Лідерство через зміни: інтерв’ю з CEO компанії Aegon NL
У транснаціональній страховій компанії Aegon Аллегра ван Хьовелл-Патрізі (Allegra van Hövell-Patrizi) використовує кілька ключових навичок, щоб вести свою команду через трансформації.
На посаді генеральної директорки Aegon в Нідерландах Аллегра ван Хьовелл-Патрізі втілює зміни. На початку своєї кар’єри вона зрозуміла, що для успішного проходження через процес трансформації необхідно згуртувати команду, мислити цілісно та використовувати збалансований лідерський підхід. McKinsey & Company поспілкувалася з ван Хьовелл-Патрізі про найважливіші уроки, які вона засвоїла, керуючи сталими змінами, та про те, що вона може порадити іншим лідерам.
Наведіть приклади трансформаційних процесів, з якими Ви стикалися у своїй кар’єрі?
Протягом своєї кар’єри я мала честь брати участь у кількох трансформаційних процесах: на ранніх етапах як консультант, на посадах в управлінні активами та страхуванні в США, а останнім часом — як керівник в Aegon. Я почала працювати в Aegon на посаді директора з управління ризиками, потім стала CEO філії Aegon в Нідерландах, що складає приблизно третину всієї групи. Під час мого перебування на посаді гендиректорки мені довелося вирішувати два особливих завдання. Перше полягало в тому, щоб використати хороший фундамент бізнесу для досягнення кращих результатів. Другим було завершення неминучого злиття з іншим великим голландським гравцем із метою створення місцевого композитного страховика в Нідерландах.
Чи існує ключ до успіху, коли йдеться про збалансування бізнес-культури та досягнення видатних результатів?
Як і спортсмен, організація може продемонструвати найкращу версію себе лише тоді, коли вона знайде правильний баланс мотивації, спокою, впевненості, дисципліни та підготовки. Отже, як лідер, ви мусите знайти правильний баланс між кількома елементами: негайним результатом і довгостроковою траєкторією, добротою і жорсткою позицією, індивідуальною увагою й ефективністю всієї команди, дисципліною і свободою, добре налагодженими, суворими процесами та інноваціями.
Із мого досвіду, пошук цих балансів починається з повної, заснованої на фактах оцінки вашої стартової позиції, беручи до уваги чіткість мети, загальну культуру, індивідуальне благополуччя в різних командах, обґрунтованість стратегії, погляди клієнтів, конкурентну ситуацію та силу комерційних, операційних і фінансових процесів.
На основі цього напишіть картину того, що має відбутися з кожним із цих факторів через 18 місяців і через три-п’ять років. Поясніть це бачення в простих, але яскравих термінах, щоб люди зверху донизу могли його повторити. Ця стратегія заохочує команду керівників до гостроти мислення, прагматичності та простоти; до того, щоб говорити і діяти зрозуміло, уникати корпоративного жаргону і не припускати, що вони керують надто складним бізнесом. Як наслідок, вони можуть бути більш ефективними у виконанні подорожі з пункту А в пункт Б, коли всі на борту та узгоджені між собою. Незалежно від того, п’ять це людей чи 10 000 — можна зробити більше, коли всі рухаються в одному напрямку.
Наприклад, в Aegon NL, коли ми визначаємо нову мету або стратегію, то розробляємо відповідні цілі з точки зору бізнесу та поведінки, а потім використовуємо п’ять простих принципів, щоб описати шлях, який ми хочемо пройти. Кожен співробітник організації повинен вміти їх сформулювати і застосовувати у своїй роботі. Ми навмисно зробили ці принципи дещо яскравими, використовуючи поєднання англійської та голландської, щоб відобразити дві мови Aegon NL і переконатися, що вони запам’ятаються нашому різноманітному колективу. Ось наші п’ять принципів:
- «Klanten, klanten, klanten» або «Клієнти, клієнти, клієнти».
- «Жодних щурів на кухні», що означає відсутність операційних помилок в основних процесах.
- «Якщо ви берете на себе зобов’язання, ви виконуєте їх і досягаєте мети».
- «Жодних змін заради змін», що означає, що якщо ми приймаємо рішення, то дотримуємося його, якщо тільки обставини не змінилися кардинально.
- «Зробити наш світ кращим», що означає бути силою добра.
Із Вашого досвіду, якими навичками повинен володіти лідер, щоб керувати сталими змінами та зростанням?
Я думаю, що найуспішніші лідери володіють трьома основними навичками, які роблять їх успішними. Звичайно, всі ці три риси накладаються на те, що людина є сильним, всебічно розвиненим професіоналом, а також має потужні аналітичні здібності, відмінні комунікативні навички та командний дух.
По-перше, вони відважні. Вони сміливі і готові вислуховувати різні точки зору, приймати рішення і дотримуватися їх, а також змінювати рішення, коли цього вимагають обставини. Вони не бояться бути іноді непопулярними і можуть бути добрими або жорсткими — залежно від того, що найбільше допоможе організації, команді чи окремій людині. Але вони також стійкі; перед обличчям негараздів вони наважуються продовжувати боротьбу за мету, яку поставила перед собою організація.
По-друге, вони небайдужі. Вони вкладають своє серце і душу в успіх своїх співробітників, команд та організації. Сильні лідери розуміють, що їхня робота спрямована на загальне благо, а не на них самих.
І по-третє, вони здатні ділитися. Вони легко знаходять спільну мову зі своїми підлеглими. Успішні лідери цікавляться іншими і вивчають, як інші щось роблять, аби вони могли вчитися і ставати кращими версіями самих себе. Вони не соромляться своїх сумнівів і вразливостей, щоб мати змогу просити про допомогу так само, як і надавати допомогу та підтримку. Йдеться про скромність і загальну людяність, щоб лідери та їхні підлеглі могли досягти спільної мети.
|