Консультант — це радше вчитель, ніж промовець
Марк Хаас (Mark Haas), президент CMC FIMC, експерт у сфері організаційного управління, пояснює, чому консультант — це радше вчитель, ніж промовець.
Марк Хаас
(Mark Haas)
|
Виголошення промов перед групою людей може змусити хвилюватися навіть найспокійніших людей. Вчителі, натомість, стають частиною аудиторії і рідко коли відчувають те саме занепокоєння, що й промовці.
Втім, між вчителями та ораторами є і багато спільних ознак. Незалежно від того, чи виголошуєте ви промову, чи навчаєте, по суті ви займаєтесь комунікацією, використовуючи голос, мову тіла і, у деяких випадках, аудіо/відео матеріали. І хоча публічний виступ зазвичай передбачає меншу кількість прямої взаємодії з аудиторією, його ціллю, які і ціллю навчання, є обмін інформацією з аудиторією та її засвоєння.
Тож навіть якщо ви виголошуєте промову — сприймайте її як навчальну сесію, а себе — як вчителя. Ментально "переключаючись" на інший стан, ви знімаєте з себе зайвий тиск і спільно зі слухачами робите процес засвоєння інформації легким і приємним. У такому разі ви "працюватимете" з аудиторією замість того, щоб проголошувати промову зі сцени.
Окрім того, варто бути впевненим, що приміщення дасть змогу перетворити аудиторію для публічних виступів на аудиторію для навчання (мінізувати розрив між вами та аудиторією, дати змогу слухачам комунікувати тощо).
За матеріалами "Think of Yourself as a Teacher Rather Than a Speaker", Institute of Management Consultants USA.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|