Майкл Порт: Ви залучили клієнтів, що далі?
Майкл Порт (Michael Port) є автором книг "Забезпечте себе замовленнями" (Book Yourself Solid) та "Більше, ніж замовлення" (Beyond Booked Solid). Він заснував компанію Michael Port & Associates LLC, яка займається електронним навчанням, проводить дистанційні курси та програми коучінгу для сервісних компаній та власників малого бізнесу.
В інтерв'ю, яке наведене нижче, Майкл Порт розповідає, яким чином консультанти можуть підняти свій бізнес до наступного рівня.
З.: Що мотивувало Вас до написання "Beyond Booked Solid"?
В.: Зазвичай я пишу про те, що цікавить мене самого! Я досягнув тієї точки, коли клієнтів стало дуже багато. Мені слід було задуматися про підвищення якості та редизайн власного бізнесу.
Коли ви починаєте бізнес, ваше головне завдання завжди полягає в залученні клієнтів. Саме для тих людей, які зуміли дати відповідь на це запитання, моя друга книга. Їм потрібно знати, що робити далі.
По-друге, я хотів адресувати своє звернення компаніям, які надають послуги. Яким чином вони створюють механізми для продукування прибутку.
По-третє, мені було дуже цікаво дослідити ідею про те, що для досягнення майстерності нам потрібне абсолютне зосередження.
З.: Ніхто не може бути впевнений в успіху, коли тільки починає вести бізнес? Чи могли б Ви поділитися якимись порадами, як справитися з непевністю?
В.: Нільс Бор колись говорив: "Дуже важко зробити правильний прогноз. Особливо, якщо він стосується майбутнього"!
Якби ми завжди були впевнені в результаті — ми не змогли б створити чогось настільки виняткового, як ми створюємо тоді, коли не знаємо, до чого це призведе. Якщо сфокусуватися виключно на кінцевій меті — ви можете упустити з поля зору багато цікавих можливостей для вдосконалення.
З.: Маючи безліч можливостей для розвитку бізнесу, які кроки Ви радите зробити в першу чергу, щоб зрештою досягнути стабільного зростання?
В.: Це може стати сюрпризом для вас, але я часто раджу людям звертати увагу на просто хороші можливості. Ті, які можуть просто їх задовольнити. Постійне перебування у пошуках "найкращого" легко може перетворити їх на банкротів (як у фінансовому та і в емоційому розрізі).
Цю дилему описує Баррі Шварц (Barry Schwartz) у своєму "Парадоксі вибору" (Paradox of Choice). Він стверджує, що велика кількість виборів робить людину більш нещасною.
Після прискіпливого та скрупульозного аналізу вашої теперішньої ситуації вдумливо зважте свої альтернативи. Якщо є три, чотири чи навіть п'ять варіантів, які повністю вас задовольняють, то чому б не обрати будь-який один із них.
З.: А якщо перед вами не так багато варіантів вибору, це сприяє майстерності?
В.: Так. Якщо ви хочете стати майстром, вам у жодному разі не можна хапатися за 400 різних речей. Вам слід вибрати щось одне. Безперечно, вам можуть не сподобатися деякі аспекти цього вибору. Але саме це і є шлях до здобуття майстерності.
Зазвичай, що більш глибоко ви входите у певну діяльність — то більше залишається для вас непізнаного і незвіданого, про що хотілося б довідатися.
З.: Які системи чи можливості для підтримки зростання нам потрібні сьогодні?
В.: Базові фінансові та контактні управлінські системи є очевидними. Але окрім самих систем, вам потрібно звертати увагу і на витрати.
У сервісному бізнесі витрати не завжди проявляються у матеріальній формі. Це може бути надмір персоналу, витрата часу, втрата креативності — як у вас, так і в людей, з якими ви працюєте. Тому замість того, щоб шукати нові системи, подумайте про нові можливості, які ви просто втрачаєте всередині своєї організації у тих сферах, в яких у вас вже є система!
З.: Останнє запитання: Якби Вви могли дати підприємцеві одну пораду, що це була б за порада?
В.: Не ставтесь до себе занадто серйозно. Іноді у мене складається враження, що ми просто ставимось до всього занадто серйозно. А потрібно просто змиритися з тим, що час від часу бувають помилки і будувати свій бізнес, не зважаючи на них.
За матеріалами "Michael Port Goes Beyond Booked Solid", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|