Трансформація консалтингових компаній у реальний бізнес
Сюзанна Лоу (Suzanne Lowe), президент Expertise Marketing LLC та авторка двох книг для лідерів і маркетологів у компаніях, які займаються наданням професійних послуг, розповідає про дорослішання консалтингової сфери та зміни, які диктуються зовнішнім ринком.
Незалежно від того, працює компанія у сфері управління, консалтингу, інформаційних технологій чи будь-якій іншій сфері професійних послуг — у сучасній ситуації задля виживання їй потрібно демонструвати надзвичайно зрілу поведінку на B2B-ринку. Лідери цих сервісних компаній все більше та більше наближаються до усвідомлення того, що із чистого консалтингу їм необхідно переходити у "реальний" бізнес.
Сьогодні ми можемо спостерігати безліч прикладів, як консалтинговим компаніям вдається розривати "пута" узвичаєності, які перешкоджають їм розвиватися з точки зору маркетингової та бізнес-ефективності.
Нижче наведено чотири основних фактори, які сприяють перетворенню компаній, що працюють у сфері професійних послуг, на "реальний бізнес":
Спершу поставте діагноз, переконайтеся у фактах, а лише потім розробляйте рішення. Компанії сфери професійних послуг часто вимушені приймати рішення буквально на льоту. Втім, проведення організаційних змін — процес повільний, ресурсоємний і часто незворотній. Тому потрібно як мінімум уважно поспілкуватися з людьми, які будуть вести зміни в компанії, зрозуміти їхні глибинні стимули та справжню мотивацію кожного працівника, задіяного у процес змін.
Не забувайте про комбінацію структури та культури. Найдосвідченіші управлінці вміють використовувати структурні і культурні особливості компанії як трамплін для змін. Трансформація компанії, яка займається наданням професійних послуг, на реальний бізнес, передбачає вміння тверезо оцінити і проаналізувати організаційну структуру (взаємозв'язки, інструменти, процеси, політики, тощо); та культуру (неформальні стосунки, норми та стандарти). І якщо необхідно — змінити їх.
Подумайте про функцію. Компанії, які надають послуги у професійній сфері, по суті продають своїх людей, чий розум та здатність мислити вважається основним товаром для споживача. Втім, такий фокус на людей, попри всю видиму "правильність", може мати і дещо негативні наслідки, оскільки лідери перестають думати про свою компанію як про бізнес.
Проведіть реконфігурацію на трьох рівнях. Трансформація професійної організації і перетворення її на реальний бізнес вимагає зосередження менеджерів на трьох напрямках: горизонтальному (процеси), вертикальному (індивідуальні навички) та діагональному (стосунки з постачальниками).
Який висновок можна зробити зі всього сказаного вище? Ринок професійних послуг дорослішає і стає більш зрілим. Але чи готові ви перетворити свою консалтингову компанію на справжній бізнес?
За матеріалами "Transforming Consulting Firms into Real Businesses" Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|