БІЗНЕС-ОСВІТА | VR 20 лютого 2023 р.

Топ-6 трендів VR-навчання 2023 року

Нове покоління навчальних симуляторів, що змінюють реальність, вивільняє хвилю експериментального та вісцерального навчання, про яке раніше ми могли лише мріяти. Віртуальна реальність (VR) дозволяє студентам легко переміщатися з робочого місця в піксельний практичний простір, де вони можуть розвивати м’язову пам’ять і майстерність у присутності колег, наставників та експертів. Після знакового 2022 року, коли було продано понад 20 мільйонів VR-гарнітур Meta Quest, цей рік обіцяє стати проривним для VR-навчання. Видання Chief Learning Officer вирішило розглянути шість найбільших VR-трендів 2023 року.

Топ-6 трендів VR-навчання 2023 року

1. Від відео до візуалізації в реальному часі

На початку розвитку віртуальної реальності багато тренінгових центрів знімали 360-градусні відео для навчання «м’яким» навичкам. Це було дешево і просто у виробництві, але їм не вистачало магії присутності. Тепер ми знаємо більше.

Віртуальна реальність — це не сферичний кіноекран, а голодек (голопалуба), яка переносить учнів крізь кадр у тривимірний світ із ефектом занурення. Для створення відчуття «присутності», відчуття перенесення в інше місце, потрібні комп’ютерно згенеровані сцени. Симуляції, розроблені на ігрових движках у реальному часі, дозволяють користувачам ходити і простягати руки, взаємодіючи з навколишнім середовищем як у реальному житті. Для розробки таких симуляторів робочого місця потрібна студія, яка поєднує артистизм і технічну магію віртуальної реальності та розробки ігор з яскравою наукою про навчальний дизайн.

Показовий приклад: лідер у галузі ОВіК (опалення, вентиляція і кондиціонування) компанія Daikin Applied співпрацює з фірмою Gronstedt Group, щоб розробляти захоплюючий досвід із «рентгенівським» баченням всередині свого гігантського обладнання для візуалізації конкурентних диференціаторів.

2. Від навчальних додатків до багатофункціональних програм

Хоча віртуальна реальність із візуалізацією в режимі реального часу може коштувати дорожче на початковому етапі, це безмежно гнучка і масштабована інвестиція, яка може амортизуватися протягом багатьох років і використовуватися в численних бізнес-функціях і додатках. Навчальні відділи повинні застосовувати міжфункціональний підхід для побудови економічного обґрунтування.

Daikin узгоджує свою стратегію корпоративного метавсесвіту з продажем і маркетингом. Разом вони створили VR-технологію, яка одночасно є успішним маркетинговим інструментом на заходах, місцем для зустрічей із клієнтами та платформою для їхнього навчання. Фактично, фінансові керівники компанії Daikin погодились капіталізувати витрати, визнаючи довгострокову життєздатність VR як інструменту навчання та стимулювання продажу.

3. Від залежності від пристрою до крос-кросплатформної гри

Інвестиції у віртуальну реальність можуть бути використані на широкому спектрі платформ, надаючи кожному портал у цифровий світ: від повної присутності гарнітури віртуальної реальності до зручності мобільних телефонів та планшетів.

Знову ж таки, візьмемо компанію Daikin. Їх 3D-програми доступні за допомогою високоякісних VR-гарнітур, які коштують менше, ніж авіапереліт, а також ПК, телефонів, планшетів і навіть гігантського сенсорного екрану на виставці, розміщеному у вантажівці, яка подорожує під час роуд-шоу.

4. Від одиночної до багатокористувацької

Ранні навчальні VR-програми були поодинокими. У цьому році у вас буде компанія. VR-симулятори нового покоління — це багатокористувацький досвід, який пропонує відчуття «соціальної присутності». Працюючи пліч-о-пліч із колегами, які з’являються у вигляді аватарів, студенти можуть виконувати спільні завдання, передавати один одному обладнання або, наприклад, перевіряти роботу один одного. Торгові представники Daikin зустрічаються з клієнтами з усього світу та заглядають всередину своїх гігантських промислових чиллерів, щоб під час бесіди спостерігати за їх роботою під будь-яким кутом.

5. Від пілотних проєктів до розгортання на підприємствах

Це буде рік, коли багато навчальних організацій вирвуться з «пілотного чистилища» і почнуть впроваджувати VR у масштабах всього підприємства. ІТ-інфраструктура стає на свої місця. Пакет підписки Meta/Facebook «Quest for Business» включає в себе функції адміністрування та безпеки для віддаленого управління VR-гарнітурами і контентом, які ви очікуєте від ПК і мобільних пристроїв.

У світі віртуальної реальності, що зароджується, панує дивовижний дух співпраці. Стандарт OpenXR дозволяє запускати VR-програми на всіх гарнітурах. Microsoft нещодавно оголосила, що надасть користувачам Quest доступ до своєї операційної системи Windows, а також до бізнес-додатків Teams, Intune і Azure Active Directory. Передача даних про студентів через xAPI-дзвінки з VR до LRS і LMS тепер є стандартною практикою. У цьому році ми побачимо, що технічні бар’єри на шляху до впровадження VR на підприємствах зникнуть.

6. Від віртуальної до змішаної реальності

У 2023 році з’явиться новий клас гарнітур «змішаної реальності» (XR), який обіцяє зруйнувати бар’єри між реальним і віртуальним світом. Кілька місяців тому компанія Meta випустила розробницьку версію цієї технології під назвою «Quest Pro», яка накладає згенеровані комп’ютером зображення на реальний світ навколо нас. Масовий варіант цієї гарнітури, Quest 3, з’явиться на полицях магазинів цієї осені за ціною у $400. Тим часом, за чутками, цієї весни Apple нарешті презентує більш преміальну гарнітуру змішаної реальності. Це може стати важливим кроком на шляху до появи справжніх окулярів доповненої реальності, до яких ще далеко.

У цьому році ми також побачимо широке впровадження віртуальної реальності для безпеки, експлуатації та обслуговування обладнання, логістики, виробництва, реагування на надзвичайні ситуації та навчання в галузі охорони здоров’я. Для інших застосувань знадобиться ще кілька років. Нинішня XR-технологія ще не дозріла для тренінгів із «м’яких» навичок, навчання ІТ-системам, проведення конференцій та універсальної співпраці (компанія Meta навіть не може змусити своїх співробітників проводити регулярні VR-зустрічі). Процедурні практичні навчальні симуляції стануть початком нового рубежу в навчанні за допомогою XR у 2023 році.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Правила всьогоПравила всього
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)