ПОДІЇ | Майстер-клас

З тигрів у новатори: як почати з ідеї та стати лідером ринку

Джерело: K.Fund Media

Професор Сан Чжу Парк (Sung Joo Park) розповів про секрети Amazon, як винаходи перетворюються на інновації, та чому вийти першим на ринок не означає стати лідером.

Сан Чжу Парк (Sung Joo Park) У професора Сан Чжу Парка багата біографія. Він працював у Асоціації з розвитку університетських бізнес-шкіл (AACSB) та Глобальному фонді освіти в галузі менеджменту (GFME, Global Foundation for Management Education). А ще був радником корпорації Sаmsung Group. Зараз Сан Чжу Парк представляє Азійську консультативну раду Європейського фонду з розвитку менеджменту (EFMD). У Києві він взяв участь в управлінській дискусії «Чому Азії вдалося: азійський тип інновацій», яка відбулась у Києво-Могилянській бізнес-школі. Вашій увазі пропонуються найцікавіші тези виступу.

Живлення для ідеї

Все починається з ідеї. І ще дуже важливий момент «Овва!», коли у вас промайнула яскрава думка: «Ось воно, найважливіше!». Але однієї ідеї недостатньо, щоб зацікавити масового покупця. Для цього потрібна інноваційна стратегія розвитку.

У вас завжди повинні бути дві речі — креативне мислення, тобто нова ідея, та критичне мислення — для того, щоб критично ставитися до всього процесу створення та просування.

Довершених ідей не буває, вони — лише гіпотези, що потребують перевірки

Ось вам приклад — електромобілі. Чудова ідея — знизити викиди CO2 в атмосферу. Але, наскільки б вона не була хорошою, не можна продати електромобілі там, де немає електрозаправок. Візьміть, скажімо, Київ. Скільки у вас електрокарів? Кілька сотень? Це доволі багато. А скільки станцій для підживлення? Думаю, менше, ніж насправді потрібно.

Отже винахід — це добре, але тільки коли ви перетворюєте винахід на продукт та маєте засіб його просування, він стає інновацією.

Автоматизація від Amazon

Розглянемо Amazon. В основі ідеї — магазин для тих, хто хоче купити книжку.

Але цього замало. Необхідна спеціальна система на складах, аби доставка була максимально зручною. І Джефф Безос знайшов рішення. Він зосередився на цінності самого процесу доставки та побудував величезні повністю автоматизовані склади, на яких було легко знайти будь-яке замовлення.

Ідея продажу книг не була інноваційною, але те, як швидко доставити замовлення — так, це стало фішкою Amazon.

У такий спосіб компанія змогла краще підтримати свого клієнта та перетворити платформу з продажу книг на потужний бізнес, де можна придбати й інші товари за низькими цінами, до того ж, покупку доставляли клієнтові дуже швидко.

Чи існувало життя до Facebook

Є піонери у сфері інновацій, ті, хто вигадав якийсь продукт. А є лідери на ринку. Ось приклад: за рік до появи Facebook у Південній Кореї запустили свою соціальну мережу — Cyworld. Це була, до речі, ідея мого колишнього учня. А потім у США дізналися про цю ідею, — так з’явився Facebook. Хто з вас чув про Cyworld? Ніхто. Отже інновація — ще не гарантія успіху.

Є ті, хто першим виходить на ринок та першим зазнає поразки

Так, поява чогось нового — це чудово, але інновація не гарантує успіху сама по собі, вам також знадобиться інноваційна стратегія, інноваційний менеджмент, інакше вас хтось зможе випередити.

Історія імітацій

Якщо вас копіює якась компанія, чи добре вона вчиняє? Ні. Але, з іншого боку, що роблять діти? Вони копіюють дорослих, спочатку батьків — маму й тата. Імітація закладена в ДНК людини. Вся історія цивілізації — це історія імітації одних іншими. І в цьому випадку вона не є такою вже й поганою, вона навіть потрібна. Що роблять автомобільні компанії, якщо хтось із конкурентів здійснив прорив? Вони купують їхній автомобіль, розбирають на найдрібніші деталі, щоби зрозуміти, як це працює. Та, скопіювавши те, що побачили, вони покращують копію.

З погляду ведення бізнесу, імітація може бути нелегальною. Але якщо хтось бере інноваційну ідею та вдосконалює її, тоді це стає креативною імітацією. А це і є інновація.

Теорія штучного відбору

Американська компанія Kmart (їй належала друга за розміром мережа універмагів із системою знижок у США — K.Fund Media) була доволі потужною, поки її конкурент Walmart ще вчився. Але перша програла у боротьбі за ринок (це сталося на початку 2000-х; у Walmart витрати та ціни були нижчими, а персонал ставився до покупців уважніше — K.Fund Media).

Одні стають успішними, інші програють. Ви всі знаєте теорію Дарвіна: в процесі природного відбору виживає сильніший.

Однак компанія — це те, що створила людина, а не природа, це дещо штучне. Отже й відбір тут не природний, а штучний. Які ж ключові правила працюють у цьому випадку та допомагають компаніям виживати? Відповідь на це запитання — інновації.

Тільки завдяки інноваційності штучно створене може вижити. Але бути просто інноваційним мало, треба вміти створити цінність (товару або послуги).

Інновації від Toyota

Автомобільний концерн Toyota завоював ринок завдяки системі роботи без проміжних складів (так званий принцип just-in-time, тобто «вчасно»), що стало революційним рішенням для галузі. Одного разу керівники компанії поїхали до США, зайшли там до супермаркету за якимись продуктами та побачили, що полички з товарами заповнюються лише тоді, коли починають ставати порожніми. Це й стало тим моментом «Овва!», коли у керівників зародилася думка — ось як треба будувати виробництво.

Тому виробнича система TPS (Toyota Production System) базується на попиті. Тобто всі деталі виготовляють тоді, коли вони потрібні, постачають туди, куди потрібно, й тоді, коли це потрібно.

Це дозволяє концерну не виробляти зайвої продукції та не забивати нею склади, а також швидко реагувати на вимоги ринку та його тренди. Система TPS сьогодні застосовується і в інших галузях по всьому світі.

Роби швидко, роби як Samsung

У Samsung — інший рецепт: вони все роблять із неймовірною швидкістю. У Кореї кажуть «паллі-паллі», що перекладається як «швидко-швидко!». Саме цей підхід сповідує компанія. До того ж, у Samsung особливий стиль управління — більшість важливих рішень ухвалюється на рівні виконавчих директорів, і рішення впроваджуються в життя практично миттєво. Це дозволяє випереджати конкурентів.

Велика китайська родина Lenovo

Ще один приклад успішного ведення бізнесу — компанія Lenovo. Там також своя система управління, до якої входить дев’ять осіб, представники шести різних національностей. Вони проводять зустрічі раз на місяць, на яких обговорюють стратегію компанії.

До того ж у Lenovo схвалюється дружня, майже родинна атмосфера, — це запровадили в компанії китайці. І в цьому інноваційність їхньої системи управління.

Мислити по-азійськи

Чим відрізняється образ мислення азійця від образу мислення західної людини? Головна властивість азійського інноваційного процесу — в Японії, Китаї та Кореї — це орієнтир на стосунки.

На Заході людина щаслива, коли вона вільна, на Сході — коли бачить, що всі члени її родини щасливі

Стосунки — це довіра, яка, передусім, ґрунтується на родині, на школі, на тому, що відбувається в організації. Ваше обличчя відображує вашу родину. Якщо б я запитав азійців, які багато працюють 24 години 7 днів на тиждень — навіщо ви так важко працюєте? Я отримаю відповідь — тому, що ми не хочемо зганьбитися. Це дуже важливо.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети
Усе замахало. Але надія єУсе замахало. Але надія є

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)