ІНТЕРВ'Ю | Arie de Geus 23 червня 2006 р.

Інтерв'ю з Arie de Geus, London Business School

Arie de Geus стверджує, що архаїчні закони не дають компаніям розвиватися, а у традиційних бізнес-структурах занадто багато влади належить обмеженому колу людей.

З.: Чому так багато компаній гине, не встигнувши народитися?

В.: Дослідження показує, що середньостатистична тривалість життя компаній значно скоротилася за кілька останніх десятиліть. Оскільки я ще не маю остаточних даних, то можу лише припустити, що такі тенденції — наслідок панування застарілого законодавства. В минулому працівники були лише додатком до машини, їхня робота часто полягала лише в обслуговуванні верстата. Вся влада концентрувалася в руках обмеженої кількості людей, які правили компанією. Законодавство було сформовано відповідно до цих умов, надаючи всі права власникам, а працівники належали до активів компанії.

У сучасних компаніях люди виконують іншу роль — вони часто є носіями розумової, а не фізичної сили. Водночас, саме персонал впливає на успішність організації. Проте, бізнес до сих пір продовжує керуватися законами XIX-го століття.

З.: Яким чином можна здійснити перерозподіл влади?

Ця проблема повинна бути обговорена публічно. Зв'язок між зростанням влади, яка належить раді директорів та власникам і тим, як гинуть новостворені компанії, є очевидним. Ці тенденції не повинні ігноруватися. Нам необхідна система корпоративного законодавства, яке забезпечуватиме послідовність політики щодо людських ресурсів.

З.: Які характеристики притаманні компаніям, які зуміли досягнути довгострокового успіху?

По-перше, вони повинні володіти потужною системою цінностей, а значить — відчуттям самоідентифікації. По-друге, ці компанії повинні відчувати "дихання" зовнішнього світу, тобто відчувати, що відбувається навколо них. По-третє, успішні компанії завжди мають відповідний (толерантний) стиль управління. І, нарешті, вони доволі обережно поводяться із фінансами, вони мають владу над власним зростанням. Найбільш успішні компанії завжди готові до змін і миттєво реагують на вплив оточення, пристосовуючись до будь-яких умов.

З.: До яких ще проблем призводить застарілий підхід до управління компанією?

Менеджери компаній часто опиняються у жахливій ситуації. З одного боку, їхнім завданням є кадри: вони мусять думати над тим, як відшукати, а потім — утримати в компанії найкращі таланти. З іншого боку, вони повинні показувати позитивні дані своїм власникам. А до таких даних належить зменшення витрат, максимізація прибутків, керування компанією на найвищому рівні ефективності. Ці два напрямки діяльності управлінців є принципово протилежними. Зрештою, менеджерам не залишається нічого іншого, як звільняти таланти (людей, якими вони керують) на користь інтересів власників.

З.: Яким чином це впливає на внутрішню діяльність компанії?

Менеджерам доводиться працювати на два фронти, а значить пропадає така важлива складова бізнесу, як чесність та довіра. Вони говорять своєму персоналові одне, а власникам — зовсім інше. У сучасному світі, коли прозорість дій вважається однією із переваг компанії, така поведінка може виявитися дуже небезпечною грою.

З.: Яким чином компанії можуть уникнути тиску власників та акціонерів?

На сьогодні більшість компаній є організаціями з обмеженою відповідальністю. А це значить, що такі компанії належать акціонерам і саме вони мають найбільшу владу і приймають найважливіші рішення. Але на сьогодні бачимо вихід із ситуації — заснування компаній, які будуть організовані як партнерські. Така структура захищатиме компанію від руйнівної сваволі акціонерів. Як приклад, можна навести той факт, що найбільші і найуспішніші консультаційні компанії на сьогодні є партнерськими компаніями, а не організаціями з обмеженою відповідальністю.

Ярослав Федорак, за матеріалами European Business Forum (EBF).



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблемВитончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Теорія каст і ролейТеорія каст і ролей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)