КОНСАЛТИНГ | Співпраця 12 липня 2010 р.

Чи можуть їжаки займатися коханням або
Чи можуть дві консалтингові компанії працювати разом

Розповідаючи про свій досвід співпраці двох консалтинговоих компаній, експерт менеджмент-консалтингової галузі, автор кількох книг по консалтингу, засновник інформаційного ресурсу Source for Consulting Фіона Чернявська (Fiona Czerniawska) порівнює їхню взаємодію зі... спарюванням їжаків. Вона ділиться історією про компанію, яка довго вагалася, яких консультантів запросити для вирішення проблем.

Фіона Чернявська (Fiona Czerniawska)
Фіона Чернявська
(Fiona Czerniawska)
З одного боку, великі консалтингові компанії далеко не завжди можуть достатньо заглибитися у проблему клієнта, з іншого — незалежні консультанти (або малі консалтингові компанії) не завжди мають достатнього досвіду/експертних знань. Тож рішення було доволі несподіваним — запросити спеціалістів з великої та малої консалтингових компаній для співпраці, разом розробити концепцію виходу з проблемної ситуації. Іншими словами, було запропоновано змусити різні консалтингові компанії працювати разом, ділитися ідеями та досвідом.

Втім, як виявилося, консалтингові компанії можуть дуже негативно ставитися до подібної співпраці. Більшість просто не готові ділитися корпоративними секретами з конкурентами. Частина, відверто кажучи, просто боїться видатися менш компетентною в очах більш відомих колег.

Ця ситуація водночас іронічна та сумна. Іронічна — тому що консультанти перші, хто радить клієнтам завжди орієнтуватися на співпрацю. Сумна — тому що вона, по суті, перешкоджає інноваціям (які, як відомо, виникають при обміні ідеями). З іншого боку, безперечно, консультантів також можна зрозуміти. Адже попросити консультанта поділитися інтелектуальною власністю це все рівно, що попросити виробника відмовитися від своїх патентів. Час та гроші були інвестовані в ідеї. То чому компанія повинна ділитися ними безкоштовно та ще й з конкурентами.

На думку Фіони, ця ситуація має рішення, яке вимагає готовності до співпраці та бажання компаній стати по-справжньому взаємодоповнюючими партнерами.

Хоча консалтингові компанії звикли ставитися до своїх методологій, інструментів та технік, як до еквіваленту продуктів, що створюються виробничими компаніями — аналогія насправді не зовсім правильна. Адже клієнт купує не методологію чи інструмент, а зазвичай — рішення, практичні і прості процеси, які дійсно можуть стати в нагоді в конкретному унікальному випадку. Хороший консультант продає не коробку — він знаходить разом із клієнтом унікальне рішення, яке підійде тільки цьому клієнту і у його випадку працюватиме найкраще. Унікальність консультанта полягає не стільки в його інструментах та методологіях, скільки у свіжому погляді, який дозволяє подивитися на проблему клієнта через нову призму. А такий підхід неможливо "запозичити" чи "скопіювати".

За матеріалами "Can hedgehogs make love?", Source for Consulting.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Можливо все!Можливо все!
Усе замахало. Але надія єУсе замахало. Але надія є
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)