Досвід персоналу: що потрібно врахувати
Відомо, що задоволеність співробітників є потужним рушієм продуктивності бізнесу. Що потрібно врахувати, для того щоб досвід роботи в компанії не розчаровував, а мотивував?
Топ-менеджери PwC US Анджела Лестер (Angela Lester) та Клаудія Монтгомері (Claudia Montgomery) рекомендують сфокусуватися на чотирьох принципах, що допоможе підняти результативність праці і зменшити фрустрацію та інші негативні емоції, пов’язані з недосконалістю внутрішніх систем.
1. Форма: чітко формулюйте свої очікування
Доносьте до працівників, які вимоги ви перед ними ставите, чому це важливо та як вони мають розподіляти свої завдання за пріоритетами.
Люди просто не зможуть добре виконувати свою роботу, якщо не знатимуть, чого від них хочуть, якою є мета завдання або які задачі потрібно виконати в першу чергу. Так, працівники однієї організації, з якою співпрацювали автори, поскаржилися на якість навчальної програми з маркетингу. Матеріал був погано структурований і в цілому досвід навчання бажав набагато кращого. Тоді було змінено користувацький інтерфейс, через який навчалися співробітники. Контент було реструктуризовано так, що логіка групування тренувальних завдань стала зрозумілішою, а їхній зміст чіткішим. Користувачі отримали інструменти, які дозволити розподілити матеріал курсу за пріоритетами; а розгорнуті підказки допомагали розібратися з будь-якими незрозумілостями чи неясностями. Також із програми було усунуте все зайве.
2. Потік: підтримуйте рух
Створюючи відчуття потоку в системах компанії, ви маєте створити й умови для того, аби працівники відчували задоволеність та виявляли високу продуктивність.
Стан потоку досягається, коли ви повністю концентруєтеся на тому, що робите, відчуваючи при цьому легкість та піднесення. Саме тоді людина функціонує на піку своєї результативності. Щоб цього досягти, потрібно «побувати в шкірі» співробітників та зрозуміти, що їх надихає, мотивує та що сприяє їхній глибокій залученості.
Створення «потокового» досвіду розпочинається з першого дня перебування співробітника в компанії. Один із елементів цього — забезпечення легкості використання технологічних інструментів. Саме цього намагалася досягти одна організація, розробляючи інструмент адаптації нових працівників. Співробітники могли оминати навчальні сесії, з темою яких були знайомі; а кількість дій, які доводилося вчиняти, проходячи крізь віртуальний процес, була мінімальною (мінімальна кількість кліків, кнопок «далі» тощо).
3. Відчуття: зробіть роботу приємною
Запитайте себе, що необхідно зробити, аби досвід роботи в організації створював приємні враження та відчуття.
Подумайте, що потрібно, аби самі процеси виконання робочих завдань та навчання приносили співробітникам задоволення (наприклад, у навчальних модулях або при комунікуванні KPI можна використати гейміфікацію). При опитуваннях використовуйте чіткі та зрозумілі запитання. Інструкції, пояснення та запити формулюйте простою мовою, уникаючи зарозумілих слів і професійного жаргону. У цілому усі форми взаємодії з працівниками намагайтеся перевести у візуальну форму. Там, де можливо, уникайте довгих текстових повідомлень або принаймні подбайте, щоб у них не було «важких», «бюрократичних» виразів та формулювань. У цілому досвід, який отримують працівники, має більше наближатися до процесу пізнання та відкриттів, а не бути чимось схожим на роботу з електронними таблицями.
4. Функціональність: не нехтуйте основами
Упевніться в тому, що технологічні системи можуть використовуватися всіма співробітниками, незалежно від їхнього фізичного стану та місця перебування.
Співробітники мають повне право очікувати, що рішення та системи працюватимуть для них. Це може бути будь-що: наприклад НR-портал самообслуговування чи система управління витратами. Важливо, щоб користувацький досвід був доступний для всіх, зокрема, для працівників із обмеженими фізичними можливостями, а також у будь-якому місці та на будь-якому пристрої. Співробітник мусить мати можливість отримувати завдання в мить, коли воно з’являється (неважливо як — через корпоративний або особистий смартфон, VPN-з’єднання чи офісний комп’ютер).
Пам’ятайте, що питання досвіду персоналу — це не проєкт, який має початок і завершення, а безперервний процес. Потрібен безупинний зворотний зв’язок від співробітників. Маючи операційні дані та дані щодо досвіду персоналу (EX), ви зможете розробити методологію, яка дозволить вимірювати вплив EX-ініціатив на прибутковість. Така система не лише сприятиме зростанню продуктивності, але й стане каталізатором переходу до agile-організації.
За матеріалами "The four Fs of employee experience", strategy+business.
Ілюстрація: aihr.com
|