Онлайн-освіта та генеративний ШІ: ласкаво просимо в епоху віртуальних тьюторів зі штучним інтелектом
Якщо ви вчитеся впродовж усього життя, швидше за все, ви пройшли кілька онлайн-курсів за останні роки. Але наступного разу, коли ви проходитимете онлайн-навчання, ви зможете отримати більш персоналізований досвід завдяки генеративному штучному інтелекту (GenAI). Адже в епоху ChatGPT та інших ШІ-інструментів провайдери онлайн-курсів все частіше використовують генеративний ШІ, щоб запропонувати кращий, більш адаптивний досвід для онлайн-учнів.
Бернард Марр (Bernard Marr), футуролог, консультант зі стратегії та технологій, розглянув, як два провайдери — Khan Academy і Udacity — застосували технологію GenAI для покращення онлайн-навчання.
Асистент Khanmigo від Khan Academy допомагає поглибити навчання
Khan Academy — це некомерційна організація, яка надає безкоштовну освіту студентам різного віку в будь-якій точці світу. Щоб виконати цю місію, Khan Academy у партнерстві з OpenAI створила Khanmigo — віртуального тьютора, який, серед іншого, може ставити кожному студенту індивідуальні запитання, що сприяють поглибленому вивченню матеріалу.
Кожен студент унікальний. І однією з довгоочікуваних переваг онлайн-навчання є те, що навчальний процес можна персоналізувати відповідно до розуміння предмета окремим студентом. Наприклад, деяким людям потрібна додаткова допомога, щоб зрозуміти концепцію, перш ніж вони зможуть рухатися далі. Але досягти такої персоналізації в масовому масштабі виявилося непросто, і саме тут в гру вступає генеративний ШІ. Використовуючи велику мовну модель OpenAI GPT-4, Khan Academy може надавати саме таку персоналізовану підтримку та навчання, яка потрібна учням. Як сказала Крістен ДіСербо (Kristen DiCerbo), директорка з навчання в Khan Academy:
«Ми вважаємо, що GPT-4 відкриває нові горизонти в освіті. Багато людей давно мріяли про таку технологію».
Однією з особливостей GPT-4 є його здатність розуміти і формулювати питання і підказки у вільній формі природною мовою. Це сприяє природній дискусії у форматі, іншими словами, точно як людська розмова — як розмова між учнем і вчителем у звичайному класі. В онлайн-режимі цю можливість можна використовувати для того, щоб ставити кожному студенту індивідуальні запитання, оцінювати його прогрес і спонукати до глибшого засвоєння матеріалу. Наприклад, «Що станеться, якщо...?» або «Чому Ви дали саме таку відповідь?». Це допомагає переконатися, що студенти не лише правильно відповідають на запитання, а й повністю розуміють основні концепції.
Цікаво, що віртуальний тьютор Khanmigo може також функціонувати як асистент вчителя в класі в умовах традиційної освіти. Дійсно, Khan Academy тестує способи, як вчителі можуть використовувати цю технологію в класах — наприклад, для створення навчальних матеріалів і підказок для класів. Це, знову ж таки, допоможе вчителям адаптувати навчання до кожного окремого учня.
Чатбот-тьютор Udacity може працювати з тисячами студентів одночасно
Udacity — ще один провайдер онлайн-курсів, який використовує GPT-4 від OpenAI для створення віртуального тьютора зі штучним інтелектом на вимогу. Як пояснюють в Udacity, одна з проблем онлайн-навчання полягає в тому, як забезпечити персоналізоване керівництво і підтримку, коли люди потребують цього найбільше — тобто, коли вони перебувають у потоці навчання і працюють над складними проблемами. Віртуальний чатбот-тьютор Udacity задовольняє цю потребу, надаючи детальні пояснення та вказівки, адаптовані до кожного окремого учня. Він також може бути використаний для узагальнення концепцій, надання глибших запитань та альтернативних пояснень на вимогу, і навіть перекладу навчальних матеріалів іншими мовами.
ШІ-тьютор може обробляти тисячі взаємодій одночасно, надаючи персоналізований зворотний зв’язок і відповіді кожному учневі. Але в Udacity кажуть, що це є «доповненням у реальному часі до наших наставників-людей», а не їх заміною, які є життєво важливою частиною навчального процесу в Udacity. Це важливий момент: GenAI може допомогти покращити навчання в широкому діапазоні умов, але він не усуне потребу в людських вчителях і наставниках.
Підсумовуючи, генеративний ШІ дає змогу провайдерам онлайн-навчання надавати студентам кращий досвід навчання. У майбутньому можна очікувати, що все більше постачальників впроваджуватимуть інструменти штучного інтелекту, призначені для поглиблення розуміння, сприяння персоналізованому навчанню та підвищення задоволення від навчання онлайн. Це нова захоплююча ера розумних віртуальних тьюторів.
Ілюстрація: udacity.com
|