Неочевидне мислення: інтерв’ю з авторами бестселера «Non-Obvious Thinking»
Ви коли-небудь замислювалися над тим, хто такий неочевидний мислитель? Якби ви могли побачити світ трохи інакше або спробувати щось нове, що б ви змінили у своєму особистому та професійному житті? Чи можна застосовувати неочевидне мислення в бізнесі?
Захоплюючий світ відкривається під час дискусії з Рохітом Бхаргавою (Rohit Bhargava) та Беном Дюпоном (Ben duPont). Футуролог Бхаргава та венчурний інвестор-новатор Дюпон можуть стати вашими особистими консультантами завдяки своїй новій книзі «Non-Obvious Thinking: How to See What Others Miss» («Неочевидне мислення: як побачити те, що інші не помічають»).

Як можна застосувати неочевидне мислення в бізнес-секторі?
Почнемо з трьох найбільш клішованих термінів у бізнесі: інновації, підрив і креативність. Ними зловживають частково через те, наскільки вони є важливими для лідерів, щоб побудувати виграшну стратегію на майбутнє.
Нам потрібно діяти у світі, що підриває звичні стереотипи, заохочуючи більше інновацій і творчості. Неочевидне мислення — це метод, який може зробити це можливим для будь-кого — незалежно від того, яку роль він зараз виконує в бізнесі. Ми застосовуємо це мислення, щоб побачити, чого не вистачає іншим, і придумати нові оригінальні продукти та послуги, щоб виграти в майбутньому.
Чи вважаєте ви, що застосування неочевидного мислення може створити ризик?
Ми часто неправильно розуміємо ризик, тому що розподіляємо його нерівномірно. Застосування нових ідей із неочевидним мисленням, безумовно, може створювати ризики. Так само, як і бездіяльність та відмова від інновацій.
Ключовим моментом є пошук правильних способів використання неочевидних ідей для створення чогось нового, керуючи при цьому потенційним ризиком негативних наслідків. Створення ризику не повинно бути причиною для того, щоб уникати дій, і воно не стане таким, якщо ми будемо вдумливо ставитися до способів, як тримати цей ризик керованим.
Що таке фреймворк SIFT і чи можете ви навести кілька прикладів того, як CEO та інші бізнес-лідери можуть його застосовувати?
Метод SIFT — це наш підхід до навчання неочевидному мисленню, який ґрунтується на всіх дослідженнях та аналізі, які ми проводили, вивчаючи звички справді оригінальних мислителів. Це абревіатура, що розшифровується як Space (простір), Insights (інсайти), Focus (фокус) і Twist (поворот).
«Простір» — це знаходження більше часу та ментальної гнучкості у вашому повсякденному житті, щоб оцінити нові ідеї та різні способи мислення. Другий етап — «Інсайти» — це пошук нових зв’язків між ідеями та глибших смислів, що стоять за тим, що ми спостерігаємо. Третім у нашому методі є «Фокус» — набір навичок, який передбачає відкидання шуму і навчання зосереджувати увагу і мислення на речах, які дійсно мають найбільше значення.
Нарешті, останній крок у цьому методі — це те, що ми називаємо «Твіст», словом, яке ми використовуємо для опису акту творення і придумування чогось нового та відмінного. Ось спосіб, як лідери та організації можуть застосувати цей метод: створювати те, що ми називаємо «моментами оазису». Це моменти в повсякденному робочому житті, коли люди можуть відволіктися від зустрічей, що проходять одна за одною, і постійного тиску, щоб заповнити кожну мить.
Що, якби ви зажадали, щоб кожна зустріч починалася через п’ять хвилин після конкретної години? Або виділили окрему кімнату в офісі для роздумів та ідей? Якщо ми хочемо, щоб наші люди створювали простір для нових ідей і були більш інноваційними, ми маємо допомогти їм знайти фізичний і ментальний простір для цього.
Скільки часу ви витратили на підготовку книги? Розкажіть, що, на вашу думку, читачі дізнаються з неї.
Ми витратили трохи більше року на спільне написання книги, але багато в чому ми вдвох формулювали методологію, яку представляємо в книзі, протягом більш ніж десяти років до цього.
Рохіт робив це через свою популярну десятирічну трендову серію книг «Non-Obvious» («Неочевидне»), а також через численні семінари з великими компаніями та викладацьку роботу в Джорджтаунському університеті.
Бен робив це, розвиваючи спільноту навколо неочевидного мислення на своїх щорічних вечерях і завдяки своїй роботі з венчурним інвестуванням. Ця книга стала шансом об’єднати наші ідеї та створити практичну збірку дієвих порад для тих, хто хоче привнести більше такого мислення у своє повсякденне життя.
Розкажіть будь ласка про ваші щорічні «Non-Obvious Dinners».
Це щорічні події, які стали головними для багатьох наших постійних відвідувачів. Це шанс для людей зібратися разом, щоб застосувати свій колективний розум для обміну неочевидними ідеями, які можуть змінити світ... Це не те, що ви зазвичай робите щодня!
Обговорюючи ці ідеї, кожен, хто бере участь у заході, має можливість поглянути на майбутнє під іншим кутом зору. Наш метод голосування та відбору найкращих ідей, що з’являються та презентуються в залі, також є умисним способом об’єднати всю спільноту та забезпечити піднесення тих концептів, які дійсно можуть мати вплив, і представити їх групі людей, які можуть мати зв’язки та авторитет, щоб втілити деякі з цих ідей у життя.
Що для вас означає успіх?
Світ потребує більше неочевидних мислителів. Для нас це означає людей, які не бояться бачити різні перспективи, а також лідерів, які відкриті до нових поглядів і здатні сприймати підриви.
Справжнім успіхом для такої книги буде, якщо вона зможе запалити іскру для кожного, хто побачить світ трохи по-іншому і кине виклик собі, щоб спробувати щось нове та інакше. Вирвавшись із рутини нашого життя і виділивши більше часу та простору для нових ідей, ми зможемо дозволити їм з’являтися більш регулярно.
За матеріалами CEOWORLD magazine
|