КОНСАЛТИНГ | Управління часом 24 вересня 2009 р.

Як найефективніше використовувати час на робочих нарадах?

Марк Хаас (Mark Haas), експерт у сфері управлінського консалтингу, президент CMC FIMC, ділиться інформацією про те, яким чином можна найбільш ефективно використовувати час робочих нарад та бізнес-зустрічей.

Марк Хаас (Mark Haas) Люди, які працюють в консалтингу, знають, що робочі зустрічі та наради з деякими клієнтами бувають не дуже продуктивними. А іноді їм навіть доводиться планувати додаткову зустріч для того, щоб закінчити роботу, оскільки за час однієї наради вони не встигають вирішити всіх запланованих питань. Втім, зазвичай такі проблеми не виникають, якщо клієнт приходить на зустріч добре підготованим. Завдання консультанта — допомогти клієнтові підготуватися.

То яким же чином це можна зробити?

Само собою зрозуміло, що як ви, так і ваш клієнт зобов'язані чітко знати, що повинно бути зроблено за час наради і які питання будуть розглянуті. Це гарантує успішність наради лише на половину. Коли ми плануємо зустріч, плануючи наперед лише перелік питань, які будуть підняті, ми насправді витрачаємо дуже багато часу. Це стосується як зустрічей клієнтів із консультантами, так і особистих зустрічей двох людей. Успішність зустрічі залежить від підготовки до неї, а підготовка часто відбирає більше часу, ніж сама зустріч.

Варто взяти до уваги і розглянути наступні аспекти ефективної зустрічі (як консультант, ви повинні бути переконані, що всі вимоги виконані вами або вашими клієнтами):

  • Дайте відповідь на запитання, чи справді зустріч є найбільш ефективним способом вирішення проблем, які перед вами постали. "Давайте зустрінемося" — це найбільш спонтанна відповідь на потребу спільно вирішити будь-яку проблему. Але у багатьох випадках проблеми вирішуються набагато простіше і не потребують зустрічі.
  • Вирішіть, хто справді повинен брати участь у зустрічі (якщо ви можете запросити на зустріч 3 людей, не варто запрошувати 10).
  • Чітко визначте, які попередні приготування повинні бути виконані до зустрічі (ніколи не віднімайте в учасників час, намагаючись вирішити проблеми, які ви можете вирішити самостійно).
  • Переконайтесь, що ви володієте (маєте доступ) до всієї інформації, яка може знадобитися під час зустрічі.
  • Переконайтесь, що учасники зустрічі емоційно готові до неї.
  • Забезпечте достатню кількість часу для глибокої дискусії по запитаннях, які потрібно вирішити.
  • Забезпечте сам процес зустрічі та розробіть для нього правила (за якими принципами прийматимуться рішення, перед ким звітуватимуть люди щодо виконання прийнятих рішень, хто модеруватиме зустріч тощо).

Якщо це можливо, зустрічі, на яких присутні клієнти та консультанти, повинні по можливості проводити клієнти. Навіть якщо консультанти спланували зустріч, приготували презентацію, матеріали, детальні схеми та розробки — клієнт все-рівно повинен бути зацікавлений та відповідальний за зустріч. Ті зустрічі, де консультанти повністю беруть на себе керівництво (модерацію) подією, неначебто показують, що саме консультанти (а не менеджери) відповідають за всі рішення та результати їх впровадження в компанії. А це, в свою чергу, підриває віру власників компанії у здатність самостійно мислити та керувати своєю організацією.

За матеріалами "Efficient Use of Meeting Time" Institute of Management Consultants USA.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Закони переможців. Як здійснити cвої мріїЗакони переможців. Як здійснити cвої мрії
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Усе замахало. Але надія єУсе замахало. Але надія є

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)