7 ключових трендів корпоративного навчання 2023 року
У сьогоднішньому швидкоплинному та все більш глобалізованому світі програми навчання та розвитку мають бути гнучкими, актуальними і реагувати на мінливі потреби робочої сили та бізнесу, — запевняють Мортен Цетліц (Morten Zetlitz) і Андерс Хейволл (Anders Heivoll), співзасновники норвезької компанії Apprendly, яка створює захопливі 3D-ігри для навчання.
Навчання та розвиток (Training and Development, T&D) є важливим аспектом діяльності будь-якої організації, оскільки допомагає працівникам вдосконалювати свої навички та знання, адаптуватися до нових технологій і процесів, а також ставати більш продуктивними та ефективними у виконанні своїх обов’язків. Наразі можна виділити кілька основних трендів, які формують глобальний ландшафт T&D.
1. Дистанційна робота та віртуальне навчання
Пандемія COVID-19 прискорила тренд щодо віддаленої роботи та віртуального навчання, оскільки багато працівників були змушені працювати з дому та відвідувати навчальні сесії онлайн. Цей тренд, ймовірно, збережеться в найближчі роки, оскільки компанії визнають переваги дистанційної роботи, а також потенціал для економії витрат і підвищення продуктивності. Як наслідок, організаціям потрібно буде інвестувати у віртуальні навчальні платформи та інструменти, а також розробляти стратегії для надання високоякісного, цікавого навчального контенту в інтернеті.
Згідно зі звітом McKinsey, припущення щодо роботи та навчання, які сприяли зростанню в минулому, сьогодні можуть втратити свою актуальність через кризу COVID-19, і це змінить спосіб ведення бізнесу впродовж наступних п’яти років. Робота та навчання тепер можуть відбуватися будь-де та будь-коли, а ті, хто не рухається в цьому напрямку, можуть зіткнутися з проблемами високої плинності кадрів, як зазначено в дослідженні «People at Work 2022: A Global Workforce View».
2. Гейміфікація та інтерактивний контент
Багато компаній просувають 3D-рішення для навчання, які вимагають значних витрат і непередбачуваних вимог до спеціального обладнання. Цього року цей тип дорогого навчання вже не в центрі уваги.
Натомість тренди вказують на стійкий та більш інтерактивний тип навчання у 2023 році, де кожен може брати участь у створенні контенту, насолоджуючись симуляцією реальності, яка готує людей до реальних викликів — у безпечному просторі та без зайвих витрат. А оскільки кожен володіє 2D-пристроєм, немає потреби купувати дороге обладнання для навчання; тепер кожен може використовувати власний пристрій для тренування та розвитку своїх «м’яких» і «твердих» навичок.
Навчання може бути більш ефективним і цікавим, якщо воно інтерактивне та занурююче, а також включає в себе елементи гейміфікації та гри. У 2023 році організаціям для цього слід використовувати такі методи, як симуляції, віртуальну реальність та ігри.
Навчальний досвід впливає на користувачів, коли він асоціюється з певними почуттями, пов’язаними з навчальною подорожжю. Емоції є тим інгредієнтом, завдяки якому нові поняття залишаються і успішно засвоюються, а люди залишаються залученими і високо мотивованими у виконанні своїх завдань. І це саме те, що роблять гейміфіковані навчальні рішення: підтримують високу мотивацію і роблять людей щасливими на роботі.
3. Персоналізація та індивідуалізація
Зі збільшенням доступності даних і технологій стає все легше адаптувати навчальні програми до конкретних потреб і вподобань окремих учнів. У 2023 році організаціям потрібно буде впроваджувати більш персоналізовані та індивідуалізовані підходи до навчання, використовуючи дані та аналітику, щоб зрозуміти потреби своїх співробітників і надати їм цільовий, релевантний навчальний контент.
Знаючи, що понад 30% навичок, які були потрібні пару років тому, незабаром застаріють (згідно з дослідженням Gartner), найкращим варіантом у ці мінливі часи є надання учням правильних інструментів для постійного оновлення їхньої підготовки, зберігаючи при цьому її актуальність для їхніх навичок і вимог до роботи завдяки високій персоналізації та гнучкості. Персоналізація відповідно до здібностей та прогресу учнів є ключем до успішного навчального контенту, який резонує з людьми, мотивуючи їх до подолання своїх обмежень. Це гарантує, що учні залишатимуться в курсі подій, будуть зацікавлені та готові до змін, коли цього вимагатиме бізнес.
4. Мікронавчання та невеликий за обсягом контент
У сьогоднішньому швидкоплинному світі з дефіцитом уваги учням може бути важко зосередитися на тривалих традиційних навчальних сесіях. Як наслідок, спостерігається тренд на мікронавчання і невеликий за обсягом контент, який дозволяє учням засвоювати інформацію меншими, більш зручними для сприйняття частинами. Цього року організаціям потрібно буде впроваджувати більш гнучкі та адаптивні навчальні рішення, використовуючи нано- або мікронавчання та інші підходи, щоб доносити контент у коротших, легших для засвоєння форматах. Ефективність такого типу навчання не викликає сумнівів, демонструючи значні покращення в прогресі учнів, як показало це наукове дослідження. Очевидно, що цього року, коли ми говоримо про навчання, менше — це більше.
5. Культурна компетентність та розмаїття
Оскільки світ стає все більш взаємопов’язаним і різноманітним, організаціям важливо бути культурно компетентними та інклюзивними у своїх T&D-програмах. У 2023 році організаціям необхідно буде розробити навчальні програми, які враховують культурні відмінності та сприяють різноманітності, рівності та інклюзивності. Це може передбачати включення контенту про культурну компетентність і різноманітність у навчальні програми, а також розробку стратегій, які забезпечать усім працівникам доступ до можливостей T&D. Запорукою успішного впровадження різноманітності в корпоративне навчання є використання платформи, яка легко адаптується і підлаштовує складність завдань відповідно до здібностей і навчальних ритмів користувача.
6. Постійно оновлюване навчання та гнучка навчальна платформа
Оскільки часи змінилися і люди ставлять на перше місце свій добробут на роботі, приділяючи велику увагу підвищенню якості, збільшенню інновацій та щастю працівників (згідно з дослідженням, проведеним компанією Deloitte), ті ж самі цінності високо цінуються, коли мова йде про навчання та безперервне підвищення кваліфікації. Надавати оновлений навчальний контент у різних системах управління навчанням (LMS) нелегко. Але для досягнення стійких змін у поведінці це необхідно.
Ось чому дуже важливо розраховувати на гнучкі, прості, інноваційні, але інтуїтивно зрозумілі навчальні платформи, які заохочують користувачів швидко й ефективно отримувати доступ до контенту і взаємодіяти з ним. Крім того, перетворення платформи на простір для співпраці, де команди можуть вносити свої корективи і розвивати контент, є ключем до охоплення потрібної авдиторії та задоволення її потреб, що постійно змінюються.
Учні повинні мати можливість легко отримувати доступ до навчання в процесі роботи. Ось чому нові технології, такі як потокові сервіси, задовольняють ці потреби і надають миттєвий доступ до захоплюючого та актуального контенту. Розрахунок на практичне рішення, яке може ефективно поширювати контент і робити його доступним для постійного оновлення в потрібний для учня момент, також є ключем до успішного досягнення мети.
Тому обрана платформа має сприяти постійному оновленню та бути гнучкою, надаючи простір для людей різного віку та з різною кваліфікацією, щоб вони могли втручатися та адаптувати навчання, коли це необхідно. З цієї причини використання технологій, які використовують переваги API інтеграції, повної автоматизації та таких технологій, як WebRTC, для доставки контенту є важливим цього року.
7. Перехід до платформ навчального досвіду
Цього року відбудеться перехід до платформ досвіду навчання (LXP) — навчальних платформ зі штучним інтелектом, що надаються за допомогою програмного забезпечення як послуги (SaaS) — із метою залишити позаду застарілі системи, де інтеграція була клопіткою справою. Ці нові системи дозволяють створювати контент, елементи гейміфікації та чати, а також надають користувачеві аналітику успішності учня і легку інтеграцію з провайдерами електронного навчання.
Серед переваг цих LXP — високий ступінь персоналізації навчального контенту, гнучке навчання за допомогою мікронавчання і висока адаптивність для учнів, коли мова йде про методологію і розклад. Цього року особливістю є тренд на демократизацію навчального процесу та автономію, яка надається користувачам: вони отримують повний контроль над своїми навчальними траєкторіями. І останнє, але не менш важливе: більшість HR-відділів борються з проблемами управління людськими ресурсами та інтеграції модулів навчання і розвитку в свої системи. Ось чому 2023 рік прийшов з інноваційними технологіями, які дозволяють безпроблемну інтеграцію та дуже інтуїтивне розгортання навчальних систем.
Наявність корпоративної стратегії навчання для вирішення складнощів, які виникають при проведенні підготовки в різних системах, має вирішальне значення. Ось чому гнучкість системи та інтуїтивність навчальних платформ є надзвичайно важливими, як зазначено у звіті PWC.
На завершення
Що на більш висококваліфікованих працівників розраховує організація, то краще вона підготовлена до швидких майбутніх змін, а отже, має більше шансів процвітати в довгостроковій перспективі. Загалом, глобальний T&D-ландшафт, ймовірно, продовжить розвиватися у 2023 році і далі, оскільки організації прагнуть задовольнити мінливі потреби своїх співробітників і бізнесу. Застосовуючи гнучкий, персоналізований, інноваційний, безпроблемний та інтерактивний підхід до навчання, організації можуть гарантувати, що вони добре підготовлені до викликів і можливостей майбутнього. Використання цих нових можливостей під час кризи — це те, що стимулює зростання та адаптує ядро компанії до мінливих потреб клієнтів.
Ілюстрація: linkedin.com
|