ІНСАЙТИ | Навички майбутнього 20 квітня 2023 р.

Десять найзатребуваніших навичок для 2030 року

Яким буде світ у 2030 році? Очевидно, ніхто не знає напевно, але у нас є кілька цікавих прогнозів:

  • За даними компанії Dell, 85% із нас, хто працює, будуть виконувати роботу, якої ще не існує.
  • Данська політикиня Іда Аукен (Ida Auken) передбачила, що ми «нічого не матимемо і будемо щасливі», оскільки все буде надаватися як послуга.

Чи матимемо ми справу з руйнівним впливом зміни клімату? Або, як пророкують інші, більш оптимістичні: чи означатиме збільшення витрат і зростання обізнаності, що світ 2030 року буде зеленішим і чистішим, ніж сьогодні?

Бернард Марр (Bernard Marr), футуролог, консультант зі стратегії та технологій, пропонує свої міркування щодо того, що перші випускники наступного десятиліття захочуть мати у своєму резюме, аби справити враження — і на чому решті з нас варто зосередитися, аби залишатися конкурентоспроможними.

Десять найзатребуваніших навичок для 2030 року

1. Цифрова грамотність

Згідно даних Всесвітнього економічного форуму (WEF), у 2030 році більше половини робіт, які ми виконуватимемо, вимагатимуть розуміння цифрових технологій. Це означає, що люди, які вміють ефективно використовувати цифрові інструменти та платформи для вирішення проблем і створення цінності, будуть користуватися все більшим попитом.

Можна навіть сказати, що до 2030 року ті, кому бракуватиме цифрової грамотності, опиняться у вкрай невигідному становищі, коли мова йтиме про конкуренцію за робочі місця та можливості для бізнесу — незалежно від того, який кар’єрний шлях вони вирішать обрати.

2. Доповнена робота

До 2030 року штучний інтелект (ШІ) і автоматизація зроблять революцію в багатьох галузях. Доповнена робота передбачає розвиток здатності використовувати автоматизацію для покращення власних навичок і вмінь. Це може включати в себе вивчення того, як використовувати ШІ для автоматизації рутинних і повсякденних елементів вашої роботи, звільняючи ваш час, щоб сконцентруватися на більш складних або орієнтованих на людину аспектах вашої ролі.

3. Стала робота

Світ досягне своїх «зелених» цілей і уникне кліматичної катастрофи лише тоді, коли бізнес вкладе значні ресурси в наведення порядку у власних робочих процесах. Це означає мінімізацію відходів, переробку, де це можливо, перехід на «зелені» джерела енергії, зменшення забруднення та викидів вуглецю. До 2030 року, вважає Бернард Марр, від кожного з нас очікується участь у цьому процесі, відповідно до його власної ролі та обов’язків. Якою б не була ваша робота, якщо ви продемонструєте потенційним роботодавцям, що виконуватимете її у більш чистий та екологічний спосіб, ніж наступний кандидат, ви станете більш привабливою кандидатурою.

4. Критичне мислення та аналіз

Світ обрушується на нас із величезним потоком інформації, і вміння відрізнити цінну інформацію від того, що є просто шумом, або, що ще гірше, вводить в оману — є життєво важливою навичкою для майбутнього. Це означає розвиток здатності аналізувати та оцінювати будь-що — від думок до планів — і використовувати навички критичного мислення, щоб визначити, чи має інформація цінність, чи її слід відкинути.

Як і більшість навичок, які тут обговорюються, — це те, що навряд чи буде автоматизовано найближчим часом. Наприклад, штучний інтелект не обов’язково буде добре визначати, чи є новини фейковими чи справжніми — а отже, це навичка, яку роботодавці продовжуватимуть цінувати в наступному десятилітті.

5. Навички роботи з даними

Кожна галузь стає все більш і більш керованою даними, а світ постійно генерує дані, що стають все більш насиченими та різноманітними у більших обсягах. До 2030 року практично всі ми повинні будемо розуміти, як дані впливають на наші ролі та обов’язки. Крім того, де знайти потрібну нам інформацію та які інструменти ми можемо використовувати для її аналізу, від нас очікується розуміння правил і норм, яких необхідно дотримуватися для чесної та етичної роботи з даними.

Вміння використовувати інформаційні потоки для більш ефективного та результативного виконання своєї роботи буде на першому місці у списку навичок, які шукатимуть роботодавці у 2030 році.

6. Віртуальні платформи для спільної роботи

Спосіб, у який ми працюємо, змінюється, і рутина поїздок на роботу з дев’ятої ранку до п’ятої вечора втрачає свою актуальність для багатьох працівників. Це означає, що ми все більше будемо покладатися на віддалені онлайн-інструменти для виконання завдань, які вимагають командної роботи та колаборації.

Віддалена колаборація вимагає зовсім іншого набору навичок, ніж сидіння віч-на-віч за столом або в переговорній кімнаті — і з’являється новий спектр інструментів, які відповідають цій мінливій динаміці. До 2030 року ми, можливо, звикнемо працювати у віртуальній реальності або в метавсесвіті. Ті, хто здатен грати свою роль командного гравця, ефективно об’єднуючи групи у цих нових середовищах, будуть дуже затребуваними.

7. Креативне мислення

Винаходити нові способи робити речі, вирішувати проблеми в творчий спосіб і уявляти, як можна змінити ситуацію на краще... Все це буде важливим для багатьох робіт у 2030 році, оскільки малоймовірно, що вони будуть виконуватися штучним інтелектом.

Оскільки темпи змін, зумовлені цифровою трансформацією, прискорюються, компанії та організації, ймовірно, дедалі частіше опинятимуться в нових і незнайомих ситуаціях. Це означає, що ті, хто здатен мислити «нестандартно», стануть незамінними для розробки інноваційних рішень у міру виникнення викликів.

8. Емоційний інтелект

Емоційний інтелект є не рисою особистості, як дехто може подумати, а набором навичок, які можна відточувати і розвивати, щоб краще розуміти, як емоційні реакції людини впливають на її здібності та спосіб роботи. Це стосується як нас самих, так і інших людей. Навчитися брати до уваги думки і почуття людини — те, що машинам буде дуже важко коли-небудь повторити. Цей набір навичок включає в себе розвиток емпатії — здатності стати на місце іншої людини і побачити світ з її точки зору.

9. Навчання впродовж життя

Давно минули ті часи, коли ми могли розраховувати на «роботу всього життя» після завершення освіти та стажування. Швидкі темпи цифрової трансформації сьогодні означають, що галузі постійно змінюються, а інструменти чи технології, які є передовими сьогодні, застарівають вже наступного дня. Якщо з рутинними та повсякденними завданнями чудово справляються машини та ШІ, то від нас очікують вирішення нових та неординарних завдань — а це означає, що ми маємо постійно навчатися та йти в ногу з мінливим світом навколо.

Здатність засвоювати нові знання та використовувати їх для розвитку нових здібностей і компетенцій стане однією з найважливіших навичок, оскільки з’являються нові галузі, що створюють абсолютно нові типи робочих місць і можливостей.

10. Лідерські навички

Як ми вже бачили, машини можуть чудово виконувати рутинні завдання і приймати повсякденні, щохвилинні рішення, але одна річ, яку вони не дуже добре вміють робити — це надихати людей!

Ефективне лідерство передбачає людську здатність визначати сильні та слабкі сторони, щоб розкрити найкраще в людях. Незалежно від того, чи керуєте ви невеликим проєктом, командою, відділом або бізнесом, лідерські навички ґрунтуються на багатьох інших навичках, які ми обговорювали тут — вирішенні проблем, емоційному інтелекті, креативності — щоб вести інших на шляху до спільної мети — успіху в бізнесі. Важливо, що це означає не лише досягнення успіху, але й створення умов для зростання, розвитку та процвітання для всіх, хто працює на цій посаді. Люди, які здатні продемонструвати ці лідерські якості, будуть надзвичайно важливими і завжди цінуватимуться.

Ілюстрація: nttdata.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)