Форум інноваторів «Проривні ідеї для бізнесу»
(звіт про конференцію)
Автор: Ярослав Федорак, редактор Менеджмент.com.ua
Чому одним людям, групам та організаціям вдається постійно дивувати нас, змінюючи правила гри та завойовуючи лідерство на ринку, а іншим — ні? Відповідь на це запитання лягло в основу форуму інноваторів "Проривні ідеї для бізнесу", який відбувся у Києві 15-16 червня 2011. Учасниками форуму стали топ-менеджери, які перебувають в пошуку робочих методик створення нових ідей та продуктів, та спеціалісти, які у своїй повсякденній практиці стикаються з генеруванням інновацій. Організаторами форуму виступили оператор професійних конференцій IdeasFirst та журнал для керівників і власників компаній "Управління компанією".
Ключовими темами цьогорічної конференції стали наступні проблемні питання:
- Що таке фундаментальні інновації?
- Як зробити процес створення нових ідей керованим та постійним?
- Які методики креативного та системного мислення дозволяють генерувати свіжі ідеї та створювати інновації?
- Як у найкращих компаніях побудовано процес інновацій?
- Як будуть розвиватися технології та основні ринки в майбутньому?
Перед аудиторією виступили міжнародні експерти, які поділилися інструментами розробки інновацій, розповіли про свій досвід створення організаційної структури та культури, яка підтримує дух інноваційності.
Окрім того, були оприлюднені деякі українські кейси у сфері розробки нових продуктів, створення корпоративної культури, яка сприяє генеруванню нових ідей.
Одним із найяскравіших став виступ президента консалтингової компанії eemPOK Андре де Барроша Тейшейри — людини, з велетенським міжнародним досвідом роботи на п'яти континентах, яка 23 роки своєї бізнес-кар'єри присвятила роботі в компанії Coca-Cola. Довелося Андре де Баррошу Тейшейрі попрацювати і на українських теренах на посаді голови представництва компанії Coca-Cola в Україні, Росії та Білорусії.
Двогодинна доповідь Андре концентрувалася навколо основної ідеї — Що означає бути інноватором? "Зазавичай дуже легко впровадити нову ідею, — говорить він, — Набагато складніше — прибрати старі ідеї із продукту".
Андре Тейшейра висловив своє негативне ставлення до численних зібрань та нарад, які зазвичай відбуваються у компаніях і лише поглинають час. А наради щодо інновацій він взагалі назвав абсурдом.
Для того, щоб створювати інновації, на думку Андре, потрібно зосередитися на чотирьох ключових аспектах:
- уяві;
- вмінні швидко змінюватися;
- фокусі;
- та розумінні того, ким ви є.
"Потрібно фокусуватися на нових знаннях, і не надто перейматися накопиченням інформації", — наголошує він. І додає: "Основна хвороба наших компаній — сподівання, що знову і знову повторюючи свої старі дії вони отримають нові результати". Такий підхід Андре Тейшейра називає божевіллям. Він радить фокусуватися на трьох речах: споживачеві, ринкові та продуктові, при цьому ніколи не задовольняючись status quo".
Не менш цікавою, а можливо навіть більш натхненною виявився виступ Іветти Делікатної, лідера проекту TALENTari комунікаційного холдингу Atlantic Group. Вона розповіла про освітню програму Singularity University, основна місія якої — готувати людство до майбутнього.
Іветта розвіяла більшість міфів щодо "жахливого майбутнього", яке нібито очікує людство. Сучасні технології та інноваційні відкриття дозволять вже найближчим часом вирішити більшість глобальних проблем, які до недавнього часу вважалися фатальними. Серед них — проблема нестачі нафти та електроенергії, проблема вичерпання природніх ресурсів, проблема забруднення навколишнього середовища і навіть проблема тривалості життя.
"Людям притаманно перебільшувати критичність ситуації, в якій вони перебувають. Наприклад, 71% американців, які вважаються бідними, мають власні автомобілі", а тривалість життя навіть у найзлиденніших африканських країнах за останні пів-століття зросла на 9 років.
Словами своїх наставників із Singularity University Іветта порадила слухачам мислити не категоріями проблем, а категоріями можливостей, докладаючи всіх зусиль, щоб змінити життя на краще. Вона пропонує заглянути на 10 років назад і побачити, як все змінилося на краще.
Після футуристичної доповіді Іветти особливо цікаво було послухати надзвичайно практичний кейс Олександри Бакланової, партнера компанії pro.mova і консультанта зі стратегічних питань, яка розповіла про розробку нового продукту на прикладі антисептичного препарату Manorm.
Олександра розповіла, скільки деталей і "підводних каменів" може бути навіть у, здавалося б, найнезначніших інноваціях. Перед клієнтом Олександри постало завдання вивести антисептичний препарат (речовина, якою лікарі миють руки перед операціями для їх повного знезараження) на ринок B2C. По суті, потрібно було перетворити медичний препарат на косметичний.
Було надзвичайно цікаво послухати, з якими викликами стикалася компанія, намагаючись знайти ідеальну концепцію такої трансформації, як відбувався пошук упаковки та оформлення тощо.
Своїм досвідом реалізації інноваційної культури в компанії поділилася Олена Кропив'янська, директор з персоналу та розвитку організації компанії "Київстар". Наголошуючи на інноваційності в кожній дії компанії, Олена найбільше розповідала про організацію роботи нового проекту — порталу ідей, де кожен зі співробітників може запропонувати свою власну ідею, яка могла б покращити бізнес компанії.
"Напевне, у кожного амбітного співробітника великої компанії час від часу виникає думка: "Якби я керував цим бізнесом, то багато що зробив би по-іншому". Для більшості працівників середовище, в якому вони працюють, не завжди виявляється комфортним і вони бачать можливості для його покращення. Це вдається зробити завдяки порталу ідей" — пояснює Олена.
Цікаво те, що хоча людям давалася можливість створювати ідеї, які б покращували різні аспекти діяльності компанії, всього 37 ідей, згенерованих співробітниками, спрямовувалися безпосередньо на покращення їхнього життя. Для порівняння, 121 ідея орієнтувалася в першу чергу на покращення сервісу та життя клієнтів "Київстар", що дуже потішило авторів порталу ідей.
Загалом, конференція вийшла надзвичайно живою, багатою на ідеї, а дух інновацій буквально витав у повітрі. Учасники активно спілкувалися та ділилися своїм досвідом, брали участь у дискусіях, які тривали не лише в аудиторії, але й за її межами під час обіду та кава-брейків.
|