Іцхак Адізес: Ефективний менеджмент — це любов
Автор: Ярослав Федорак, Management.com.ua
23 січня 2012 року журналістам профільних управлінських видань удалося поспілкуватися зі світовим експертом у сфері менеджменту Іцхаком Адізесом. Зустріч була організована представництвом Інститута Адізеса в Україні.
Ім'я професора Адізеса є знаковим для людей, так чи інакше пов'язаних з управлінням. Іцхак Адізес (Ichak Adizes) удостоєний звання почесного доктора в 15-ти університетах та є членом Міжнародної Академії Менеджменту. Він написав 11 книг з менеджменту, які сьогодні перекладені на 26 мов. Його робота "Життєвий цикл корпорації" визнана однією із найкращих книг з менеджменту, написаних за останні два десятиліття.
Інститут Адізеса — це міжнародна консалтингова організація, клієнтами якої були такі компанії, як Bank of America, Coca-Cola, Shell, SanDisk та багато інших провідних брендів.
Попри свій вельми поважний вік, Іцхак Адізес залишається надзвичайно активним, багато подорожує та зустрічається зі спраглими до знань аудиторіями. Розповідаючи про життєвий цикл компанії та пояснюючи, чому будь-який бізнес переживає кілька стадій — від юності і дорослішання до старіння — професор Адізес наголошує на важливості управління змінами. "Люди не знають, як справлятися зі змінами, — пояснює Іцхак Адізес. — А при цьому регулярність та швидкість змін навколо постійно наростає".
Компанію професор порівнює із людським організмом, оскільки і те й інше по суті є системою. Щоб зрозуміти як підтримувати молодість системи, важливо усвідомлювати, що людина, наприклад, фізично може бути 20-річною, тоді як за рівнем інтелектуального розвитку досягати 40-річного віку. Те саме стосується і компаній.
Всі проблеми в компанії починаються від надмірного розпаду, коли частини системи перестають діяти, як єдине ціле. Наслідком такого "дроблення" стає виникнення пробілів у структурі компанії. І якщо не вживати активних заходів щодо виправлення такої ситуації — то рано чи пізно компанія гине. Єдиним рішенням, яке здатне врятувати компанію є інтеграція — повернення до цілісності. "Абсолютна інтеграція називається любов'ю", — підсумовує професор Адізес.
Як приклад такої "любові" Іцхак Адізес наводить кейс Frisa, компанії, яка працює у галузі металургії. Ця невелика мексиканська компанія зіткнулася з проблемою типовою для всіх локальних бізнесів — криміналітетом. У Мексиці будь-яка компанія, яка не входить до сфери того чи іншого кримінального картелю, фактично відкрита для удару. Варто їй стати прибутковою, як хтось обов'язково схоче отримати з цього прибуток — чи то погрожуючи родині власника, чи то ставлячи під загрозу подальше існування самої компанії.
Втім, культура компанії Frisa була побудована таким чином, що стосунки керівництва з персоналом цінувалися дуже високо, персональною цінністю власника Едуардо Гарсіа було забезпечити кожного свого працівника найвищою зарплатою у сфері, і кожен співробітник достеменно знав всю інформацію про компанію, включаючи і фінансову її складову. І хоча заради безпеки власнику неодноразово радили змінити його підходи до управління, Едуардо Гарсіа не пішов на це, оскільки вважав компанію ціннішою за своє життя.
Як результат — абсолютна любов та відданість персоналу компанії призвела до того, що жоден кримінальний картель так і не ризикнув зв'язатися з нею. А після стихійного лиха в Мексиці, коли компанію буквально змило водами річки, що вийшла з берегів, її вдалося відновити за рекордно короткий термін — всього один тиждень, тому що участь у відновленні брали не тільки всі працівники, але і їхні діти, дружини, брати, друзі і навіть далекі родичі. Таким чином любов не дала загинути компанії.
Поділився Іцхак Адізес і своїми поточними напрацюваннями. Зараз він працює над великою книгою цитат, у якій буде зібрано найбільш цінні витяги з його інших праць. А наступною стане книга "Лідерство співпраці" (Collaborative Leadership), на яку експерт світового менеджменту покладає великі сподівання.
Посилання по темі:
|