Секрети емоційного інтелекту
Ден Бобінскі (Dan Bobinski), президент Leadership Development, Inc., відомий спеціаліст із тренінгів, автор кількох книг, блогер та бездоганний лектор, ділиться секретами емоційного інтелекту.
Ден Бобінскі
(Dan Bobinski)
|
Якщо раніше вам не доводилося стикатися з феноменом емоційного інтелекту, то варто обов'язково звернути на нього увагу, оскільки він є ознакою практично будь-якого ефективного лідера, переконаний Ден Бобінскі. По суті, саме рівень емоційного інтелекту відрізняє найефективнішого співробітника від того, який показує середні результати. Але найприємнішим є той факт, що на відміну від, скажімо, коефіцієнту інтелекту (IQ), рівень емоційного інтелекту (EQ) можна підняти.
Емоційний інтелект — це здатність впізнавати та об'єктивно оцінювати свої власні емоції та бажання, а також емоції та бажання тих, хто вас оточує і приймати найкращі рішення, в залежності від того, яких цілей ви прагнете досягнути.
Нижче наведено десять основних принципів емоційного інтелекту, які стануть у нагоді кожному лідерові та управлінцю:
- Ми повинні позбавитися від ідей "хорошого" чи "поганого". Варто прийняти як данність той факт, що всі люди різні.
- Люди часто ставлять знак рівності між поняттями "іншого" та "складного". В реальності "інше" є "складним" тільки тому, що люди ще не навчилися ефективно працювати з іншим.
- У кожної людини є свої сильні та слабкі сторони. Будь-яка сильна сторона супроводжується протилежною їй слабкою і навпаки. І саме лідер вибирає, якому "кінцю палиці" приділити більше уваги.
- Всі персональні стилі збільшують силу команди, тому фокусуючись на сильних сторонах кожної особистості ви робите сильнішою всю команду. Фокусуючись на перевагах ви стаєте сильнішими. Фокусуючись на слабкостях — слабшими.
- Сильні сторони не проявляються самі по собі — їм треба приділяти увагу.
- Команда не може бути ефективною, якщо кожен намагатиметься "тягнути ковдру на себе".
- Ми не можемо бути впевненими, що знаємо, що потрібно іншій людині. У нас можуть бути загальні ідеї, але щоб бути по-справжньому ефективними — ми повинні запитати у людини, що їй потрібно.
- Якщо ми будемо ставити особисті цілі вище цілей інших, цілей команди чи візії організації — це суттєво послабить нашу здатність максимізувати результати.
- Ефективність — це вміння робити правильні речі. Організованість — це вміння виконувати роботу швидко. При роботі з людьми ефективність не завжди є організованою. Найкращого результату можна досягнути, приділяючи достатньо часу створенню стосунків з іншими.
- Одна річ — розуміти наведені вище принципи, інша — дотримуватися їх. Часто найдовшою дорогою виявляється 18 дюймів між вашою головою та вашим серцем.
За матеріалами "Ten secrets of Emotional Intelligence", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|