Ларрі Пейдж: «Ми досі навіть не наблизилися до тієї цілі, куди плануємо прийти»
Генеральний директор Google, який не надто любить спілкуватися із пресою, розповідає про мобільні технології, своє ставлення до конкурентів та власний управлінський стиль.
Ларрі Пейдж
(Larry Page)
|
З.: Як Ви вибираєте майбутню ціль, до якої прямуватиме компанія?
В.: Ми дійсно дуже багато про це думаємо. На жаль, не існує єдиного гарантованого рецепту, який приведе вас до успіху. Я відчуваю, що Google до сих пір багато в чому залишається "нерозміченою" територією. Ми займаємося великою кількістю речей. Сьогодні ми хочемо привнести більше соціальності у свої проекти. Ми хочемо, щоб люди отримували справжнє задоволення від наших продуктів. І звісно ж, ми прагнемо, щоб наші співробітники були щасливі, працюючи в Google.
Тож обираючи майбутні напрямки ми орієнтуємося в першу чергу на те, щоб найкращі спеціалісти у світі захотіли займатися ними. В першу чергу нас цікавлять великі проекти, в яких технології мають визначальну роль.
З.: Давайте поговоримо про управління в компанії. Однією із Ваших ранніх цілей було організувати компанію навколо продуктових груп. Як Ви оцінюєте свій прогрес?
В.: Я дуже радий змінам, які нам уже вдалося впровадити. Оцінити прогрес у цій сфері дуже складно тому часто доводиться діяти інтуїтивно. Але, на мою думку, багато що стало кращим.
З.: Інтернет-пошук пройшов через численні трансформації. З'явилися такі нові технології, як Knowledge Graph та Google Now. А на що, на Вашу думку, повинен бути здатний пошук.
В.: Ідеальний пошуковий механізм повинен по-справжньому розуміти, яку інформацію хоче отримати користувач і видавати саме таку інформацію.
Сьогодні ми докладаємо велетенських зусиль для того, щоб мати доступ до максимально точних і структурованих даних про все на світі. Ми працюємо над картами протягом семи років заради того, щоб деталізувати їх настільки, наскільки це взагалі можливо.
З.: Все це відбувається у часи, коли більшість користувачів переходять зі стаціонарних комп'ютерів на мобільні технології. Сьогодні точиться чимало дискусій про перспективність реклами на мобільних пристроях. А що Ви думаєте про це?
В.: Звісна річ, ми ставимося до свого ключового бізнесу — пошуку та реклами — дуже серйозно. Зараз ми шукаємо ефективну модель монетизації на мобільних платформах і робимо суттєві інвестиції в Android.
Мобільні технології виглядають надзвичайно перспективно, оскільки завдяки ним ви можете здійснювати безліч операцій, які були просто неможливими раніше. Тому я вірю, що нас чекає дуже цікавий і продуктивний розвиток.
З.: Як Ви справляєтесь з конкурентами?
В.: Моє завдання, як керівника, спонукати людей не думати про конкуренцію. Найкраще, якщо ми будемо сприймати це через призму людських потреб. Якщо наші конкуренти знають щось таке, чого ми не знаємо — вони точно не розкажуть нам про це. Тому нам потрібно навчитися застосовувати наші сильні сторони, щоб створювати продукти, яких раніше не існувало.
З.: Протягом довгого часу Google була організована за моделлю 70-20-10 — тобто 70% зусиль витрачалося на пошук та рекламу, 20% — на програми і ще 10 — на абсолютно нові проекти. Чи використовується ця модель зараз?
В.: Так, ми досі намагаємося розподіляти час саме таким чином. І мушу визнати, що чимало проектів переходять із розряду тих, на які ми витрачали 20% часу до розряду тих, на які ми витрачаємо 70%. Тобто вони стають ключовим бізнесом компанії. Одним із таких проектів є Android.
З.: Як Ви оцінюєте свою власну роль управлінця? Ви були засновником, безперечно, Вам доводилося керувати командами і раніше. Але як Ви розвиваєте ці навички?
В.: Керівництво компанією — це абсолютно інший рівень відповідальності, ніж відповідальність засновника. Я справді витрачаю більше часу на управління. І, на мою думку, це позитивне явище.
На щастя, в компанії є безліч людей, на яких я можу покластися. Звісна річ, це стосується і Сергія Бріна (Sergey Brin) і Еріка Шмідта (Eric Sсhmidt). При цьому я повторюся: Google — це значною мірою "нерозмічена територія". Тобто я не можу просто показати пальцем на іншу компанію і сказати: "Ми будемо робити так, як вони". Тому нам доводиться дуже багато експериментувати і часто йти на ризик.
З.: Як довго Ви плануєте залишатися на посаді генерального директора Google?
В.: Я не знаю. Мені здається, що це неможливо передбачити. Але я справді хочу перетворити компанію на щось по-справжньому дивовижне, що матиме величезний вплив на світ та наше життя.
Мені здається, що на сьогодні ми не подолали навіть 1% від того шляху, який ми прагнемо пройти. Не так багато людей готові до великих змін. Тому частиною моєї місії є розповсюдження наших амбіцій та прагнення до позитивних змін як у сфері технологій, так і у всіх інших сферах життя. Я маю відчуття, що досі ми навіть не наблизилися до тієї цілі, куди плануємо прийти.
За матеріалами "Fortune Exclusive: Larry Page on Google", Fortune.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
Посилання по темі:
|