Крива Еббінгауза: як не «зливати» бюджет на навчання працівників?
Джерело: Executives
Якість корпоративного навчання
Навчання працівників та їхній розвиток є невід’ємними для прогресу всієї компанії. У 2018 році глобальні витрати організацій на навчання становили понад 366 мільярдів доларів. Чи виправдали вони себе? Ось як відповідає на це питання статистика:
- 70% працівників заявили, що не сповна володіють навичками, які потрібні для їхньої роботи;
- 12% працівників застосовували знання, отримані на навчальних подіях.
Та все ж компанії постійно проводять тренінги та лекції, теми яких доволі часто повторюються. Невже люди просто забувають те, чого навчились? Так, особливо якщо відвідують навчальні заходи лише на догоду HR-відділу.
Причина
Такий стан речей пояснює крива забування, яку в XIX столітті вивів німецький психолог Герман Еббінгауз (Hermann Ebbinghaus, 1850-1909). Ця математична формула описує швидкість забування інформації.
Вчений проводив експерименти над собою. Він запам’ятовував списки безглуздих складів, як-от: діф, лаж, мув, сен. Через певні відрізки часу Еббінгауз перевіряв, скільки складів він ще пам’ятає.
Як бачимо, крива одразу різко йде вниз — через 20 хвилин у пам’яті залишається в середньому 60% інформації. Через годину ми можемо відтворити 45%, а через день — 34%.
Звісно, швидкість забування не є абсолютно однакова у всіх. Герман Еббінгауз вважав, що різний показник запам’ятовування можна пояснити навичками асоціативної пам’яті людини.
Окрім того, на запам’ятовування також впливає ряд факторів:
- чи важлива інформація;
- як подано матеріал;
- в якому стані людина.
Важливість повторень
Еббінгауз зробив ще одне відкриття: спадання кривої можна пом’якшити, періодично повторюючи вивчене. Річ у тому, що з часом інформація переходить із короткочасної пам’яті в тривалу. Повторення змушує мозок знову витягувати знання, таким чином зміцнюючи пам’ять, наче м’яз. Також з кожним разом період часу між повтореннями варто збільшувати.
Значення для компаній
Щоб інвестиції в навчання працівників були виправданими, потрібна корпоративна культура збереження знань.
Ось на що варто звернути увагу.
Інструменти
Після відвідування навчальної події чи проходження онлайн курсу працівники рідко за власною ініціативною розповідають про те, чого навчилися. Спеціальне програмне забезпечення допоможе їм створити портфоліо своїх знань, які можуть стати частиною спільної бази знань. Для цього підходять як сторонні програми на кшталт Evernote, так і корпоративна система управління навчанням. Така система буде структурувати та уніфікувати знання, нагадуватиме про повторення матеріалу і контролюватиме його застосування в роботі.
Мотивація
Повторення матеріалу є доволі нудним заняттям для працівників, хіба що їм знадобилась конкретна інформація для вирішення задачі. Навіть із системою управління навчанням контролювати знання кожної людини в компанії може бути важко. Тому важливо дати працівникам сильну мотивацію, щоб вони самостійно слідкували за якістю своїх знань. Наприклад, дайте можливість кожному самостійно складати свій «навчальний план» і визначати очікувані результати. Подбайте також, щоб після повернення з навчання працівники отримали нові задачі, для виконання яких їм потрібно буде застосувати отримані знання та навички. Таким чином працівники будуть навчатися тому, що їм справді цікаво і потрібно.
Час
Працівникам потрібен час не лише для проходження майстеркласу чи курсу, але й на засвоєння матеріалу. Варто, щоб у робочий графік було закладено по пів години кілька разів на тиждень або кілька годин щомісяця для роздумів над отриманими знаннями. Нехай повторення й опрацювання вивченого стане частиною культури навчання.
Наставництво
Заходи, що заохочують працівників навчати одне одного, позитивно впливають на покращення якості корпоративної освіти. 71% компаній рейтингу Fortune 500 мають внутрішні менторські програми, в рамках яких більш досвідчені й обізнані працівники надають поради та рекомендації своїм колегам із меншим досвідом. Коли людина навчає інших, вона структурує та актуалізує свої знання — а це допомагає побороти криву забування.
Отож, для того, щоб інвестиції в навчання та розвиток працівників були виправдані, важливо не лише забезпечити можливості для отримання знань, а й створити умови для їх збереження та застосування на практиці.
|