ІНСАЙТИ | Лідерство 11 червня 2013 р.

У пошуках лідерства

Емі Ріс Андерсон (Amy Rees Anderson) в управлінні не новачок. Вона засновниця та керуючий партнер REES Capital (раніше заснувала MediConnect Global та IPOP Foundation), інвестор та радник низки стартапів. Утім, попри все, Андерсон вважає, що лише наблизилася до розуміння того, що таке бути лідером. За її словами, «аби стати істинним лідером треба пройти шлях тривалістю у життя».

Емі Ріс Андерсон (Amy Rees Anderson)
Емі Ріс Андерсон
(Amy Rees Anderson)
Ось основні моменти становлення лідера, які Андерсон описує у своїй статті в Forbes.

Цінності. Справжні лідери дотримуються засади: «Варто говорити те, що думаєш, та робити те, про що говориш». Навряд чи можна сподіватися, що працівники серйозно сприйматимуть цінності компанії, якщо керівники не втілюватимуть їх на особистому прикладі. Правда, мало хто усвідомлює всю далекосяжність та масштабність прикладу лідерської поведінки для організації.

Пріоритет цінностей — найважливіший принцип оцінювання кандидатів. Краще, щоб до компанії не потрапляли люди, які не поділяють її цінностей. Інакше утвориться прірва між тим, що має бути, і тим, що є. Скажімо, керівник наголошує, що у фірмі цінується особистісна цілісність, але при цьому шукає виправдання для тих, кому цей вимір характеру аж ніяк не притаманний. Таким чином, він посилає усім в організації сигнал — насправді цілісність у нас мало чого вартує.

Комунікації. Абсолютно всі в компанії повинні усвідомлювати, куди рухається бізнес. Як домогтися того, щоб працівники сконцентрували зусилля на кінцевому результаті? Для цього потрібно постійно роз’яснювати, які головні цілі бізнесу, та що кожного дня робиться для їх досягнення. Інакше люди напрочуд швидко відхиляються від магістрального напряму руху. Отже, пріоритет кожного лідера — комунікація, комунікація і комунікація. Зрештою, її ніколи не буває достатньо.

Очікування. Вкрай важливо, аби керівники чітко визначили, чого очікують від працівників, а також — які критерії використовують для оцінювання їхньої успішності. Загалом, неясність із підходами до оцінювання, завжди спричиняє у колективі збентеження, нервозність, що, у підсумку, розмиває результативність людей.

Сфера повноважень. Люди працюватимуть значно ефективніше, якщо визначити межі, у яких вони можуть приймати рішення та вчиняти дії без ухвалення керівників. Скажімо, лідери можуть дати менеджерам змогу самостійно підвищувати зарплату підлеглим у границях певного діапазону відсотків. Або щороку виділяти суму, котру менеджери можуть реалізовувати на проекти, які вважають найдоцільнішими. З іншого боку, керівникам також варто визначити перелік рішень та дій, для яких обов’язкове схвалення найвищого менеджменту. Таким чином, у компанії створюється певне поле, в рамках якого працівники можуть експериментувати, розширюючи сферу своєї діяльності.

Ознаки лідерства. Тож, якщо керівники демонструють правильні поведінкові моделі, доносять до підлеглих зміст головних цілей бізнесу, чітко визначили критерії оцінювання та сферу повноважень підлеглих, — час відійти в сторону та дати людям можливість спокійно виконувати свою роботу. Власне, відмова від мікроменеджменту — один із найважливіших складників розвитку лідерського потенціалу керівника. Також важливо створити у компанії атмосферу, яка б заохочувала людей надавати керівникам чесний зворотній зв’язок, не побоюючись, що це негативно відіб’ється на їхніх бонусах, кар’єрі або спричинить якісь ще неприємності. Єдиний спосіб, у який лідери можуть цього добитися, — це показати підлеглим, що насправді прагнуть вдосконалюватися і як керівники, і як особистості. Втім, сказати легше, ніж зробити. Відкритість до конструктивної критики — навичка, яку непросто опанувати. Для цього потрібні і скромність, і бажання подеколи вислуховувати невтішні речі про себе. Хоча для лідерів, котрі з цим викликом справляться, відкриваються неймовірні можливості для безперервного вдосконалення — як їх самих, так і компанії в цілому.

Крім усього, відзнакою справжніх лідерів є те, що головне для них — це люди, яким вони покликані служити. Видатні лідери в змозі змінювати життя людей на краще, надихати їх на те, щоб вони прагнули виходити за межі того, що раніше вважали для себе неможливим.

За матеріалами "Becoming A Great Leader Is A Lifelong Quest, But One Well Worth Pursuing", Forbes.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та життіТехнологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті
100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)