Знання онлайн: тренди в індустрії e-learning
Джерело: Mind.ua
Індустрія онлайн-навчання вже зараз показує помітне зростання, а через кілька років воно буде колосальним. Проте одночасно збільшується й конкуренція на цьому ринку. Компанії, що здійснюють електронне навчання, набагато частіше стали робити ставку на технології. Їх використання в поєднанні з аналітикою і гнучким підходом до учнів стане відмінною рисою е-learning. Засновник і генеральний директор онлайн-школи англійської мови JustSchool Ігор Фурманенко розповів про тренди в цій сфері на найближчий рік.
Гейміфікація
В Україні в галузі онлайн-навчання вважається, що гейміфікація допомагає збільшити показник Retention Rate (утримання клієнтів). Але вже зараз можна сказати, що елемент гри робить курс більш цікавим, особливо для дітей, які майже з народження «на ти» з гаджетами. Ми бачимо, що ігрові механіки дійсно мотивують дітей і підлітків виконувати домашнє завдання, вирішувати тести, розуміти складні теми й загалом краще орієнтуватися у вивченому матеріалі.
Крім того, гейміфікація робить урок таким, що краще запам’ятовується. Ви напевно з більшою ймовірністю порадите такі курси друзям або знайомим, тому що їх було цікаво проходити.
Віртуальні класи
Досить очікуваний тренд, який був і залишається протягом багатьох років. Віртуальні класні кімнати з дошками, комп’ютерами, планшетами, дисплеями вже доповнюють інтер’єри багатьох установ. У майбутньому їхня кількість тільки збільшиться. Нинішній ринок представлений великими гравцями, як-от Saba Software, Google, Blackboard Inc., Microsoft, IBM Corporation, Cisco Systems та іншими. Очікується, що до 2025 року світовий ринок віртуальних класів зросте до $26,7 млрд за рахунок технологій IoT і AR.
Штучний інтелект
Як і віртуальні класи, штучний інтелект вже міцно влаштувався в індустрії онлайн-навчання в США, Європі, Китаї, і явно не має наміру здавати свої позиції, особливо в країнах, що розвиваються. Він передусім допомагає користувачеві отримувати персоналізовані рекомендації.
До штучного інтелекту також належать чатботи. Вони вже давно використовуються в маркетингу, продажах, соціальних мережах, CRM-системах, але зовсім недавно стали застосовуватися в сфері e-learning. У чатботів величезний потенціал в електронному навчанні. Їх можна використовувати не тільки для імітації взаємодії з викладачем, а й для створення рольових ігор всередині.
Інтуїтивний інтерфейс
В ідеалі система дистанційного навчання має бути максимально інтуїтивною, щоб клієнти не помічали процесу навчання й перевірки їхніх знань. Із цієї причини, наприклад, у США та країнах Заходу вже з’явилася нова спеціальність Experience Designer, яка зараз активно заміщає спеціальність Instructional Designer, відому в нас як педагогічний дизайнер, або фахівець із дистанційного навчання. Цього й наступного року вона продовжить перехід до Learning Experience Designer.
Якщо говорити більш конкретно, то під цією професією мається на увазі кілька сфер перетинів. Це й ID (instructional design), тобто педагогічний дизайн, UX (User eXperience design), тобто користувацький досвід, і UI (User Interface and visual design), тобто правила розроблення призначеного для користувача інтерфейсу та графічного дизайну.
Але основна функція LX design — донести інформацію (наприклад, за допомогою відео або соціального навчання). Важливо зазначити, що це не просто дизайн у його звичайному розумінні, а спроба зрозуміти своїх клієнтів і їхні потреби.
Більше елементів з Entertainment: VR/AR
У сукупності із системами навчання змінюються й самі навчальні матеріали. Це відбувається, тому що нудні інструкції та презентації не допомагають повною мірою отримувати знання клієнтам, і потрібен новий підхід.
Важливо зазначити, що навчання — це не тільки розумовий процес, а й емоційний. Саме тому важливо створювати контент для навчання, який залучатиме людину. Наразі стают все більш популярними VR-відео — ролики, зняті з кутом огляду 360°, які можна дивитися через окуляри віртуальної реальності або без них.
Big data analysis
Це інформація, яка зібрана внаслідок різних дій кожного користувача під час курсу: його план розвитку, особливості навчання, успішність тощо. Це досить великий обсяг інформації, тому стандартні бази даних не можуть повною мірою їх зібрати та проаналізувати. Big data analysis якраз і допомагає структурувати, а після чого надавати дані про ці дії провайдерам. У такий спосіб можна відстежувати успішність кожного клієнта онлайн-курсу та корегувати навчання під його можливості й особливості.
Мікронавчання
Мікронавчання — це теж стійкий тренд на ринку цифрової освіти. Як показує досвід останній років, нове покоління учнів (хоча й не тільки вони) все важче сприймають інформацію у великих обсягах, зокрема й за тривалістю. Тому в плюсі ??будуть ті курси, які вводять у свою практику мікроформати.
Ілюстрація: wccftech.com
|