Організаційне навчання: основні тренди 2021 року
2020-й приніс до царини організаційного навчання різкі зміни та непевність. Щоб не переривати процес, компанії оперативно переходили в онлайн, а нові курси, які пропонувалися, не завжди були досконалими. Як бачать хід розвитку подій у цій сфері фахівці з питань навчання і професійного розвитку персоналу (L&D)?
The Ken Blanchard Companies було проведено опитування щодо основних трендів в L&D-царині, в якому взяли участь 1 тис. респондентів. Як показали дані, респондентів найбільше хвилюють три категорії питань.
Перехід до віртуального та онлайн-навчання. Респондентам не зрозуміло повною мірою, як залучити до онлайн-програм співробітників, які раніше не були охоплені аудиторним навчанням. Також їх непокоїть питання пробілу у певних професійних навичках та проблема ефективності дистанційної взаємодії.
Психологічні проблеми. Респонденти вказали на відчуття втрати зв’язку одне із одним, що спричиняє у співробітників стреси та розгубленість. Також опитані зазначили, що відчувають дедалі більше непевності у своїй роботі; і, крім цього, вони вважають, що занадто багато змін, які відбулися в дуже стислий період часу, призвели до зниження морального духу та нервової виснаженості в колективі.
Занепокоєння щодо можливості ефективно виконувати свою роботу. Респондентів турбує питання зменшення бюджетів, скорочення персоналу, а також їм незрозуміло, як досягти успіху у своїй ролі. Очікування керівників є занадто високими, а підтримка мінімальна (або її взагалі немає). «Потрібно зробити надто багато, а ресурсів для цього недостатньо», — так можна підсумувати зміст їхніх відповідей.
Співзасновник The Ken Blanchard Companies Кен Бланшар (Ken Blanchard), коментуючи результати опитування, сказав:
«Відповіді респондентів дають дуже чітке уявлення про ситуацію, що склалася минулого року. Обставини, в яких ми опинилися у 2020-му, були безпрецедентними за складністю. COVID-19 перервав еволюційний процес переходу бізнесу до віртуального простору, скоротивши цей зсув десь на десятиріччя».
Дані опитування показали: до пандемії в загальному обсязі навчальних програм частка аудиторних занять становила 63%, а віртуальних — 10%; з поширенням COVID-19 частка аудиторних занять із викладачем впала до 9%, а віртуальних — злетіла до 53%. Впоратися з такою зміною всім було винятково важко. Понад 40% респондентів зазначили, що мали проблеми з плануванням структури онлайн-курсу, його наданням та технологією. А, на думку більш ніж 51% опитаних, результативність нових цифрових чи віртуальних курсів була дещо або набагато нижчою, ніж результативність традиційних навчальних програм, які вони замінили.
Радикальне скорочення аудиторних програм надалі залишається питанням №1 для фахівців в L&D-сфері. Більшість опитаних переконані в тому, що в певний момент компанії поновлять надання традиційних навчальних курсів. Очікується, що аудиторні заняття проводитимуться паралельно із віртуальними заняттями з викладачем, самостійним навчанням, коучинговими та наставницькими програмами. Також респонденти вважають, що в подальшому аудиторні заняття будуть ще більшою мірою адаптуватися до потреб конкретних категорії слухачів.
Отже, не йдеться про вибір між аудиторними і онлайн-заняттями. Респонденти очікують, що коли умови дозволять поновити заняття в аудиторії, обидві форми навчання використовуватимуть приблизно в однакових пропорціях. І це тільки підвищуватиме результативність навчання в цілому. Адже якою досконалою не була б технологія, класна кімната надалі залишається місцем, де твориться магія.
За матеріалами "Reflections on 2021 L&D trends survey", Chief Learning Officer.
Ілюстрація: aim.com.au
|