ІНТЕРВ'Ю | Monika Hamori 5 жовтня 2010 р.

Неможливо миттєво опинится на вершині кар'єрного шляху

У одній зі своїх останніх публікацій у Harvard Business Review "Намагання «застрибнути» на вершину та інші кар'єрні помилки" (Job-Hopping to the Top and Other Career Fallacies), Моніка Хаморі (Monika Hamori), представниця іспанської IE Business School, пропонує переосмислити традиційні підходи до створення кар'єри. В інтерв'ю, яке наведене нижче, вона ділиться своїми думками щодо нових кар'єрних реалій.

Моніка Хаморі (Monika Hamori)
Моніка Хаморі
(Monika Hamori)
З.: Ваша стаття ідентифікує кар'єрні помилки. Які саме?

В.: Існує міф, що люди, які часто змінюють роботу ("перестрибують" з одного місця на інше), досягають успіху. Мої дослідження доводять, що це неправда. Наполеглива робота в рамках однієї компанії - це найкраща стратегія.

Друга помилка - це стереотип, що розвиток кар'єри повинен неодмінно рухатися вгору. Насправді ж всього 40% змін роботи закінчуються підвищенням, така ж кількість залишається на тому самому рівні, що й до зміни, і 20% "просувань" є по суті "пониженням" працівника на кар'єрній драбині.

Третій стереотип пов'язаний з переконанням, що будь-які зміни галузі призводять до втрати набутих вами переваг у іншій сфері. Насправді ж, зміна сфери діяльності радше корисна для кар'єри, ніж навпаки.

І останній міф звучить так: "велика риба плаває у великому озері". Іншими словами, існує стереотип, що найперспективніші та найефективніші працівники, які працюють у найвідоміших корпораціях, можуть змінювати компанію тільки якщо їм запропонують роботу у такій же відомій кропорації. Реальність же показує, що 64% менеджерів, які покинули компанію із переліку Fortune's Most Admired Companies, змінюють її на компанію, яка не входить до цього рейтингу.

З.: Який ключовий урок люди повинні винести з Вашої статті та дослідження?

В.: Вони повинні зрозуміти, що здоровий глузд та традиційні стереотипи далеко не завжди здатні вказати вам на найкращий шлях розвитку кар'єри. Наприклад, здоровий глузд підказує багатьом менеджерам, що часта зміна роботодавця напряму пов'язана із кар'єрним зростанням. Але, якщо проаналізувати дані, то ми бачимо, що більших успіхів досягають саме ті люди, які протягом тривалого часу працюють в одній компанії.

З.: Розкажіть більше про дослідження. Які ресурси було залучено?

В.: Стаття у Harvard Business Review базується на кількох ресурсах. По-перше, я використала дані, надані компанією, яка займається пошуком керівників. Ці дані покривали 14 000 топ-менеджерів із фінансового сектору.

Окрім цього, я дослідила кар'єрні історії більше 1000 генеральних директорів, які у різні часи керували найбільшими організаціями Європи та США.

Також було проведено 45 інтерв'ю з провідними консультантами, які займаються пошуком та підбором керівників на найвищі посади.

З.: Наскільки універсальними є принципи, про які Ви говорите у статті?

В.: Звісно, деякі відмінності між принципами, які використовуюється у Європі, та принципами, які діють у США все-таки існують. Але вони надзвичайно незначні. Наприклад, існує стереотип, що європейські керівники більш лояльні до своїх організацій, ніж американці. Але коли я провела аналіз даних, значної різниці між поведінкою американських та європейських топ-менеджерів не було виявлено. Тож, якщо й можна говорити про певні відмінності у менталітеті, то вони надзвичайно незначні і не впливають на загальну картину.

З.: Наскільки Ваше дослідження повинно схвилювати управлінців?

В.: В моєму дослідженні немає нічого такого, що могло б когось схвилювати. Але управлінцям, безперечно, слід переосмислити деякі свої підходи та по-новому поглянути на фактори, які стоять за успішним розвитком кар'єри, як от: не змінювати роботодавця занадто часто, не боятися пробувати себе у нових галузях та напрямках діяльності тощо.

З.: Що найбільше здивувало Вас у дослідженні?

В.: Найбільший подив викликало те, що міжгалузеві та міжфункціональні переходи менеджерів ніяк не "пеналізуються". Це дійсно суперечить традиційній логіці. Адже всі ми очікуємо, що людина, яка не має досвіду роботи у певній сфері чи напрямку, буде отримувати меншу зарплатню, посідатиме нижчі посади тощо. На практиці ж бачимо, що зміна напрямку чи галузі впливає на кар'єрний розвиток виключно позитивно.

За матеріалами "You can't hop to the top", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Перемогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потімПеремогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потім
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)