В.: Традиційно лідер — це людина, яка надихає інших і мотивує їх. Інакше кажучи, одна особа бере на себе відповідальність як за свої дії, так і за вчинки інших. При цьому до недавнього часу вважалося, що менеджерові зовсім необов'язково бути лідером. Втім, сучасна управлінська думка стверджує, що людина, яка відповідає за роботу та зусилля інших повинна бути одночасно менеджером і лідером. З іншого боку лідерство зовсім не обов'язково є ознакою тільки тих людей, які знаходяться при владі. За сприятливих умов лідером може стати практично хто завгодно! З.: З якими викликами доводиться стикатися лідерам сьогодні? В.: Я б зупинився на двох основних проблемах: 1) нездатності виявити вплив групової динаміки та людської поведінки та 2) потужний вплив корпоративної культури, яка керує почуттями, діями і думками людей. Щоб ефективно справлятися з цими викликами, лідери повинні набути навичок управління змінами. Звісно, далеко не завжди йдеться про зміну всієї організації. Іноді незначних змін вистачає для того, щоб покращити ситуацію. З.: Які основні перешкоди знаходяться на шляху до виявлення лідерського потенціалу? В.: На мою думку, це нездатність "впізнати" лідерські якості та відсутність чітких критеріїв оцінки. З.: На Вашу думку, чи можливо оцінити лідерські навички за допомогою певних спеціалізованих інструментів? В.: Так, це можливо. Існує багато різноманітних опитувальників, які здатні дуже ефективно оцінити лідерський потенціал. Один із моїх улюблених — Cattell 16PF. Втім, було б помилкою покладатися виключно на інструменти і не враховувати людську особистість. Загалом, ефективність лідера — це ставлення, яке транслюється через поведінку. І те й інше повинно враховуватися в процесі оцінки. З.: Одна з навичок, про яку Ви згадуєте у концепції Grid leadership — це конструктивна критика. Що це за навичка? В.: Конструктивна критика допомагає людині зрозуміти, що вона зробила добре, а що можна покращити. Вона дає вказівки на конкретні дії, які могли б допомогти у розвитку. Йдеться про об'єктивну критику, яка базується виключно на діях, а не на суб'єктивному сприйнятті. І вона фокусується на тому, що людина може змінити. Така критика не засуджує і не оцінює — тому її набагато легше сприйняти. З.: Які лідерські навички та компетенції найбільш цінуються сьогодні? В.: Ініціативність, інтерес, підтримка, здатність вирішувати конфлікти, здатність приймати рішення та гнучкість. Ці навички дозволяють залучати команду, делегувати відповідальність і є критично необхідними для досягнення високих показників результативності. З.: А чи обов'язково лідер повинен бути харизматичною особистістю? В.: Зовсім необов'язково. Насправді, на світі існує дуже мало "вроджених" лідерів. Але лідерський стиль повністю змінює те, як його сприймають інші. Переклад: Ярослав Федорак, MCUa. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
|
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор Copyright © 2001-2024, Management.com.ua |