Як зацікавити віртуальну аудиторію
Мистецтво презентацій, проведення зустрічей та ділових нарад сьогодні перекочовує у віртуальний світ. Але встановлення зв'язку з онлайн-аудиторією має свої труднощі. В невеликому інтерв'ю, яке наведене нижче, експерт із проведення вебінарів Роджер Корвіл (Roger Courville) ділиться порадами та підходами до проведення успішних презентацій у віртуальному середовищі.
Роджер Корвіл
(Roger Courville)
|
З.: У чому полягає основна помилка людей, які вперше пробують провести презентацію у віртуальному середовищі?
В.: Основне помилкове переконання полягає в тому, що вам не потрібно адаптувати свою презентацію до нових (віртуальних) умов. Втім, як показує практика, зміна носія комунікації змінює саме повідомлення, яке ми намагаємося донести.
Адже очевидно, що одна і та сама історія, розказана з допомогою книги чи через фільм, буде мати різний вигляд у залежності від носія. Але коли йдеться про презентацію — це менш очевидно, адже і у реальному і у віртуальному середовищі ми використовуємо PowerPoint.
З.: Основна відмінність полягає у неможливості бачити своїх слухачів?
В.: Саме так! Але не потрібно зациклюватися на негативних аспектах. Якщо думати лише про те, що під час віртуальної презентації ви втрачаєте можливість взаємодіяти на візуальному рівні — тоді онлайн-інструменти завжди залишатимуться "дешевою альтернативою", а не "повноцінним інструментом комунікації, який відкриває нові унікальні можливості".
Насправді ж, віртуальні презентації дають вам безцінну можливість розширити свій вплив завдяки аудіо-візуальним комунікаціям. Вони безкінечно гнучкі і потужні. А при правильній організації — нічим не уступають впливові, який отримує промовець, коли спілкується зі слухачем віч-на-віч.
З.: Чи існують способи кращого залучення аудиторії та отримання зворотнього зв'язку?
В.: Технології проведення віртуальних семінарів та презентацій мають весь набір інструментів, включаючи опитування, оцінку уважності тощо. Тому ви завжди можете контролювати, наскільки аудиторія залучена у дійство і що можна зробити, щоб покращити рівень залученості.
З.: Якби Ви могли дати лише одну пораду щодо того, як стати кращим віртуальним промовцем, що це була б за порада?
В.: Завжди плануйте те, як ви взаємодіятимете з людьми. Проводьте тести, спонукайте людей задавати запитання під час презентації, додайте інтерактиву тощо. І завжди пам'ятайте — у віртуальних презентаціях немає нічого складного. Вони просто відрізняються від традиційних презентацій і це потрібно мати на увазі.
За матеріалами "Engaging a Virtual Audience: Roger Courville", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|