші підходи до створення програми, а також дасть змогу розмовляти з вашими колегами однією мовою.
Як розпочинатиметься новий проект eLearning? Що включатиме в себе базова версія курсу або його розкадровка? Скільки часу потрібно для створення програми? З якою періодичністю учасники курсу звертатимуться до його матеріалів? Ваш процес повинен дати відповіді на ці та інші запитання. Якщо ж всі причетні до курсу сторони працюватимуть у рамках єдиного процесу, то з часом ви отримуватимете від них змістовні пропозиції стосовно того, як його можна вдосконалити.
Оцініть сильні і слабкі сторони членів команди
Було б дуже добре, якби кожний член вашої команди однаково впевнено почував себе у всьому — чудово орієнтувався в педагогічному дизайні, вмів створювати розкадровку, глибоко розбирався у відповідному програмному забезпеченні, добре знав, як стимулювати активність учасників курсу, а також володів навичками проектного менеджменту. Але в реальності такого практично не буває. Тому, приступаючи до розробки програми, слід оцінити можливості членів команди — які елементи процесу даються їм найважче, які найкраще, що вони люблять робити більше за все. В ідеалі ви повинні сформувати команду, в якій би було представлено комбінацію взаємодоповнюючих професійних знань.
Підбирайте працівників типу «T»
Хоча малоймовірно підібрати розробників, котрі на однаково високому рівні могли б робити все «від А до Я», слід прагнути, щоб кожний окремий член команди при потребі міг би самостійно пройти через всі етапи створення курсу. Це особливо актуально, якщо ви обмежені в ресурсах, або якщо в силу різних причин якийсь член команди несподівано «виходить з гри» на певний час.
Ключ до формування високорезультативної команди — у підборі фахівців типу «T». Це означає: людина достатньо добре розбирається в кількох суміжних дисциплінах і глибоко знає одну-дві з них. Наприклад, хтось може досконало освоїти сферу педагогічного дизайну та розкадровку, але доволі поверхнево розбиратись у програмних додатках.
Якщо повернутись до питання взаємодоповнюючих вмінь, то потрібно прагнути, аби в команді був представлений добре збалансований набір фахових знань різного змісту та глибини.
Аналізуйте досвід завершених проектів
Один із найкращих способів щось вдосконалити — це об’єктивно оцінити свою минулу працю. Отже, після завершення проекту обговоріть із членами вашої команди, як, на їхню думку, пройшов курс. Для цього достатньо поставити три прості запитання:
- Що спрацювало дуже добре?
- Що не спрацювало?
- Що можна зробити інакше в наступному курсі?
За матеріалами "4 Strategies for Building a Highly Effective eLearning Team".
Ілюстрація: Depositphotos.com
|