Забудьте про найкращі практики
Займаючись дослідженнями великих корпорацій протягом багатьох років, автор книги "Відповідальний бізнес: Переосмислення сталого розвитку та успіху" (The Responsible Business: Reimagining Sustainability and Success) Керол Сенфорд (Carol Sanford) з подивом відзначає, скільки "відсталих" та "архаїчних" ідей, запозичених у традиційного бізнесу, використовують стартапи. В інтерв'ю, яке пропонується вашій увазі, вона розповідає, чому не варто гнатися за так званими "найкращими практиками".
Керол Сенфорд
(Carol Sanford)
|
З.: Які саме "погані" ідеї запозичують стартапи у традиційного бізнесу?
В.: Більшість компаній починають свій бізнес сповнені відчуттям енергії. Зазвичай у них працює всього кілька людей, які поводяться як рівні. Але коли компанія починає рости, засновник думає: "Нам потрібна ієрархія". Ми повинні запросити досвідчених управлінців. Такий підхід неприйнятний для стартапів.
З.: Хіба не буває ситуацій, коли запрошення експерта або висококласного менеджера може бути доречним?
В.: Звісно бувають. Але коли ви вирішуєте, що компанії щось потрібно, спершу варто заглянути всередину організації чи немає в ній людини, яка могла б заповнити нестачу. Не потрібно відразу кидатися шукати людину ззовні.
З.: Яким чином можна виявити прихований потенціал?
В.: Потрібно більше комунікувати зі своїми людьми та радитися з ними щодо важливих питань. Таким чином ви відразу помітите креативну енергію в деяких співробітниках.
З.: На якій стадії розвитку бізнесу підприємцеві варто серйозно замислитися про корпоративну культуру?
В.: Мені неодноразово доводилося стикатися зі стартапами, які думають про культуру постійно. З перших секунд існування бізнесу вони намагаються створити "правильну" культуру. Тоді як щойно народженим організаціям набагато важливіше знайти відповідь на запитання: "Як зберегти людяність, власну енергію та дух інновацій?"
З.: Як же компаніям, що швидко зростають, залишатися інноваційними?
В.: За рахунок самоорганізації команд та щирої залученості кожного працівника в робочий процес. Дуже важливо, щоб ваші люди самі хотіли створювати найкращі продукти або сервіси для клієнтів. Щоб вони отримували від цього задоволення.
З.: Якби у Вас було 30 секунд, щоб дати пораду підприємцеві-початківцю, що Ви йому б порадили?
В.: Дайте відповідь, ким ви є, як компанія, і рухайтеся у вибраному напрямку. Не потрібно запозичати ідеї у інших. Такого поняття, як "найкраща практика" насправді не існує. Підприємницька енергія — це розуміння того, ким ви є, що ви створюєте, який ваш ринок, яким чином він змінюється і що вас чекає попереду!
За матеріалами "Forget About Best Practices", Inc.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|