Як підвищити результативність корпоративного навчання
Те, що програми професійного навчання приносять користь не лише окремим працівникам, але й бізнесу в цілому — беззаперечний факт. Так, згідно дослідження Bersin & Associates, організації з високоефективними програмами корпоративного навчання демонструють втричі більше зростання прибутків, ніж компанії, які не мають дієвої стратегії професійного розвитку персоналу. Проте, публіцист та підприємець Джессіка Тіфелс (Jessica Thiefels) звертає увагу на те, що часто навчальні ініціативи не дають бажаної віддачі в першу чергу тому, що компанії не адаптують їх до інтересів та потреб своїх працівників.
Щоб зробити навчальні програми більш цікавими, релевантними та результативними, Джессіка Тіфелс радить врахувати наступні моменти.
1. Не забувайте про практичний аспект навчання
Керівники мають чимало можливостей для неформального навчання підлеглих Врешті-решт, бути ефективним лідером означає бути хорошим учителем, котрий допомагає працівникам підвищити свій професійний рівень, даючи потрібні знання й інструменти. Але при цьому важливо навчати людей практичних умінь, допомагаючи освоювати навички, якими добре володієте ви, та ділитися з ними секретами своєї майстерності.
Отже, замість того аби розповідати чи демонструвати щось, відразу спонукайте людину «сісти за руль». Проводьте своїх підопічних крізь процес освоювання інструменту або процесу, але також давайте їм змогу самим відчути, як це працює. Таким чином поглиблюватиметься залученість у навчання, що підвищуватиме його дієвість.
2. Тестуйте різні стратегії навчання
Немає двох однакових співробітників. Одним легше навчатися, пробуючи щось робити; іншим — спостерігаючи, як це виконують їхні колеги. Якщо працівники освоюють нові знання чи вміння повільніше, ніж очікувалося, спробуйте застосувати альтернативний підхід. Серед основних стратегій корпоративного навчання — змішане навчання, очне навчання в зовнішніх закладах та мікронавчання.
Змішане навчання. Поєднання онлайн-курсу з аудиторними заняттями привносить до навчального процесу більший динамізм. У результаті люди швидше засвоюють інформацію, ніж якби вона подавалася тільки в лекційній формі. Також цей формат дозволяє суттєво скоротити витрати на навчання. Наприклад, впровадивши стратегію змішаного навчання, IBM зменшила відповідні витрати на майже $200 млн, що дорівнює третині її навчального бюджету.
Продумайте, як ви можете модифікувати програми, що реалізуються у форматах тільки аудиторного або тільки віртуального навчання, з тим аби запропонувати досвід, який відповідає особливостям сприйняття різних індивідів.
Очне навчання в зовнішніх закладах. Згідно «2019 US. L&D Report» («Звіт про навчання та професійний розвиток у США 2019 року»), що містить результати опитування, проведеного FindCourses: з-поміж компаній, які сказали, що їхні працівники демонструють високу залученість у навчальний процес, 94% пропонують стаціонарне навчання в зовнішніх закладах. «Жодний інший чинник не впливає на залученість працівників настільки сильно, як цей; що дозволяє припустити: люди відчувають себе зобов’язаними докладати якнайбільше зусиль, проходячи навчання в аудиторному форматі у зовнішній установі», — зазначається у звіті FindCourses.
Розгляньте можливість укладання партнерства з місцевим вишем або запропонуйте стипендії співробітникам, котрі хочуть вдосконалювати свої професійні вміння поза межами компанії. Такий підхід дасть вам впевненість у тому, що ви витрачаєте кошти на працівників, котрі активно прагнуть навчатися.
Мікронавчання. Як показало опитування LinkedIn, більшість співробітників скаржаться на те, що не мають у своєму робочому розкладі достатньо часу для навчання. Крім цього, 58% працівників воліють навчатися у власному темпі, а 49% — тоді, коли виникає конкретна потреба у набутті нових знань.
Програми мікронавчання дають змогу задовольнити всі ці потреби. Найкраще, якщо співробітники мають доступ до навчальних модулів у будь-який момент, коли їм це потрібно.
3. Зробіть навчання більш інтерактивним
Звіт FindCourses містить висновок про те, що компанії, доходи яких зростають, з удвічі більшою ймовірністю використовуватимуть у своїх навчальних програмах такі інноваційні технології, як гейміфікація та доповнена реальність.
Але, щоб підвищити результативність навчання, не обов’язково потрібна доповнена реальність. Гейміфікація є надзвичайно дієвим методом стимулювання залученості співробітників та підвищення ефективності навчального процесу.
Під час опитування, проведеного TalentLMS 2018-го року, 87% респондентів сказали, що гейміфікація допомагає їм навчатися результативніше, а 84% — що сприяє поглибленню їхньої залученості у навчання.
Впровадити елементи гейміфікації до навчальних програм нескладно. Знайдіть для себе найкращий варіант, виходячи із потреб організації та бюджетних реалій, і ви побачите, наскільки підвищиться результативність ваших навчальних ініціатив.
За матеріалами "How to make learning more productive and engaging", Jostle Blog.
Ілюстрація: Grey Vaisius
|