Як утримати найталановитіших співробітників
Яким чином менеджери можуть підтримувати результативність співробітників на належному рівні, навіть коли економіка переживає далеко не найлегші часи? На це запитання спробувала дати відповідь Сильвія Енн Хьюлетт (Sylvia Ann Hewlett) у своїй книзі "Ключові таланти: Як зберегти результативність у часи кризи" (Top Talent: Keeping Performance Up When Business Is Down). Нижче наведено коротке інтерв'ю з автором, в якому вона відповідає на найважливіші запитання, які стосуються управління талантами.
Сильвія Енн Хьюлетт
(Sylvia Ann Hewlett)
|
З.: В хороші часи компанії називають людей своїм найціннішим ресурсом, а в погані — стараються позбавитися від них. Що це, парадокс чи лицемірство?
В.: В основі проблеми лежить той факт, що ключові і найбільш результативні співробітники відчувають, що їх повністю ігнорують. Менеджери зосереджуються на операційних процесах, клієнтах, продукті... на чому завгодно, окрім персоналу. Наявність високоефективних співробітників у компанії здається само собою зрозумілою, хоча насправді це зовсім не так. Як наслідок — виникає розчарування і мотивація дуже суттєво падає. Компанія втрачає значний відсоток своєї результативності тільки тому, що керівники не потрудилися подбати про підлеглих.
З.: Ви стверджуєте, що рівень лояльності серед ключових співробітників компаній впав з 90% до 53%. Чому це трапилося?
В.: Як вже згадувалося вище, ключові працівники відчувають себе проігнорованими і більшість із них не має жодного бажання продовжувати роботу у компаніях із поганими бізнес-моделями. По суті сьогодні від них вимагають ще більше зусиль та енергії за меншу зарплатню та при відсутності будь-якого визнання. Топові працівники ніколи не будуть ефективними за таких умов.
З.: Яку ж кількість співробітників можна назвати повністю замотивованими сьогодні?
В.: Не більше 10-20%. Це дуже низький і загрозливий показник. Менеджерам потрібно розуміти, що ключові співробітники — це люди дуже мобільні і вони завжди затребувані на ринку. Навіть у часи найбільшої кризи. Тому про їхню мотивацію не можна забувати в жодному разі. Інакше компанія одного "прекрасного дня" ризикує залишитися без тих людей, завдяки яким вона існує.
З.: Що можуть зробити компанії, щоб підвищити мотивацію свого персоналу у найбільш складні часи?
В.: Передусім — це комунікації. В жодному разі не можна забувати, що ваш персонал повинен знати, що відбувається в компанії і куди вона рухається. Але головне — наскільки успішно вона прямує до своєї цілі. Співробітники повинні отримувати зворотній зв'язок та визнання щодо своїх успіхів в компанії.
Хорошим кроком в часи кризи буде використання часу як внутрішньої валюти. Криза приносить нові стреси для всіх у компанії. Людям доводиться працювати набагато більше і напруженіше — і при цьому компанії часто не можуть дозволити собі доплатити їм за додатковий час. Тому можна "відплачувати" додатковими вихідними чи вільним робочим графіком. Таким чином, після важкого стресового робочого тижня людина зможе взяти додатковий вихідний і гарно відпочити. Безперечно, це позитивно вплине на її ставлення до компанії.
За матеріалами "Keeping top talent in a down economy", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|