Робота з інвесторами для українських PR-фахівців
31 березня 2007 року в рамках освітнього проекту Української Асоціації зі зв?язків з громадськістю (UAPR) з міжнародним майстер-класом у Києві виступить Пері Холл, старший віце-президент PRP Group (Weber Shandwick Affiliate Company). Міжнародний майстер-клас для фахівців з комунікацій та корпоративного управління буде присвячений актуальній для вітчизняного фінансового ринку темі "Роль взаємодії з інвесторами у процесі підготовки до IPO".
В ході майстер-класу будуть розглянуті наступні теми:
- Необхідність investor relations в компанії для управління та комунікацій
- Функції investor relations та залучення топ-менеджменту
- Зв'язок та взаємодія з радою директорів
- Розкриття інформації. Відкрита та закрита інформація
- Взаємодія зі ЗМІ у фінансовому секторі — переваги та особливості
- Відмінності українського та західних ринків — вимоги до комунікацій та investor relations.
"Міжнародний вимір UAPR-Академії є важливим для освітньої роботи Асоціації, адже тільки залучаючи до діалогу провідних міжнародних експертів ми можемо розвивати вітчизняний ринок та давати українським PR-фахівцям можливість обмінюватися досвідом та аналізувати світові практики фінансових комунікацій", — вважає Марина Стародубська, заступник Голови Правління UAPR, генеральний директор консалтингової компанії "Михайлов та Партнери. Україна".
«PRP Group вже не вперше надає можливість українській професійній PR-спільноті долучатися до широкого спектру найкращих міжнародних PR-практик: від фінансових комунікацій, public affairs до CSR. Цього разу приїзд міжнародного експерта в Україну продиктований особливою цікавістю української аудиторії до інструментів фінансової комунікації та дефіцитом локальної експертизи, і ми впевнені, що спеціаліст класу Пері Хола — цінний ресурс для широкого кола фахівців», — стверджує Наталя Попович, голова Комітету UAPR з міжнародної співпраці, президент PRP Group.
Інтерв'ю з п. Пері Холом
Q. Чи залишатиметься IPO таким же популярним у країнах СНД у 2007 році, яким він був у 2006 році?
A. За даними Інституту економічних досліджень минулого року в Україні зафіксоване значне зростання ВВП — 6,3%; у 2007 році очікується зростання на 5,9%. Хоча це вже менше, ніж у 2006 році, все одно динаміка росту досить значна. Міжнародні інвестори будуть зацікавлені в участі у нових IPO компаній з України та інших країн СНД поки продовжуватиметься таке економічне зростання у країні.
Q. Яким є ринок IPO у 2007 році порівняно із минулим роком?
A. Багато українських компаній у 2006 році отримали інвестиції шляхом виходу на IPO та приватного розміщення акцій, та принаймні 20 компаній оголосили про свої наміри вийти на IPO у 2007 році. Оскільки наміри вийти на IPO та на приватні розміщення на фінансових ринках є високим, інвестори будуть мати ширший вибір та зможуть приймати більш вибіркові рішення про те, акції яких компаній вони хочуть купити. Такий вибір дає інвесторам можливість брати участь у розвитку та зростанні українського ринку з меншими для себе ризиками, а компанії, які планують здійснити IPO, змушені демонструвати ще вищу прозорість діяльності та свій вклад у зниження ризиків інвесторів.
Q. Коли компанія повинна починати планувати свій вихід на IPO?
A. Компанії зазвичай починають працювати із своїми консультантами) з інвестиційно-банківської діяльності, фінансової звітності та юридичних питань за три, а то й більше років до виходу на IPO. Для підвищення репутації компанії на фінансових ринках агенції, що спеціалізуються на фінансових комунікаціях, потребують багато часу на формування пізнаваності компанії серед інвесторів, і, в кінцевому результаті, створення попиту на час оголошення виходу компанії на IPO. Також потрібний час для створення професійного відділу IR (роботи з інвесторами) з розумною політикою та чіткою процедурою діяльності. Чим довше компанія готується до IPO, тим вищі шанси на успішне розміщення акцій на біржі.
Q. Наскільки високою повинна бути активність топ-менеджменту у комунікаційному процесі компанії при виході на IPO?
A. Публічне керівництво, яке є активним у комунікаціях при виході на IPO, та інвестиційна історія компанії відіграють важливу роль при розміщенні акцій на біржі та допомагають продовжувати котування на вторинному ринку. Інвестори хочуть чути саме з уст керівництва про стратегію зростання компанії і про те як вони планують її реалізувати. Генеральний та фінансовий директори, які спілкуються з інвесторами, аналітиками та журналістами фінансових ЗМІ, персоналізують компанію та формують довіру до неї.
Q. Зараз дуже багато говорять про прозорість діяльності компанії. Який насправді вплив вона має на вартість акцій?
A. Існує безпосередній зв'язок між відкритістю зв'язків з інвесторами та ціною акцій компанії. Основною метою інвестора є максимізація прибутку та мінімізація ризиків. Керівництво, яке слідкує за повнотою та довершеністю комунікаційних програм компанії, допомагає інвесторам оцінити наявні фінансові позиції компанії та побачити майбутній потенціал росту. Інвестори вважають такі компанії менш ризиковими. і як результат акції таких компаній мають стабільну і правильну ціну.
Під час кризових ситуацій публічні компанії отримують велику вигоду від своїх відкритих комунікацій та політики публічного розкриття інформації. Криза менше відбивається на вартості акцій саме таких компаній. Ринку відомі керівництво та історія компанії, відповідно вони можуть краще оцінювати потенційний вплив на майбутнє компанії. Також інвестори, аналітики, журналісти фінансових видань більше довіряють керівництву такої компанії при роз'ясненні тих чи інших негативних наслідків, і будуть чекати на коментарі керівництва перш ніж робити поспішні передчасні висновки про ситуацію на ринку.
|