Майк Бутчер (TechCrunch) про тренди і трансформації
Джерело: open
Про справжню цінність блокчейну, про майбутнє журналістики і тренди в онлайн-освіті розповів на зустрічі в Києво-Могилянській бізнес-школі Майк Бутчер (Mike Butcher), головний редактор TechCrunch — найвідомішого медіа, що пише про стартапи та технологічні новини.
Прогнози і блокчейн
Я спостерігаю за розвитком технологій уже 24 роки і впевнений — зараз найбільш цікавий час за всю історію людства. Чимало передбачень, що їх робили у 1990-х, починають втілюватись у життя.
І, що ще важливіше, чимало речей починають поєднуватись. Скажімо, big data (величезні обсяги даних від приватних компаній, соціальних мереж тощо) та штучний інтелект, машинне навчання: комп'ютери краще навчаються, маючи безліч даних. Алгоритми штучного інтелекту, що використовуються зараз, є найкращими з усіх, які колись існували.
Ще одна важлива технологічна хвиля, яка з’явилась набагато раніше, але стала популярною в останні 18 місяців — це блокчейн. І скоро вона змінить правила гри на технологічному ринку, де традиційно владу мали венчурні інвестори, що забезпечували «паливо» (величезні обсяги грошей) для підприємців, аби вони могли зробити стрибок за межі відомого.
Взагалі, блокчейн змінить багато сфер бізнесу, адже він являє собою той «шар», який інтернет повинен би мати, але не має. Якби при створенні протоколу TCP/IP до нього додали щось типу блокчейну, то сьогодні ми, напевно, жили б у світі літаючих машин.
Якби при створенні протоколу TCP/IP до нього додали щось типу блокчейну, то сьогодні ми, напевно, жили б у світі літаючих машин
Блокчейн трансформує світ, робить його децентралізованим. І завдяки цьому прорив стає можливим майже у кожній сфері, а не тільки у колі GAFA (Google, Facebook, Apple, Amazon). Нещодавно я був на конференції, де розповідали про використання блокчейну і смарт-контрактів у страхуванні, і виявилось, що навіть така нудна річ може виявитись проривною.
Про тренди в агросфері
Автоматизація зараз поширюється і на сільське господарство. По-перше, тому що це економить кошти. Роботи не влаштовують страйки, не вимагають пенсій, можуть працювати 24 години на добу. Саджати рослини чи збирати врожай — досі залишається досить складним завданням, і небагато машин поки можуть впоратись із ним. Але вже існують автономні трактори, і цей напрямок розвиватиметься.
Набагато цікавіша тенденція стосується даних. Що більше даних ви зможете зібрати з ферми, тим точнішими будуть ваші прогнози щодо врожаю, посіву, сезонних змін тощо. Цей тренд втілюється у використанні дронів, розташуванні сенсорів по всьому полю, створенні додатків, які можуть, наприклад, передбачити — коли корови народжуватимуть поголів’я. Це змінює агробізнес, особливо у країнах, що розвиваються.
Як розповісти про свій стартап
Багато стартапів роблять одну й ту саму помилку: вони довго працюють, аж поки вирішують, що настав час розповісти про себе. Але досі вони не були «на радарі» журналістів, про них нічого не відомо. Можливо, місяць тому преса якраз розповідала гучну історію з вашої сфери бізнесу, але ви писали код, а не брали участь у дискусії. Набагато розумніше було б скористатись цією можливістю, щоб повідомити про себе.
Журналісти працюють у бізнесі новин, вони не хочуть просто писати про вашу компанію. Думайте як журналіст, тоді матимете більше шансів, що про вас розповідатимуть.
Для мене новини — це щось на кшталт фіолетової корови. Це не те, що ти бачиш постійно. Пам’ятайте про це, якщо хочете розповісти комусь про свій стартап. І не треба відправляти довгі описи проекту, замість цього — напишіть короткого листа із декількома пунктами: ми робимо те і те, чи вам цікаво?
Про теперішнє і майбутнє журналістики
Журналістика сама завела себе у глухий кут. Ми більше не можемо заробляти, видаючи газети й продаючи рекламу, — якщо тільки не живемо у країні, де населення обмежено однією мовою. Ми вбачали вихід в онлайн-виданнях: вони створюють безкоштовний контент та залучають трафік, тому можуть продавати рекламу. Але тут виникає замкнене коло: трафіку стає більше, реклама дешевшає, і потрібно ще більше трафіку, щоб отримати прибуток.
Можливо, журналістику змінить блокчейн. Наприклад, існує ідея створення економіки навколо контенту, є вже перші експерименти із «жетонізацією»: ті, хто мають «жетони» (чи «монети»), обмінюють їх на доступ до певних матеріалів. І це дає змогу вираховувати популярність статей, вести аналітику, пропонувати рекламу тощо. Це зовсім нова бізнес-модель, і я сподіваюся, що хтось зможе її втілити.
Про онлайн-освіту
Один з нещодавніх трендів у цій сфері називається контент-снек (snackable content). Ідея полягає у тому, щоб споживати такий контент невеликими порціями, переважно з мобільного телефону.
Декілька років тому ми очікували, що онлайн-освіта стане справжнім проривом. Проте цього не сталося. Можливо, тому що IT-компанії обіцяли вирішити проблеми з освітою завдяки технологіям, а виявилось, що справа не в технологіях, а в контенті. Думаю, наступним кроком у розвитку онлайн-освіти має бути створення найкращого, видатного контенту. Наприклад, фільмів рівня голлівудських. Адже, насправді, набагато важливіше те, як ми сприймаємо контент, а не те, як ми скачемо від одного уроку до іншого на якійсь онлайн-платформі.
IT-компанії обіцяли вирішити проблеми з освітою завдяки технологіям, а виявилось, що справа не в технологіях, а в контенті
Найбільший прорив у цій сфері можна очікувати на ринках країн, що розвиваються: в Китаї, Індії, країнах Африки та Латинської Америки. Саме ці ринки мають стати для вас ключовими, якщо ви прагнете створити нову освітню онлайн-платформу. Адже, по-перше, друкувати мільярди підручників — це занадто дорого. А, по-друге, надруковані книги часто стають застарілими наступної ж хвилини — настільки швидко змінюються технології.
Про біткоїн
Дивитись на біткоїн можна з різних точок зору. Але найважливіше те, що біткоїн — це перше втілення ідеї блокчейну. І, з цієї точки зору, він вже відбувся і цікавим не є. Біткоїн залишиться інструментом для збереження цінності, а також — шлюзом до світу криптовалют. Зараз можна легко знайти, скажімо, таксиста, який хоче придбати біткоїн. А ще рік тому він навіть не знав, що це таке. Біткоїн став мейнстрим-ідеєю: таксист може не знати, що таке Monero чи Ethereum, але знає, що таке біткоїн.
Біткоїн — це мейнстрим-ідея, завдяки якій люди потрапляють до світу криптовалют
Ринок біткоїну зараз у 25 разів менший за ринок золота. І якщо дослухатись до думки тих, хто стверджує: біткоїн може замінити золото в активах, то це означає, що його вартість зараз дуже недооцінена.
|