Виклики «нової нормальності» у сфері освіти
Що потрібно врахувати навчальним закладам, зокрема, бізнес-школам, для того щоб успішно функціонувати у «посткоронарному» світі? Про це розмірковує Девід Лефевр (David Lefevre), голова компанії Insendi, директор Edtech Lab при Бізнес-школі Імперського коледжу Лондона.
Швидше за все, онлайн- (чи принаймні змішаний) формат навчання залишатиметься практично єдиним реалістичним варіантом на найближче майбутнє. Отже, перед університетами та бізнес-школами повстає проблема — як залучати студентів, котрі не дуже хочуть оплачувати повну вартість курсу, навчаючись в онлайні. Це змушує навчальні заклади фокусувалися на покращенні якості онлайн-освіти. Адже тільки проводячи лекції та заняття в режимі відеоконференції, неможливо відтворити увесь багатогранний досвід, який отримують студенти, перебуваючи у стінах своєї альма-матер. Потрібні нові педагогічні методики, творчі технологічні рішення, інноваційні методи викладання та механізми надання підтримки в онлайні.
Стратегія переходу в онлайн
На початку пандемії було важливо оперативно перевести максимально можливий обсяг контенту в онлайн, щоб стабілізувати ситуацію. Зараз, коли це зроблено, освітні заклади мають подивитися далі та продумати — як вони вдосконалюватимуть цифрову форму навчання. У міру того як студенти розвиватимуть свої онлайн-вміння, потрібно підтримувати їхній інтерес до здобування вищої освіти у віртуальному просторі. В інтересах більшості університетів та бізнес-шкіл задовольнити запит на зменшення вартості навчання та відтермінування оплати. Не менш важливо, дуже чітко сформулювати стандарти якості онлайн-освіти.
Висока якість онлайн-освіти створюється не лише досконалою IT-підтримкою, а в першу чергу — відповідною академічної стратегією та структурою навчальної програми. Тому очолювати процес розробки курсу мають наукові співробітники та освітяни. Крім усього, оскільки можна припустити, що наслідки кризи триватимуть і що волатильність ще певний час буде частиною «нової нормальності», академічні заклади мусять експериментувати, розробляючи інноваційні рішення, для того аби підготуватися до можливих несподіванок завтрашнього дня.
Майбутнє міжнародної онлайн-освіти
Як і в разі традиційного навчання, стрижнем онлайн-освіти буде увага до потреб та запитів студентів. IT-інфраструктура та системи підтримки користувачів мають бути ідеально продуманими і працювати без збоїв, але головне — це допомагати викладачам та студентам освоювати нові технології та максимально використовувати їхній потенціал. Яким би не був рівень розвитку технології, навчання було і залишається глибоко «людяним» процесом, в якому не існує універсальних рішень. Тому першорядне значення має гнучкість — як технологічних інструментів, так і навчальної програми.
Загалом, усе в сфері освіти (стратегії, забезпечення відповідної якості навчання, системи акредитації, оцінювання, аналітика тощо) має адаптуватися до «нової нормальності». А онлайн-навчання має безупинно еволюціонувати, аби задовольняти вимоги «новонормальних» студентів.
За матеріалами "What does the ‘new normal’ for business school teaching need?", EFMD Global.
|